Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Bygge løsdrift, hav er reglerne?
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 11:32

Vi sider og skal til at planlægge en ny løsdrift til næste år, men så kom der lige et spørgsmål jeg ikke har kunne finde svaret på... Så håber nogen kan hjælpe

Som jeg har forstået det, så kan man godt bygge en løsdrift på 45 kvardratmeter uden byggetiladelse, man skal bare informere kommunen.

Men må man have støbt gulv i noget af bygningen, eller skal man så søge om byggetiladelse?

Ejer af Pokkadis fra Lundforlund og Silja fra Egebæk

0
0
Svar på denne tråd

bygningsreglement
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 10:15

Om du skal søge byggetilladelse eller kun skal anmelde dit byggeri, kommer i princippet an på anvendelsen af den nye bygning - ikke om der er støbt gulv eller ej.

Jeres nye løsdrift vil sandsyligvis kunne henføres til reglerne for "Garage, carport, udhus og lignende bygninger, som ikke er beregnet til beboelse" og I må dermed bygge op til 50m^2 uden at skulle søge byggetilladelse. Og der må gerne støbes gulv.

I kan se her hvad der kræves af jer: (se særligt nederste afsnit på siden) http://www.ebst.dk/dubygger

Gældende bygningsreglement (BR08) finder du her: www.ebst.dk/br08.dk/br07_02/0/54

I skal dog stadig være opmærksomme på at kravene til afstande til skel og eksisterende bygninger stadig skal overholdes.

venlig hilsen MiaG

Alle kan begå fejl - kunsten er at lære af dem

0
0
Svar på denne tråd

afstande...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 10:32

Da jeg søgte byggetilladelse til mine kommende udebokse, måtte jeg ikke bygge 100 m2 udestald, fordi den skal ligge mere end 25 meter fra eksiterende bygninger. Men jeg må gerne bygge op til 50 m2 flere gange bare ikke sammenbygge dem..

Jeg må gerne støbegulv, og jeg må gerne lave udhæng på udeboksene, uden at det har betydning for m2. Og der må også gerne være strøm og vand i også..

Det nemmeste er at lave en tegning og sende den til kommunen. Kan du ikke få lov til det du ønsker, kan de nok give dig råd til hvad der kan lade sig gøre..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider