Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hvor meget wrap pr hektar?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 17:56

Der diskuteres pt lidt i de små hjem her rundt omkring - hvis nu man lejede det der lækre stykke jord af den kære svinebonde som allerede er udlagt med godt græs - hvor meget wrap kunne man mon så slå på det?

Der er tale om et stykke på 1,8hektar - men det er i princippet ligemeget her og nu for vi er mest interesserede i at vide ca hvor meget man mon får på en enkelt hektar.

Vi vil vide hvor mange småballer af mellem 40 og 50kg vi sådan rundt regnet kan få på sådan et stykke.

100? 200? ... 600?

I runde tal - bare sådan ca? Anyone? :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 18:16

Det er meget forskelligt. Sidste år var alting meget langt fra optimalt. Der fik vi 64 baller af ca. 60-65 kg på ca 1,5 ha. Hvis der var kommet regn, så ville der da klart være blevet en del flere.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er jo
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 19:50

et pænt stykke fra den opsatte præmis der diskuteres i de omtalte små hjem. (Men jeg tænkte nok at "nogen" var lige overkåde nok )

Så vil jeg da i tillæg spørge: Hvad skal man af med for at få wrappet på 1hektar (Eller 1,8) - vi taler stadig småballer af ... Ja fortæl lige hvad størrelse I andre har fået wrappet små baller i :)

/Trine T =)

0
0
Svar på denne tråd

1.2 hektar
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 00:56

Jeg fik tilsået et stykke på 1.2 hektar i efteråret 2007. Første slet blev taget i slutningen af maj, så vidt jeg husker. Det blev til 24 minibigballer på 130cm og 50 små (forholdsvis tunge)baller hø. 2.slet forsvandt i tørken. Det blev til hele 7 minibigballer i juli. Ja jeg forstod slet ikke, at min far valgte at slå det, for det blev godtnok nogle dyre baller! Men han mente, det skulle slåes, før det helt visnede væk. 3.slet blev taget i slutningen af september. Der blev 15½ minibigballer, stadig 130cm lange og knap 50 af de små rundballer.

0
0
Svar på denne tråd

Kun 1 slet
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 03:16

Vi fik kun 1 slet taget i midten af juni, da havde det været tørvejr i 4-6 uger og uden udsigt til regn. Derefter ventede vi og ventede og ventede og ventede......på regn. Der kom da lidt, og græsset begyndte også at vokse, men sidst i august valgte vi at lukke hestene på, da det aldrig havde nået en højde hvor det kunne betale sig at tage et slet mere.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

Meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 16:28

Et år fik jeg ca 200 småballer wrap med ca 40 kg i og sidste år med den ringe nedbør, fik vi kun 100. (Jeg laver dog to slet, men andet slet giver ikke lige så meget)

Min wrap-mark er også på ca 1,8 ha.

Jeg giver 46 + moms pr stk for slåning, vending, rivning og pres+ plastik. Derudover gøder jeg selv og det er efterhånden ret dyrt.

Mvh Nell

RODEO ER EN SAGA BLOT!

NY SIGNATUR SØGES!

0
0
Svar på denne tråd

Vores har....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 18:32

ligget på 4-6 ton pr. HA og mht. prisen vil mit bud også være omkring 50 kr. pr. småballe.

Og du har selvfølgelig checket, hvad det er for noget græs, han har i...?

De der svinebønder har nemlig en kedelig tendens til at lægge deres græsmarker ud med monokultur, da de jo normalt ikke har behov for hverken afgræsning eller høslet....

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Der har tidligere
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 14:40

gået heste på stykket der er tale om og der er så vidt jeg har forstået godt hestegræs på. Præcist HVAD der er sået med skal jeg ikke gøre mig klog på. Der lytter jeg til kæresten som tidligere har haft heste gående på omtalte stykke jord. Men det er en god pointe!

/Trine T =)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider