Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Mødding - hvor gør i af det ??
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 21:30

Jeg flyttede for et par mdr. siden på eget nedlagt landbrug sammen med min bedre halvdel , og er for første gang gårdejer med mulighed for at have egne heste hjemme .

Jeg har før haft hest opstaldet , og nu da vi står med dem hjemme , ved jeg ærligt ikke hvor vi skal gøre af møddingen ??

Vi har "kun" 4 heste , som går i løsdrift med halm , og det varer et par mdr. inden vi skal have ryddet ud , men nu melder tanken sig jo om hvor det skal hen ??

Hvad gør i med jeres ? Hvis i evt. ikke lige kender til en landmand der vil have det ?

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen og det halve kongerige ..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 01:32

Vi køre det ud på markerne inden der pløjes.

Prøv at kontakre landmænd i nabolaget om de vil have det. Hvis de vil skal det nok være snart da de fleste snart begynder med forårsarbejdet. Kan dog blive svært at komme af med da hestemøj er kendt for mesat at være halm og der ikke er meget gødningsværdi i det.

Ellers er der kun at kontakte den lokale vognmand og han kan afhente det.

I kan evt. lave en markstak og gemme det til næste år så er der salg i det til haveejere. En sådan skal skal bare flyttes hver år af miljø hensyn( kommunen)

Hilsen Berit

Venter føl i april efter: Fûrstenball/Weltmeyer - Jazz/De Niro - BH Romanov/BH Schufro

WWW.staldlindballe.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi har de
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 16:52

Vi har de sidste par år ringet til den lokale maskinstation, der kommer og fjerner møddingen.

Anne-Sofie J

Den lykkelige ejer af:

Gentlemannen Lazio

Fruetimmeret Rytuna

Hystaden Dilica-Sov sødt min engel 12.01.11

Og den lille skønne Mona(o;

0
0
Svar på denne tråd

vi har vores
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 09:39

lagt i mark stakke. eller hvad man kalder det, vi pløjer det så selv ned ude på vores vinter fold hver forår,og så bliver der sået græs.

vi lægger mødingen forskellige steder hvert år. men overvejer dog at lave et permenet sted hvor møddingen så bare kan tages fra og køre ud på marken. det gør nemlig det hele lidt nemmere.

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 18:33

Vi har en godkendt støbt møddingsplads.

Møddingen bliver så pløjet ned i markerne efterhånden som de skal omlægges. Dog skal vi ikke lægge nogen af foldene om i år, så enten så får det lov at ligge til næste forår, da der er plads til det på møddingspladsen, eller også hører vi vores lokale landmand om han vil have det til hans marker.

Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.

0
0
Svar på denne tråd

1 års mødding
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 14:09

ønskes vi ikke at ligger på vores matrikel hvor vi også driver firma fra.

Så jeg har før med tilfreds brugt vindekilde.dk. dvs havde en container holdende de så kom og tømte efter behov.

Idag har vi en traktorvogn jeg fylder i og så tømmer vi den selv efter behov hos den lokale maskinstation.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider