Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Ridebane uden grus
Forfatter: 
Dato:  10-12-2013 13:14

Hej.

 

Nogle herinde som har med med at lave en alternativ ridebane, uden grus?

Da vi bor til leje, så har vi fået at vide at vi ikke må lave en ridebane med dræn og grus. Så tænkte om man måske bare oven på jorden kunne lægge et lag med træflis? :)

Jeg rider ikke så meget, men træner mest hestene fra jorden, blandt andet i mønstring osv, så mangler et sted der er ordentligt at løbe på, istedet for en hård grusvej. og til at ride på en gang imellem. :)

Håber at nogle kan hjælpe eller har prøvet at lave sådan en ridebane. :)




Simone & Ja'thopa & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah
Og heller ikke at forglemme mine skønne SAF Liwa Bint Shahlia og SAF Jamar Z!

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Al Safiyyah Arabians

 

OX Hingsteføl e. Zonyx sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jordbane
Forfatter: 
Dato:  10-12-2013 20:24

JEg har fået harvet et stykke græs op til en kvadratisk ridebane. Vi har sådan noget jord der nok har været gammel mode, dvs der er ikke ret meget ler i jorden.

 

Jeg river banen med jævne mellemrum for at holde ukrudtet væk, og den har været fin at ride på i de tørre perioder. Når det er meget vådt bliver den lidt glat, men man ville sagtens kunne træne mønstring på den.

 

Jeg har ikke brugt banen den sidste måneds tid fordi jeg ikke har lys på og det er mørkt når jeg kommer hjem, så jeg ved ikke helt hvordan den er nu - men den ser fin ud.

 

Flis er ikke godt hvis hestene har sko på, det sætter sig ofte i klemme mellem sko og hov.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muslingeskaller
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 10:29

Det bedste bud må være muslingeskaller. Her kan man grave 5-10 cm af og så smide to læs skaller, de både dræner og er anvendelige som ridelag. Banen vil ikke blive lige så anvendelig som en drænet lag på lag bane, men det er umiddelbart den eneste løsning der er nogenlunde holdbar for dig.

 

Såfremt i opsiger lejemålet kan disse så pjøjes ned i jorden.




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider