Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 LC dressurbeskrivelse
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 20:05

jeg har startet nogen små dressurklasser tidligere uden meget held, men nu synes jeg hesten er blevet bedre og overvejer at prøve igen. Sidder og læser LC1 beskrivelsen igennem og der står: (..) går korrekt på det svagt bøjede spor som LC forlanger.

Hvad betyder det skåret ud i pap?


Sælger 16" læder kombisadel mellem mod bred bom. Stand som ny!

 

 

En rigtig hest starter med OX

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideforbundets...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 18:08

fordringer i dressur beskriver måske det du søger under Figurer/volte side 24..

Hæftet kan købes på deres hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krav i LC1
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 12:31

Hej Iben.

 

Det son du skriver, er de krav man stiller til ekvipagen.

 

"Krav: Hesten/ponyen skal være lydig, afslappet og tillidsfuld og have givet korrekt efter på biddet, og den skal arbejde i en utvungen

holdning med næseryggen lidt foran det lodrette plan. Hesten/ponyen skal gå energiskt fremad i god balance med rentaktede og naturlige

gangarter, og den skal være i stand til at gå korrekt på de svagt bøjede spor som LC niveauet forlanger. Der skal lægges mere vægt på

gangarternes korrekthed og hestens eftergivenhed og lydighed, end på øvelsernes præcision. Rytteren skal have så meget

kontrol over sig selv, at han/hun er i stand til at kontrollere og indvirke korrekt på hesten/ponyen".

 

Det som du efterspørger, står faktisk i starten af sætningen. Jeg har farvet det blåt.

Det er simpelthen et spørgsmål om at hest/pony er stillet korrekt, at den ikke skyder skulder eller bagpart på buet spor, eller går på to spor.

 

Håber det kunne hjælpe dig lidt.

Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-07-2013 21:18

Tusind tak Ibrehne, det var det jeg søgte, jeg var lidt i tvivl da jeg gerne vil finde ud af hvad der efterspørges af dommerne. :-)
Nyagergaard jeg ønsker ikke at købe de nuværende dressurfordringer, da der er billeder af fejltakt.


Sælger 16" læder kombisadel mellem mod bred bom. Stand som ny!

 

 

En rigtig hest starter med OX

0
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider