Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Afstande mellem pælene..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 14:59

Vi har indkøbt træpæle på 2 meter og og de kommer 70cm i jorden, så det passer med øverste tråd er i 1.20.. Desuden har vi indkøbt pæle på 1,5 meter, hvor de så kun kommer 20cm i jorden.. Og planen er at de så skal stå hver anden sådan..

Mener de er 7cm i diameter og hjørne/midter pælene er 10cm i diamener - alle de er dog 2 meter..

Men hvor langt er passende afstand mellem pælene??

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs,

med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn.

Skriv PB, hvis du ku være interessert.

0
0
Svar på denne tråd

Mit bud
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 16:56

Mit bud er 5 meter imellem dem:)

Tyroleren & Sigøjneren

0
0
Svar på denne tråd

mine pæle
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 19:56

er ø8. De er 50 cm i jorden - 180 cm pæle og de står med 8 m. mellemrum.

http://dphorses.dk

RM Caiser. Nykåret DSP hingst

e. FS Champion De Luxe/Antario N

Shulay Gold Rush e. Rusleem/Legend Arabian Sun

Moonhaze Silver Spiral e. Shulay Fabarge/Silver Moonlight

0
0
Svar på denne tråd

Lidt svært at svare på
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 20:13

- da det afhænger helt og holdent af jordtypen,terrænets udformning, hvilken tråd du ønsker at benytte samt om din jord ligger i et vindblæst område uden læ eller ej. Såfremt du har mulighed for at specificere dette, har jeg bedre mulighed for at give dig et brugbart svar. Så kom frisk med data:-)

Dbh. Klaus

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer også
Forfatter: 
Dato:  05-06-2010 12:04

Det kommer også an på hvad "type" hest du skal have på folden. Her tænker jeg ikke højde og drøjde, men om det er heste hvor der er en overvejende sandsynlighed for, at de render igennem hegnet, går under hegnet el.lign. Jo større risiko der er for at de vil bryde ud, jo kortere bør du have mellem pælene. Mine heste er aldrig brudt ud, så her er pælene nærmest bare til pynt

0
0
Svar på denne tråd

pæle afstand
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 00:10

jeg har 10-11 meter mellem pælene og har almindelig ståltråds hegn på.

hvis det skal være anden slags tråd skal der nok være mindre mellem pælene, men til denne er 10-11 meter nok.

mine pæle er ø7 og 180 cm lange og 60 cm i jorden.

mine hjørne pæle er hjemmelavet af grantræ/stamme og er nok ø 12 ca og 2 meter lange.

dette fungere super strammer kun tråd op 1 gang om sommeren (når den begynder at hænge af varmen) med gripple (mener jeg de hedder, sidder på tråden)

har aldrig haft løse eller knækkede pæle endnu i de 6 år hegnet har stået.

0
0
Svar på denne tråd

Afhænger
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 23:08

meget af hvilken type tråd du vil have på. Ståltråd går fint med 10 meter mens reb skal have 7 - 8 og bånd kun skal have 5 meter mellem pælene. hvor der er lavninger, og lige inden og i bunden af en bakke er det godt at få en lidt længere pæl i som ike kommer op igen når du strammer tråden

Hilsen Kristian

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider