Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Bund i ridehal...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 20:14

Hvilken bund kan anbefales til ridehal?

Den skal være rimelig nem at vedligeholde og ikke behøver vand hver 2. dag...

http://dphorses.dk

ÅRETS SPRINGHINGST DSP

2011

RM CAISER

SPH 194

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 11:38

I min hal har jeg grus blandet med flis. Jeg er rigtig godt tilfreds, og den er dejlig eftergiven. Jeg fik den først den 4. marts, så kan ikke sige noget om hvor tit den skal vandes. Den er fin fugtig endnu, og har ikke vandet den, men flisen var godt fugtig da den kom, til gengæld var gruset som har ligget i flere år ekstremt tørt :-)

Havde egentlig drømt om en fiber-bund, men har hørt at der er alt for meget vedligehold ved sådan en, og så er det også en anden prisklasse.

Boks med ridehus, bane og masser af foldtid udlejes i Haslev for 1600,- pr md med foder, wrap osv. Evt mulighed for fuldpas til 1900,- Pt fyldt op.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 12:42

En fiberbund kræver meget vedligeholdelse.
Alt affald fra hesten skal fjernes og så skal bunden altid være fugtig. Den bliver ødelagt hvis den bliver tør.

Emma. Ejer af Eddie Badutspring ;)

0
0
Svar på denne tråd

Ridehusbund
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 23:14

Vores består af sand og flis, og den er supergod. Vi fylder efter med flis efter behov.

Mht. vanding kommer det selvfølgelig an på årstiden (fordampning) og også på, hvor meget hallen bliver brugt.

Min superhandy kæreste har ombygget en marksprøjte, så den kan sættes på vores minilæsser og så vander han ridehus med den - det er ret genialt, hvis jeg må ha' lov at sige det

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

H B O...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 20:17

Hvordan er din bund lavet?

Vores "nabo" af nemlig posner bund og den er fantastisk at ride i, men de vander og tromler også hver eneste dag.

Synes den kræver for meget vedligehold, i forhold til pengene.

ÅRETS SPRINGHINGST DSP

2011

RM CAISER

SPH 194

0
0
Svar på denne tråd

Inge!!!
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 20:40

Du glemte at skrive, at man også lander blødt på jeres bund:-)

0
0
Svar på denne tråd

Inge...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 22:08

Hvad har jeres bund ca. kostet at lave?

Og hvordan er den bygget op?

(Til dem der ikke har gættet det, så prøver jeg at lave et ca. budget over opførelse af ridehal :) )

ÅRETS SPRINGHINGST DSP

2011

RM CAISER

SPH 194

0
0
Svar på denne tråd

Altså :-)
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 00:26

De første par år var der kun grus på. Bunden er lagt direkte ovenpå jorden, som selvfølgelig er rette af. Vi har en rimelig god sandjord, så syntes ikke det kunne betale sig at grave af. Vi fik lagt 10 cm grus på, og har fyldt et læs mere på efter 2 år. Året efter - altså i år, har jeg så blandet 40 kubikmeter flis i. Flisen er finflis, uden bark. Dette gav jeg 10.500 for leveret. Gruset kan jeg ikke helt huske prisen på, men det var nok noget i omegn af et par 1000 pr. læs, der gik vist nok 3 læs til. Så dette har ikke været den store udskrivning, men resultatet er yderst tilfredsstillende :-) Min hal er 20x40. Håber det var svar nok :-)

I øvrigt gik jeg netop væk fra fiberbund, da jeg syns' det blev for dyrt hvis man skulle vande hver dag.

Boks med ridehus, bane og masser af foldtid udlejes i Haslev for 1600,- pr md med foder, wrap osv. Evt mulighed for fuldpas til 1900,- Pt fyldt op.

0
0
Svar på denne tråd

Ridehusbund
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 09:55

Bunden er bygget op af sand (5.000,-) og sold (5.000,-). Der er lerjord under, som så selvfølgelig er rettet af.

Soldet holdt dog ikke ret godt, efter nogle måneder begyndte fjeder-effekten at tage af, da hestehovene knuste det.

Og så er der ellers flis i for resten - det er lidt svært at prissætte, da vi laver det selv.

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider