Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Forpagtning af jord til fold, hvordan?
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 11:34

Vi har hvor vi bor kun en lille fold med plads til løsdrift af vores to heste i vibterperioden. Derfor har vi brug for noget mere jord til sommergræs, og her tænkte vi på at forpagte noget evt. Men hvordan griber man det an, er der evt hjemmesider hvor man kan annoncere og er der nogle som kender prisniveauet på den slags?

0
0
Svar på denne tråd

landbrugs avisen
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 09:35

landbrugs avisen som udkommer,men det kan være svært at komme i betrakting,for der er nogle regler om forpagtening man skal opfylde og det er som regl store araler.

er der ikke nabo man kan spøre

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 16:57

Spørg de naboer som har jord.

0
0
Svar på denne tråd

Naboer...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 15:02

Det havde vi også tænkt på, men jordene omkring os tilhører så vidt vi ved et gods, og de bruger det jo til korn m.m... Men jorden behøver som sådan heller ikke ligge lige op til vores hus, det er til en sommerfold, så der kan vi godt tåle at tage bilen frem og tilbage for at føre tilsyn med hypperne.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 08:09

Det nemmeste er helt klart at finde det jord som kunne vaere interessant og saa hoere med ejer - bare fordi det er et gods kan det jo godt vaere de er interesseret i at forpagte det ud. Det er da de faerste godser som idag selv driver alt jorden.

Prisen er noget helt andet - det afhaenger af hvor i landet, hvor stor eftersporgslen efter jo er - svine og kvaegbrug har store arealbehov fordi de skal kunne komme af med deres goedning, men eller dyrker de kun jorden fordi de har den (groft set de steder jeg kender) men er det et godssom har slaaet sig paa jordbrug, ja saa skal de jo selv bruge jorden og det vil derfor vaere paent dyrt. Alle boender skaldog tjene penge saa kig meget paa jordprisen i dit omraade, det burde give en indikation om hvad det vil koste at leje.

Bliver det jord som i finder langt vaek fra huset hvordan saa med stroem og vand til folden? Alternativ skal i jo lede efter nogle som udlejer sommergraes i omraadet, men saa bliver det nok ikke kun Jeres heste paa folden.

www.skosnuden.dk - fede sko til hele familien

0
0
Svar på denne tråd

1234564
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 09:39

Husk at evt. tilbyde bonden at i laver en græsningsaftale - så mister han nemlig ikke HA støtten. Derudover kommer du nok til at betale et eller andet som du jo også regner med.

Husk at lave en skriftlig aftale, det er dyrt for dig hvis du indhegner osv uden at have en lang kontrakt på det. Jeg vil bede om min 5 år.

MetteH

0
0
Svar på denne tråd

ooooooooooooo
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 08:53

Vi lejer også noget jord, hvor vi har lavet en græsningsaftale med ejeren.

Men vi skal flytte mark hver 4.år, for at han kan få støtten. Eller det vil nærmere sige, at hvis han ikke lægger marken om hver 4. år, skal den være med græs forevigt. (dog ved jeg ikke om det gælder ved ejerskifte) Så græsset skal pløjes op hver 4. år. Men det kunne vel også passe jer fint.

Det er dog lidt træls at skulle flytte indhegning så tit, men det går nok med hjælp fra naboens traktor:)

Tyroleren & Sigøjneren

0
0
Svar på denne tråd

hvordan
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 12:10

Hvis det bare er han skal omlægge marken hvert 4 år, hvorfor skal i så flytte mark?.. her lejer vi også en ha og det er også græsaftale, men han gøder det også for os. Han har aldrig sagt noget om at vi skal flytte hvert 4 år?

Fie

0
0
Svar på denne tråd

123466
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 12:54

For at få den høje HA støtte skal det være græs under omlægning.

vi ligger selv løbende om - det er bedre for hestene, hø kvalitet osv.

At det så er piv dyrt er en anden sag

MetteH

0
0
Svar på denne tråd

ooooooooooooooo
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 13:18

I følge ejeren af jorden, har han forstået det sådan at han skal dyrke noget andet end græs på jorden hver 4.år.

Vores kan heller ikke lægges om, når hestene går på marken HVER dag:)

Tyroleren & Sigøjneren

0
0
Svar på denne tråd

Græsningsaftale...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 13:20

Tak for rådet, det vidste jeg ikke... Man lærer godt nok mange ting det første år man har heste hjemme, som man ellers ikke havde tænkt på..

Jeg tror planen nu er blevet til at vi lejer sommergræs i år og så leder efter noget godt jord som vi forhåbentlig kan have klar til næste sæson. Jeg vil helst have mine heste alene, da den ene er lidt speciel..

0
0
Svar på denne tråd

oooooooooooo
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 14:08

Ja der er godt nok mange ting man skal sætte sig ind i, når man bor på en ejendom og har heste:)

For øvrigt er din hest Dina da ret skøn:)

Men Hurrrraaaa for heste-nettet

Tyroleren & Sigøjneren

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider