Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Aktivitetstilskud - lokaletilskud ?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 22:54

Hej HN. Er der mon nogen der ved hvordan kommunerne beregner aktivitetstilskuddet og lokaletilskuddet til rideklubber ? Er godt klar over, at der kan være forskel i kommunerne på dette, men er især interesseret i at høre, hvordan jeres kommune beregner aktivitetstilskuddet til medlemmerne under 25 år. Har prøvet at søge om det på nettet men uden at kunne finde noget konkret på det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 23:21

at søge på Folkeoplysningsloven på din kommunes hjemmeside?

 

Der skulle gerne stå, hvad det handler om - og hvem du kan kontakte for at få mere at vide...

 

/Rita


Jeg vil gerne høre fra dig, hvis du kender noget til Tannies fortid...Hun er født i 2004, er brunbroget og 152 i stg. Du kan se billeder af hende på min præsentation og på www.pilegaardens-ridehal.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 13:42

Jeg har folkeoplysningsloven og tilskud til foreninger som mit arbejdsområde :-)

 

og det du spørger om er der lige så mange svar på som der er kommuner.

 

Jf. loven skal I have minimum 65 % af de tilskudsberettigede udgifter til medlemmer under 25 år dækket af lokaletilskud. Kommunerne kan så have forskellige regler for hvad der er tilskudsberettiget, og hvad der ikke er.

 

Derudover er der en speciel beregning på lokaletilskudet til rytterstuer (og den er så indviklet at jeg umuligt kan forklare den)

 

Når du spørger til aktivitetstilskud til medlemmer under 25 år, så er det et tilskud ved siden af lokaletilskudet. Og her er loven meget åben, kommunen skal give en form for aktivitetstilskud, men om de gør det på baggrund af antal medlemmer, timer, aldersopdelt osv, det er helt op til den enkelte kommune.

 

Du bør kunne finde din kommunes tilskudsregler på deres hjemmeside.


Maria

Et livs erfaring, men stadig nybegynder :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider