Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hjælp til ridehusbund
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 22:03

Hej!

På vores sted har vi et ældre, men fint ridehus. Bunden derimod er en ældre og noget tung sandbund.

Vi vil naturligvis gerne skifte hele bunden ud og er heller ikke i tvivl om, at det er det mest ideelle at gøre for at få et godt resultat. Imidlertid er pengene pt. lidt små. Er der mon nogen, der har et godt råd til, hvad man kan gøre? Er det muligt at blande fx noget flis i den nuværende bund, eller vil det være helt spildt arbejde?

Jeg har fundet en gammel tråd herinde, hvor folk har snakket om at blande deres sandbund med flis, men tråden er fra 2006, og der kan jo være sket meget siden da (www.heste-nettet.dk/forum/6/31106/ 31106/).

Det skal lige siges at jeg ikke kender vores budget helt præcist, men omkring 5.-7.000 kr. (max.) er nok ikke helt ved siden af. Men alle mulige og umulige råd er velkomne:)

0
0
Svar på denne tråd

Godt med flis
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 13:19

Vi har en blanding af flis og sand i vores ridehal, og det fungerer supergodt. Når bunden er vandet, holder flisen længe på fugten. Kan varmt anbefale det!

Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for dit svar :)
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 21:51

Tak for dit svar, det er jeg glad for at høre:) Må jeg spørge hvor I købte det henne (kan se vi ikke bor så langt fra hinanden nemlig) og ca. prisen? :)

0
0
Svar på denne tråd

lersand...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 10:42

Vi har købt ridebundssand med ler i fra Tandskov grusgrav. Vi gav vist 7000 kr. leveret til en 20-40 ridehal.

Jeg bruger den dagligt og er meget glad for bunden. Den er lidt ala fiberbund, men slet ikke så "hård" som de tit er.

Dog kræver bunden vand for at være optimal, men tilgengæld laver hestene ikke hovslag, da de kun sætter mærker i sanden og ikke flytter rundt med det.

Nu da vejret er bliver køligere, synes jeg den holder fint på vandet..

Så er meget tilfreds med min bund...

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider