Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Ridehuse...tilladelse
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 10:10

Ja vi går i de tanker om at skulle opføre ridehus og en bedre bane og en oval bane. Det bliver først i de næste 2-3 år plus minus. men jeg skal til at søge om tilladelse nu Så er det ihverfald klaret.

Men man bliver da lidt nervøs om at man evt skulle få afslag. Vi vil nemlig godt få alt hvad der har med heste at gøre ned bag i.

Jer der har ridehus hvor længe tog det før i fik godkendt. Hvor tæt skal naboerne bo før de har noget og sige?

Her lige et billede af grunden. Har lige malet ridehuset og banerne ind er dog i tvivl om de skal ligge sådan.

Er der problemer i der bliver bygget så langt fra selve huset? Altså ang tilladelse?

Klikkertræning. kurser mm se mere på min hjemmeside.
www.klikhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej ditte..
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 11:36

du er heldig, for du bor ikke i ringsted kommune og det siger lidt om mine erfaringer med sådanne ansøgninger.

Men du skal ansøge med henblik på din træning i forbindelse med din virksomhed. Det er nemmere end hvis du skal søge til feks en ridelub.

nu ved jeg jo at du har et rimeligt fugtigt område på et stykke af din grund, så plasering vil jeg anbefale dig , når det gælder ridehus,at flytte det til området ved din ridebane feks langs med den. så du derved får samlet træningen på bane/ridehus til et område og så lade rundbanen ligge som du har tegnet ind.

Jeg tror du i det lange løb, vil ærgre dig over at ha lagt ridehus så langt nede, da du i vintermånederne, vil få meget svært ved at komme derned.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 11:50

Hejjj inger

Det er fastlagt det skal ligge der oppe det faktisk der hvor der er mest tørt og vi vil gerne have samlet alt der oppe så der kommer også stald der oppe, den vi har nu skal ned når en ny er kommet op.

Ja ridehuset skal laves med henblik på kurser og træning vil godt begynde at have heste i træning på sig

Der er nemlig ret fugtigt der hvor jeg har ridebane nu det ikke så sjovt.

Ja jeg er lige i holbæk kommune. Er ringsted svær at få tilladelse i?

Det skal lige siges at der naturligvis vil blive lavet en stor stig op til ridehus og banerne og stalden. Så det op på atveren også tager det 2 min Så det tror jeg nok skal gå.

Meeen mund ikke jeg vil spørger dig MEGET mere når det skal op at stå I sku guld værd og den stig per laver nøjjj hvor bliver det godt han er bare dygtig og det godt nok gået stærkt!

www.klikhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

nu kan ..
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 10:01

kan jeg ikke lige huske, det men jeg mener at jeg fike afvide at der var en max afstand fra nuværende bygninger, inden du sender ansøgning ville jeg ringe og tale med dem på komunen, så hved du lige hvad du skal rette dig efter så er det nok også nemmer at få den igennem.

med venlig hilsen Susanne.

Dejlig gård sælges i Hobro.

3 pony søger rytter eventuelt salg.

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

brug landboforeningen
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 10:50

jeg kan kun anbefale dig at brneytte en konsulent fra den lokale landboforneing, for de ved havd man skal skrive i ansøgningen, dvs henvise til § etc.

Det vil koste dig ca 10.000 men de er godt givet ud.

held+lykke med projektet.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

måske, måske ikke
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 12:12

Jeg har lige søgt og fået afslag på at bygge en lille stald på knap 100 m2. Begundelsen var at der var mere end 25 meter fra eksistrende bygninger. Jeg ved ikke hvordan din kommune er. Min er Silkeborg, og da jeg samtidigt bor i naturbevaringsværdigt område gjorder det ikke nemmere. Men måske er det nemmere ved jer. I hvertfald er det sikkert et plus at du skal bruge det til erhverv. Når du søger kommer det nok i nabohøring også videre. Men ring til din kommune, de bider ikke, selvom jeg ærligt indrømme at jeg er ret uenig i deres afgørelse, i forhold til min sag. Især når jeg godt må bygge 2 stalde på knap 50 m2, bare de ikke hænger sammen.

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 15:08

25 mt reglen gælder alle steder. Du kan så være heldig at få lov alligevel.

MetteH

Forventet ankomst af lille ny verdensborger 5 januar 2008 !!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 17:27

Jamen jeg tror det godt jeg går i gang nu men ringer helt sikkert til kommunen og høre dem ad.

Jeg får godt nok et problem hvis det ikke må ligge mere end 25m væk fra andre bygninger.

Men jeg må se det an.

www.klikhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Landinspektør
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 17:52

Tag og få fat i en landinspektør de ved hvordan reglerne er og hvis der er nogle smuthuller eller andre love der har betydning... Det koster lidt men så er man også sikker på at det bliver gjort rigtigt...

www.Team-annasminde.dk

Kvalitets oksekød til private

0
0
Svar på denne tråd

Naboer...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 22:23

Snak med dine naboer først - også selvom ingen af dem kan se bygningerne fra deres ejendomme. Vi ansøgte om ridehal uden at konslutere lokalbefolkningen, fordi vi bor langt fra alle, og vores ridehal skulle erstatte en eksisterende lade, der var næsten lige så stor.

Kommunen sendte ansøgningen til høring hos 4 husstande. Der kom 16 indsigelser, og så blev det RIGTIGT besværligt Så mit bedste råd: Spørg naboerne først, snak med dem, forklar dem at du ikke har tænkt dig at generere en masse trafik o.s.v. Husk også at spørge den gamle dame, der bor i huset 2 km væk, som aldrig har været i nærheden af din ejendom og som ikke engang aner, hvordan den ser ud eller hvem du er. Hun har med garanti OGSÅ en mening, når det kommer til stykket.

Held og lykke.

Mvh

Julie

EPONA.tv

Bliv klogere på din hest

Tv om heste på nettet

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Tilladelser
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 15:12
VI fik vores zonetilladelse i løbet af a 3 mdr. Først bliver der skrevet et brev til alle nærvedliggende naboer - og så har de x antal uger til at gøre indsigelse.

Derefter blev det slået op i lokalavisen - så også den gamle dame som ikke aner hvem du er - har mulighed for at gøre indsigelse ( det skal dog siges at der skal kommes med en rigtig god grund).

Derefter søgte vi byggetilladelse - og den var læææænge undervejs. Jeg mener faktisk at der gik 12 -16 uger. Men der må vist ikke gå mere end 3 uger - hvis reglerne skal følges.

Angående afstand ved jeg ikke hvordan reglerne er - kun at der skal være 5 m. til skel. Ved ikke hvad der er af maximumegler for afstand til eksiterende bygning.

Held og lykke med byggeriet.

Hilsen
Daniela

0
0
Svar på denne tråd

30 m til skel
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 22:00

Der kom nye regler vedr. afstand til skel pr. 1 jan 2007, når det er til nye bygninger med husdyr - en ridehal skal også overholde denne regel, også selvom opholdet er en kortvarig periode. Derfor mindst 30 m til nærmeste skel, eller skal man til at lave byggeretsligt skel, koster ca. kr. 10.000 i alt (hvis naboen vil være med)

At få en landzone tilladelse kan være en langtstrakt affære, vores tog næsten 18 måneder pga. naturfredningsforeningen gjorde indsigelse til naturklagenævnet og fik ret i første omgang. Heldigvis "vandt" vi anden omgang da ændrede lidt i projektet. Et godt råd - tag ikke noget for givet når man snakker om kommunen mm.

0
0
Svar på denne tråd

Samlet bebyggelse
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 19:08

Der står altså noget i en eller anden lov, om at bebyggelse på landet skal ligge samlet... Kan bare ikke lige helt huske hvor!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider