Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Miljøgodkendelse
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 12:52

Hejsa

Er der nogen her på heste-nettet, som ved noget om miljøgodkendelser?
Da planen er på sigt, at hesten skal hjem, vil jeg høre, om der er nogen, der ved, om man skal søge ny miljøgodkendelse, når man har grise på gården også?
Min svoger har læst dette i et landbrugsblad, men vil jo lige undersøge sagerne selv også

Vh Pia

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en tilfældighed
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 18:32

Ja, jeg har lige fundet ud af det samme!

Min fantastiske chef har gjort det muligt for mig at få mine heste hjem på gården hvor jeg bor og er driftleder på svinebesætningen.

Alt er næsten klart, men nu har chefen haft møde med planteavlskonsulenten.

Ja, der SKAL laves ny miljøansøgning . Den slags, ved du jo sikkert selv, kan tage evigheder.

Så mit projekt er totalt på stand by, hvilket bekymre mig meget!

Lindhardt B. Nielsen har faktisk for nylig udtalt, at hvis en landmands datter gerne vil have en hest, så har hun mistet interessen igen inden ansøgningen går igennem.

Nogen tager jo nok chancen, men det tør vi under ingen omstændigheder.

Held og lykke herfra

Hilsner

Anja

Nu med sølvmedaljehoppe

Dejlig fjordhoppe på 1,5 år sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hmm træls
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 21:40

Ja og har også hørt, at det er en temmelig kostelig affære at få lavet en ny miljøgodkendelse.. så her bliver hjemkomsten af heste sikkert sat på standby for nu :-(

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

kontakt..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:46

jeg har lige snakket med vores sagsbehandler for landbrug.. han mener altså i princippet ja så kan det betyde at der BØR udløses en ny miljøgodkendelse..

men hvis det kun er en eller to heste, kan man bruge §85 eller finde en lille udvej, således der ikke kræves en ny miljøgodkendelse..

så det kommer an på kommunens sagsbehandler.. og den eksisterende miljøgodkendelse, hvor snæver den er..

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 14:01

Det må jo undersøges, hvad der kan gøres her. Så må vi se, hvad der sker

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 16:05

Jeg har været i kontakt med en planteavls- og en miljøkonsulent der siger, at hvis man ikke ligger inde med en miljøgodkendelse fra efter 01.01.2007, men derimod har en screeningstilladelse, bør der ikke være nogen problemer når blot hestene indregnes i gødningsregnskabet.

De anbefaler dog at man tager kontakt til kommunen og meddeler at man ønsker at anskaffe hest, og ønsker den registreret hos kommunen. Det burde ikke give problemer.

Vi forsøger os hos kommunen, så må vi se. Melder tilbage når engang vi får svar.

Hold op et besvær for 3 private krikker...

Hilsner

Anja

Nu med sølvmedaljehoppe

0
0
Svar på denne tråd

Håb forude
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 10:36

Det her kunne man da satse på...

Kilde: Landmandsportalen

Friere rammer for miljøgodkendelser på vej

Miljøministeren vil udvide anmeldeordningen, så der ikke skal en helt ny miljøgodkendelse til for at ændre bagateller. Af Frederik Thalbitzer

Miljøminister Troels Lund Poulsen præsenterer nu et lovforslag, der skal lette arbejdet omkring miljøgodkendelser.

Miljøminister Troels Lund Poulsen (V) vil nu have en smidigere måde at behandle miljøgodkendelser på. Derfor har han sendt et lovforslag i høring om ændringer i husdyrloven. I praksis vil han udvide anmeldeordningen.

"Vi vil gerne tage mere hensyn til sund fornuft," siger han.

Ministeren peger på, at det med den nye lov bliver muligt at opføre gylletanke og ensilagepladser uden at sætte hele maskineriet i værk med en ny miljøgodkendelse. Desuden skal man kunne ændre dyretyper på en bedrift, uden at det kræver en ny godkendelse, forudsat at der ikke bliver flere dyreenheder.

Endelig skal loven ændres, så man kan forbedre dyrevelfærdsmæssige forhold, uden at det kræver en ny miljøgodkendelse. Man skal eksempelvis kunne udvide stalden, så hver ko har en sengebås, som det kræves fra 2012, uden at søge om ny miljøgodkendelse hvis der ikke skal flere dyr i stalden.

"Jeg vil gerne give landmændene friere rammer til at foretage mindre ændringer på bedriften," siger ministeren.

Glæde i landbruget

Michael Brockenhuus-Schack, formand for Landbrug & Fødevarer, hilser bagatelgrænserne velkommen.

"Det er meget positivt, at man vil lave de bagatelgrænser, vi har kæmpet for i lang tid," siger han.

Han peger på, at fleksibilitet hjemme på bedriften er helt afgørende for, at man kan optimere produktionen.

Hilsner

Anja

Nu med sølvmedaljehoppe

0
0
Svar på denne tråd

Jubiii
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 15:58

Så kom der svar fra kommunen.

Da vi har en screeningstilladelse tilføjes der blot et notat om at vi også har heste på bedriften (vi overstiger ikke de dyreenheder vi har tilladelse til). Og så skal hestene selvfølgelig med i gødningsregnskabet.

Så nu kan jeg sætte det sidste hegn .

Hilsner

Anja

Nu med sølvmedaljehoppe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider