Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 hegn og lys på ridebane
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 09:04

Hej herinde..

 

Nu er vi igang med at få anlagt ridebane... og det bliver fantastisk at kunne ride sin hest igen :)

 

Men nu er vi nået til næste projekt, der hedder hegn og lys..

 

Hvor højt hegn omkring banen har I? det skal siges, at banen er lige op til folden, så der skal være højt hegn.. jeg er bare i tvivl om, hvor højt... vi vil gerne kunne bruge banen til lidt løsspringing og løse heste, men skal det være højere, end hegnet rundt om folden, der er 1,2 meter?

 

 

Næst spørgsmål er lys... da det ikke sådan lige er til at få tilladelse til at få lov at sætte høje master op, er vi gået i tænkeboks omkring alternativer.. er der nogen, der har nogle gode bud? Vi tænker selv noget i retning med LED lys, da det er væsentligt billigere end halogen spots.. hvad har I andre gjort?

 

Håber I vil dele ud af jeres erfaringer :-)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lys osv....
Forfatter: 
Dato:  11-12-2013 11:20

Jeg er lidt samme sted- vi har sat hegn om halvdelen.

 

Eftersom vi kun har ponyer har vi valgt en højde af 130 cm, det er meget passende. Til de to øvrige sider er der fold, så der er det indtil videre bare det almindelige hegn.

Det skal dog skiftes på et tidspunkt, så det bliver ens hele vejen rundt.

 

Men mht. lys er jeg lidt i vildrede. Havde overvejet halogen, men det er jo væmmeligt dyrt i strøm... Så overvejer noget LED.

Vi sætter ikke master op, men ridebanen ligger umiddelbart op af vores stald (lavet i stor stålhal), så jeg regner med at vi sætter lamper på siden af hallen til at lyse over banen.

Tagudhænget er i en højde af 2,5 meter.

 

Jeg har overvejet noget i retning af denne: www.lampegiganten.dk/Udendrs-L130- LED- vgprojektr.html?XTCsid...fnqii74lkr

 

Kan dog ikke helt gennemslue hvordan og hvorledes mht. tilslutning. Den kan vel ikke bare ploppes i en almindelig stikkontakt i stalden eller hvad?

 


Super smuk sort welsh cob hoppe sælges, 6 år.

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 led lys
Forfatter: 
Dato:  11-12-2013 12:16

Vi har sat lamper lignende dem i ovenstående tråd direkte på hegnet. En for hver anden stolpe.

 

Det giver et udmærket lys at ride i og det er bare ført ind i en kontakt i stalden.

 


Hellere levende død end død levende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 LED belysning
Forfatter: 
Dato:  15-12-2013 19:23

Hvis du kigger efter LED belysning vil jeg gå efter de nyere modeller med kun een kraftig LED. Vi har købt nogle i davidsen i går som vi vil forsøge os med på ridebanen.

 

De er betydeligt billigere end dem der linkes til herover, og så har de en lysstyrke på 900 Lumen mod de 560 som den tidligere linkede model har.

 

I kan se lampen i davidsens katalog på side 14 www.swiflet.com/DavidT/Davi/ uge50_2013/1/

 

Eller en tilsvarende lampe men uden stativ her: toolworld.dk/produkt/81700/Nor-tec- Led-projektor-10w

 

Det kan godt blive ret omkostningstungt hvis man skal sætte en lampe til 438 kr på hver anden stolpe :O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandtæthed
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 10:27

Jeg ville ikke kunne bruge den fra Toolworld i linket ovenover- jeg har hørt, at for at kunne bruges udendørs skal lampen være i klasse IP 65. Mine lamper skal sidde under udhænget på hallen.

 

Jeg regner ikke med at bruge de 10 watts, det kræver netop en på hver anden stolpe.

 

Har fået anbefalet enten 2x 30 watts (jeg kan være i tvivl om, om det er nok) eller en enkelt 50 watts.

 

Det skal siges, at min ridebane kun er 20x30 meter, og jeg kan godt leve med at ride i "tusmørke" i den ene ende af banen. Rider kun på absolut hyggeplan for tiden, så det skal bare være nok til at jeg kan styre rundt derude om aftenen

 

Jeg regner med at få lamper i julegave, så hvis alt går vel kan jeg melde tilbage først i det nye år :-D

 


Super smuk sort welsh cob hoppe sælges, 6 år.

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lampen fra Davidsen
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 10:44

Er klasse IP 65, så den kan godt bruges. Og man kan jo bare afmontere stativet :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min ridebane
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 11:30

Billede

Sender dig lige et billede af mit hegn og lys. Det er to store spots der er sat på træplader og fastgjort i træerne. De lyser hele banen op (20x60)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 18:02

vi har trukket udendørs kabler rundt på øverste bræt af hegn til ridebane og ned til stalden. Her er lavet 4 udendørs stikkontakter i hvert hjørne. der kan så sættes sådanne et stativ

 

med sådanne nogle udendørs lamper monteret

 

stativet er fastgjort med telt pløkker i jorden.

 

stativet kan køres ca 250cm op i højden. Det giver fint lys, og så kan man kalde det arbejdsbelysning, da det kan tages ud af stik kontakt.Det kan så tændes nede fra stalden.

Jeg kan ikke længere huske mærke på lamper, men de skal kunne tåle vand.

 

Lisbet


0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 18:08

hm ja så forsvand de billeder jeg havde sat ind-meget mærkeligt mon der er drille nisser på spil?

prøver i stedet med et link

www.worklightpro.com/produkter/15- tilbehoer/38-trefods-ophaengsstativ- til-quattro-t-55-og-nova/

 

www.worklightpro.com/upload_dir/ shop/ Scangrip_035023_QUATTR...0.h120.jpg


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lys igen...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 11:32

Mette Louise: Smart med lamper i træerne :-)

 

Hvilke slags lamper er det- altså watt?

 


Dejligt welsh mountain hoppeføl fra 2013 sælges

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider