Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Næsten som juleaften
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 15:28

I disse dage føles det næsten som juleaften. Vi har jo det sidste 1½ år gået i byggeplaner. Indhentet tilbud, valgt hvilket tilbud der skulle bruges. Ansøgt om byggetilladelse hvor vi ramlede ind i kommunesammenlægningerne. Første uge i juli kom de og lavede grund, og vi havde svært ved at få armene ned.


Men ned kom armene, der gik nemlig 3½ måned inden vi så en håndværker igen, men så kom de sørme og satte spær op, ganske uvarslet, så rejsegilde blev en by i Rusland, de var ved at køre da jeg kom fra arbejde, de blev dog budt på en øl inden de kørte.


Og så her i denne uge skete der så lige lidt igen.



Selvfølgelig er der langt enndu, men man begynder da at kunne fornemme hvordan det kommer til at se ud. Der er kommet tagplader, jern til porte, net til taget og al den slags ting. Så efterhånden nærmer det sig at vi kan få taget mål og bestilt bokse. Den dag hestene kan flytte ind, det bliver altså næsten som juleaften.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 16:13

Hvor dejligt der begynder at ske noget igen - det har også holdt hårdt :-)


Glæder mig til at blive inviteret til housewarming :-)




mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

pr. 1/10-2007 med eget landsted i Rønnede

0
0
Svar på denne tråd
 
 House-warming
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 16:16

Det kan du tro, du er jo nærmest selvskreven, eftersom det er dig der delvis har sponseret den.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er bedre end juleaften
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 21:57

Tro mig - den dag hestene flytter ind - det ER bedre end juleaften ;-)


Delvist sponsoreret den - hvordan???



UNG DRESSURHOPPE KØBES

max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament - eksteriør - bevægelse. Jo mørkere jo bedre - skal være redet!

SE MIN SKØNNE STALD


www.nokke.dk

grafiker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jannie
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 22:23

Jeg arbejder i realkreditinstitut og har hjulpet med omlægning og tillægslån... Så det har nu ikke kostet mig noget, har vel egentlig bare passet mit job :-)


Og Charlotte: Tak for hjælpen med data :-)


Glæder mig til at se stalden når den er færdig, så vi kan få lidt inspiration til vores egen, selvom det nok ikke bliver en helt ny til at starte med, men en renoveret - men hvis den bare kan blive halvt så fin som Jannies er det også ok :-)




mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

pr. 1/10-2007 med eget landsted i Rønnede

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej hvor godt
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 06:16

Nej, hvor spændende, Charlotte! Ja, det må da være bedre end at vente på juleaften.


Sikke en julegave at få!


Hvornår regner hestene med at flytte ind?

Er næste projekt så et ridehus, eller har I sådan et?




JANNE


0
0
Svar på denne tråd
 
 Finansiering
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 06:48

Ja, Heidi har "bare" hjulpet os med finansiering, men det er vi også yderst taknemmlige for, eller specielt vores omlægning af de gamle lån, som kom først, og gav os blod på tanden.


Vi har ikke de store forventninger til hvornår hestene kan flytte ind, vores første mål var at den skulle have været færdig i foråret, da vi søgte byggetilladelse i december, men det tog så et halvt år. Så havde vi håbet på at de kunne flytte ind i oktober. Så nu satser vi på at hopperne kan fole derinde til april.


Ridehuset dropper vi nok, dertil rides der for lidt, selvom det ville være lækkert at arbejde med unghestene i.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 mit stald projekt
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 07:07

Ej hvorfor gik der der så længe får der blev rejst spær?


Åh den vente tid havde slået min mave i stykker.


Min stald, som kan ses på min præs, tog 10 uger fra der startede med at blive gravet fundament til hestene flyttede ind.

(og det var incl 2 ugers ferie for håndværkerne)


Så fra i tirsdags har mine heste fået nyt "hus" , og ja vi var meget glade på deres vegne, dog var de selv lidt skeptiske da bygningen overhovedet ikke lugtede af heste.


Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 07:44

...hvor er den flot, din stald, Karine!


Og dejlig højloftet!


Må man spørger om, hvad sådan nogle bokse koster?


JANNE


0
0
Svar på denne tråd
 
 jo da...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 08:11

Jeg er selv meget glad for den boksmodel jeg har valgt(München). Dyrene kan stå med hovedet ude på staldgangen, der dog er så bred (3m) at de ikke kan nå hinanden.


Fronterne koster ca 12K pr stk


jeg skriver ca fordi Röwer + Rub giver en pris på alt den man køber fra dem samlet, så man kan ike helt gennemskue hvad der gives rabat på eller ej.De har heller ingen deceideret prisliste man kan få udleveret som andre firmaer.Og prisen varer alt efter hvad man køber samlet.

Jeg handlede hos den Svenske forhandler hvor servicen var i top, hvilket jeg ikke kan sige om den danske.


Vi købte:

10 vinduer med panserglas uden tremmer1x1m. kan kippes+åbnes

2 dobbeltdøre(2,4m bred)

1 enkelt dør(2-delt, 1,3m bred)

4 boks fronte (3,5m)

6 skillerum (2 til striglepladsen + 4 til boksene)(3,5m)


Og fik en samlet pris på det hele.


prisen oplyses evt over PB.


Fik også tilbud fra Fremtiden, der har en næsten tlsvarende boksfront. Min mand fandt stor kvalitets forskel, men ikke den store prisforskel , derfor faldt valgt valget på R+R.


Karina




0
0
Svar på denne tråd
 
 Elementerne
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 08:15

Vores problem var elementerne, der er vanvittigt lange leveringstider på dem. Alle prøvede at overbevise os om at vi skulle vælge stålplader istedet, det er meget hurtigere. Men når det nu skulle være, så ville vi ikke gå på kompromis.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 ok:o)..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 08:31

det giver jo lidt emneing.


Vi vile heller ike have en stålhal som stald, men valgte at dobbeltmure stalden op (med isolering i mellem stenene)

Taget er fra Corus. Ligner tegl men er stål, undersiden er isoleret , dampspærret og monteret med Troltektplader for bedre akustik, nu vi har bygget til kip.



Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kvalitetsforskel
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 10:12

Karina: Må jeg spørge om, hvad den store kvalitetsforskel bestod i? Umiddelbart ligner det da meget det Fremtiden tilbyder.

Vældig flot stald forresten


0
0
Svar på denne tråd
 
 metallet
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 10:48

forskellen stod i svejsninger på metaldelene var væsentlig pænere + metaldelenes tykkelser/dimensioner + træets tykkelse og art(bambus).


Simpelthen mere kram i R+R kontra fremtidens bokse.

Dette er en gengivelse af min mands ord, der ellers gerne vil spare penge

han tog med til Herning i marts 07 for at sammenligne priser+kvaliteter. Jeg har bestemt boksmodellen, og den kunne fåes hos hhv Pegasus, Fremtiden, Corton, Cheval Liberté og R+R.


Vi lagde ud med kun at ville købe boksene fra R+R og så vinduer/døre fra en DK leverandør, men valgte i stedet et komplet tilbud fra R+R der gjorde at prisforskellen var lille.



Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 21:55

Det er jo godt man kan hjælpe hinanden




mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

pr. 1/10-2007 med eget landsted i Rønnede

0
0
Svar på denne tråd
 
 lækkert...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 08:14

Ih jeg er da ikke særlig misundelig . Jeg vil også have en ny stald, ridebane (og ridehus), ja bare et vandspiltov ville være lækkert i disse muddertider. Men når jeg nu vinder 16 millioner i Lotto i aften, bliver det jo ikke noget problem . Nå jeg vil gå ud og morgenfodre mulerne i min brugbare men ikke særlig funktionelle el. lækre gamle klamphugger kostald...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kvaliteten
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 12:23

Jeg har ikke indtil nu hørt nogle klage over kvaliteten på Fremtidens staldinventar. Så det lyder lidt mærkeligt at der skulle være stor kvalitetsforskel på produkterne. På de produktspecifikationer jeg har fået tilsendt, kan jeg heller ikke sætte fingeren på noget. Jeg er da også temmelig sikker på, at jeg får en stald som ihvertfald holder i min tid.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ann...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 19:08

jeg skriver ikke der er noget galt med Fremtiden eller andre boksmærker, jeg skriver bare R+R er bedre til prisen på den model jeg havde udset mig, og at finish(svejsninger etc) var bedre iflg min mand At dimensioner er bedre(større)på metallet, står jo på databladene for produkterne.


Og hvorfor ikke tage det bedste når prisforskellen i mit tilfælde var 15.000 dkk på hele projektet?


Skulle jeg bygge stald med >20 bokse kan det da godt være jeg ville tænke på besparelsen, men ikke i en stald til 4.


Jeg er ret sikker på at alt inventar der købes hos firmaer der lever af at sælge holder i vores levetid(og dog, jeg formoder ike jeg gider se på samme inventar i 40 år), men derfor kan vi jo have forskellige krav til æstetik/boksmodeller/træsorter etc i vores stalde, og derfor er der flere producenter på markedet så enhver kan få opfyldt sit behov.



Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej hvor lækkert
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 18:13

Hej Charlotte


Ting tager tid, og nogle ting tager laaannnggg tid, men det ser da ud til stalden er værd at vente på.


Tillykke med stalden, forventer jo lidt at du sætter billeder ind når stalden er færdig.


Hilsen


Jette


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider