Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

gode råd til bygning af bokse i træ
Forfatter: 
Dato:  08-05-2006 12:28

vi står og skal bygge bokse i en længe. der er stolper fra loft til gulv, der skulle der gerne sættes nogle plader/træ? op mellem dem.

gode råd til hvad man kan bruge som evt. er nemt og i en ordenlig prisklasse.

søger part til 2 heste.
0
0
Svar på denne tråd

prøv at kig ind her!
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 14:56

vi har brugt rekler af fyrtræ, og det har været billigt!

du skal bare huske at smøre træet med godol (blanding af træbeskyttelse og diselolie) da hestene ellers æder træet! held

og lykke med projektet

Bedst til hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

prøv at kig ind her!
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 14:57

vi har brugt rekler af fyrtræ, og det har været billigt!

du skal bare huske at smøre træet med godol (blanding af træbeskyttelse og diselolie) da hestene ellers æder træet! held

og lykke med projektet

Bedst til hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 16:03

personligt aldrig lave bokse af træ, af flere årsager..

-hestene æder af træet, uanset hvad man smører det med.

-de kan nemt losse hul i træet og sidde fast(har jeg selv oplevet)..Grim oplevelse..træet splintrer, og skærer nærmest hul i benet..Specielt fyrtræ splintre meget, da der er mange knaster i.

Hvis du endelig vælger træ skal det være af høj kvalitet, uden knaster i, da det svækker træet og nemt splintres ved spark, og når de gnubber/kløer sig hårdt/tungt op af det.

Hvis jeg skulle lave bokse ville jeg vælge at mure dem op. Og derefter kalke dem hvide.

Men det er nu super flot med træ... hmm..

Venlige hilsner fra Margit..

0
0
Svar på denne tråd

træbokse
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 18:58

Se mit svar til Alice.

Jeg har sat jern på alle kanterne, så æder hestene ikke træet.

Love your horses - they deserve it
www.lkhorses.dk
Proud owner of: Boons Prediction
0
0
Svar på denne tråd

krydsfiner
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 22:45
Vi har brugt 21 mm krydsfiner, og det fungerer perfekt. Hestene æder det ikke, de har ingen mulighed for at sparke igennem, og det er meget billigt. Desuden er det pænt efter at det er blevet malet.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

patentbånd
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 09:56

ja sæt noget patentbånd eller anden metal på kanterne så spiser de det ikke!

På min gamle rideskole, var alle boksene lavet af granrafter, de var virkelig gamle, sikkert 30 år, de havde en diameter på 5 cm de lå vandret og var fastgjort for hver meter til lodrette stålper i kraftigt træ. Disse bokse var altså lavet af det farlige materiale gran :)... nej spøg til side, de fungerede ganske udemærket og ingen heste var kommet til skade der, måske forde træet var så gammel og mørnet at det ikke kunne gøre nogen skade, når de sparkede på det, det gik bare i stykker, utroligt at hesten ikke brød ud. Nej men jeg kan altså ikke se noget problem i at lave dem i træ, men vælg noget kraftigt træ.

0
0
Svar på denne tråd

Mine bokse
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 18:15

Mine bokse er bygget af spærtræ, og de er så tykke at jeg dårlig tror at en hest kan sparke hul i dem.

Jeg kan ikke huske hvad de kostede, men jeg synes ikke det var det vilde.

Mine heste har aldrig bidt/spist i træet, og det er ikke behandlet med noget, og det er heller ikke malet.

Jeg har fået nogen dejlige store lyse bokse af det, og har aldrig fortrudt at vi lavede bokse i træ.

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

gemle gulvbrædder
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 18:20

hejsa

min stald er bygget af gamle nedbryndnings gulvbrædder. Det eneste de har kostet os er kræfter med at pille søm og skruer ud også en spand træbestyttelse.

Min stald kan ses på min præsentation.

Hilsen Annemette

Avlshoppe søges til Låns, Helst DV eller oldenburg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider