Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

barriere i ridehus . hvor højt?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 13:17

Vi er nu snart nået til projekt barriere i vores ridehus - jubii!
Men - nu har jeg snart været forbi 200 forskellige ridehuse for at kigge på bunde og har selvfølgelig også set de forskelligere barriere i den forbindelse - men ikke om jeg har fået spurgt bare en gang hvor høj barrieren var de forskellige steder

Er der en højde fremfor en anden der anbefales, her tænkes både sikkerhed og funktionalitet (bomme får en fast plads).

De forskellige ridehuse jeg har besøgt, har både haft vand- og lodrette stykker træ, jeg har endnu ikke fundet ud af hvad jeg er mest til. Hvad er fordelen/ulempen ved de forskellige og hvilken type træ anvendte I?

Såfremt I har billeder fra jeres ridehus af barrieren, vil jeg meget, meget gerne se den :-)

mvh. Julie

Avl af oldenborg

www.stutterilacour.dk

Marstall og Equifirst i Nordsjælland

TRM produkter, Myoplast (muskelopbyggende), olie hoofmaker etc.

SÆLGES:

DOA/DV
Bokse udlejes v Hillerød/Helsinge - SPRITNYT RIDEHUS

0
0
Svar på denne tråd

ved en skrå
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 14:10

barriere- så er der plas til rytterens ben- alternativt hvis den er lige kommer hovslaget til at ligge længere inde på banen idet der skal være plads ril rytterens ben.

selv er jeg mest til skrå barriere og så skel den være 120 cm høj her hos os- vi har stort set kun ponyer.

håber jeg en gang om nogle år kan flashe min hal- den står nemlig slet ikke færdig endnu :( jo hallen gør- men al inmad og andet godt det er der ikke råd til pt.

super børnepony sælges akut... kan du hjælpe??

Har du nogle gamle tentor pæle eller vandrør liggende du gerne vil donere til et godt formål?? så send en pb :)

0
0
Svar på denne tråd

overvejelse i forbindelse med barriere
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 17:08

Vi skal have en barriere der er skrå, så der er plads til benene :-) Vi har jo fortrinsvis store heste = DOA og DV'er

Hvad er det bedste gradtal at arbejde med? Har I støbt nederst, eller lavet en ramme?
Vi har for længe siden fået anbefalet bambustræ til barrieren, jeg har efterfølgende set at A.Helgstrand lige har fået det opført i sit ridehus, jeg har desværre ikke set det "live", men kun på billeder, er der nogen i Nordsjælland der har bambus opsat?
Alternativt er der jo enten de alm. blanker eller hårdtræ. Teak har jeg set, holdbarheden tænker jeg er bedre end alm. fyr eller? Det er jo surt at skulle skifte et bræt hvis det kommer for tæt på en hestehov?
Hvad er mest holdbart?

mvh. Julie

Avl af oldenborg

www.stutterilacour.dk

Marstall og Equifirst i Nordsjælland

TRM produkter, Myoplast (muskelopbyggende), olie hoofmaker etc.

SÆLGES:

DOA/DV
Bokse udlejes v Hillerød/Helsinge - SPRITNYT RIDEHUS

0
0
Svar på denne tråd

barriere
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 12:30

Da jeg lavede ridehal, satte vi tearassebrædder op. Dem kunne vi få til billige penge, da vi skulle have så meget.

Vi støbte en sokkel til at sætte under. Grunden til dette er, at brædderne rådner, hvis sandet ligger op ad dem. En anden fordel ved at sætte sokkel er, at hvis man anskaffer sig et redskab til at jævne hovslag, så kan soklen bedre tåle den sommetider lidt hårdhændede behandling end brædderne kan.

Vi satte en sokkelsten halvt i jorden og en ovenpå. I soklen støbte vi beslag til barrieren. Vi satte brædderne på højkant, da det så er lettere at skifte et brædt, hvis en hest sparker det i stykker eller man måske kører i det med en traktor (det gjorde vi, da vi lagde ekstra sold i).

Vi satte brædder på 120 cm ovenpå soklen, så vores barriere var sammenlagt ca. 140 cm høj.

Det er en fordel at den er høj set i forhold til, hvis man rider store heste og i forhold til at man ikke så let ryger hen over, hvis man bliver sat af.

Det er en ulempe at den er høj, hvis man som os opbevarede bomme i holdere på indersiden. Det var dælme tungt at få bommene ind over.

Håber at du kan bruge det til noget :-)

Og så et billede (hesten er 170 cm)

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 09:50

Jeg glemte lige at skrive, at vi har brugt trykimpregnede (staves?) brædder for at få den bedste holdbarhed.

Hilsen

Daniela

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider