Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

D-licens ???
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 10:21

Hej.

Læste lige på www.sao.dk at man nu skal have D-licens for at kunen starte til D-stævner og at klubberne afholder dette selv.

Er det noget i har noget om?

Sidder selv i en rideklubs bestyrelsen og vil da gerne sørge for at vores medlemmer fortsat kan starte D-stævner.

Mvh. Pia

Er du også til Fjordheste??

medlem.spray.se/nordfjordhesten/

Min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/oesterled

0
0
Svar på denne tråd

Forsøg
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 12:14

Det er et forsøg, som distrikt 14 afholder på eget initiativ for at forberede rytterne ordentligt ,inden de kommer ud til stævner.

vh Elisabeth

Sommerhus på Fanø udlejes - ta' evt. hesten med og rid tur på stranden.
0
0
Svar på denne tråd

Tænkte det nok..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 14:11

Tænkte nok at det kun var distrikt 14 der havde opfundet sådan noget...

Synes da det er godt at rytterne lærer at begå sig til stævner, men det er lidt træls at klubbens egne små ryttere skal igennem det kursus, for at kunne starte en klasse til det stævne vi holder hvert år. Men så må vi jo bare holde nogle interne stævner eller sende dem ud til nogle flere stævner.

Mvh. Pia

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 19:22

det er totalt knald i låget, i lighed med klar, parat, start.

Skal man indføre noget med fornuft i, så gør det i forbindelse med de 18 år, for der er alligevel ingen unger derselv kan transportere sig rundt til stævner = der er voksne med som ansvarlige. De er unægtelig 18 inden de selv kan fragte sig rundt.

Hvis tendensen med kursus inden klubstævne start også skal ind, så snakker vi jo unger ned til 5-6 år, ja undskyld, men det er da totalt hul i hoved.

Skal noget være til nytte, så sent forældrene på kursus, så de kan lære reglerne at kende og høre om konsekvenserne ved ikke at overholde dem, lad dem få lidt pædagogik og indsigt i forældreambitioners indflydelse på deres børn og ligende relatede emner, se det ville jeg kunne se nytte i.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

Pruhest
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 21:37

Jeg er fuldstændig enig med dig. Problemet i dag er altså ikke de kære børn, men deres forældre.

Nu er spørgsmålet så; jeg har tidligere haft alm. rytterlicens, mon så også jeg skal på det (skide) kursus?? Mig 28 år sammen med en masse 5-6 årige - fint.

Synes efterhånden der er så meget man skal og skal have før man overhovedet må komme ud til de små stævner, at det overhovedet ikke er til at hitte rundt i.

Mvh. Pia

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Pia BS
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 22:06
Hvis du tidl. har haft alm. rytterlicens, så ring ind til DRF og oplys dit "gamle" licensnr. (alternativt dit cpr.nr.), så kan de finde dig i arkiverne. Du skal altså ikke op til ny licensprøve.

KH Pia

- Et liv med en traver er et liv med fest og farver -

"Survivor", mørkegrå han-killing skal flytte hjemmefra ca. 26. oktober. Nyt hjem søges. Han bor på Djursland, delvis staldkat - kan dog bruge kattebakke!

0
0
Svar på denne tråd

D-licens
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 21:44

Idéen er som god nok. Ligesom dig Pia, så havde Pernille og jeg også lidt kvaler omkring det da der var distriktsbestyrelsesmøde sidst. Men vi vendte det lidt om:

Kravet er ikke så stort til at opnå licensen, så kan gennemgås hurtigt i nødstilfælde.

Kurset afholdes i klubben af nogle fra klubben.

Vi har valgt, at vi vil lave det sammen med et "grooming"-kursus, så de ikke bare lærer at udfylde en anmeldelse og noget om stævnerne, men også lærer hvordan man klargør sig selv, hesten og udstyret til stævnet. Og her kan erfarne ryttere jo gøre kurset endnu bedre.

Og tror ikke du bare skal lade som ingen ting: til mødet blev det vedtaget, at man hjemsender ryttere uden licens!

MVH
Trine

Super dejlige hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam sælges samt 2 års hoppeplag efter Aston

0
0
Svar på denne tråd

Hej Trine.
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 22:00

Hej Trine.

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at lade som ingen ting, men vil få et "kursus" stablet på benene her i efteråret/vinteren. Synes det ville være træls for vores ryttere at de står til et stævne og bliver nægtet start.

I weekenden snakkede jeg med Niels Ove Larsen om det, og han sagde der er materiale eller lign. info på vej.

Mvh. Pia

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

materiale
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 12:34

Der er faktisk lavet noget materiale - det er den folder, som du også kan se på SAO's hjemmeside. Den er efter min mening bare vejledende, da den også indeholder oplysninger, der ikke er gældende ved D-stævner med kun ved C-stævner.

Vi regner med at lave noget - og er da villige til at dele ;-)

MVH
Trine

Super dejlige hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam sælges samt 2 års hoppeplag efter Aston

0
0
Svar på denne tråd

os de gamle
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 07:15

jeg kan snart ikke huske fra næse til mund men jeg har startet distriktstævner da jeg var lille er nu 29 men jeg må da ha haft rytterlicens ikk'? pinligt at man ikke kan huske det men det var jo mor og far der stod for det. Så kan jeg vel godt starte D-stævner uden dette kursus eller hva', mon de stadig har mine oplysninger?

Hilsen Mette ( som endelig er blevet ponyejer)

"Hellere såres af sandheden, end gøres lykkelig af løgnen"

0
0
Svar på denne tråd

licens
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 22:43

til pia BS,

til spørgsmålet om hvorvidt du skal på kursur når du har haft licens, så er svaret at du bare skal kunne huske dit nr, så kan de finde dig i DRF. Så slipper du for kursus... Hilsen Janne

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider