Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

Rygning, Mobning og Alkohol
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 23:53

Hej Alle!

Har jeres rideklub/forening nogle politikker eller ordensregler/retningslinjer for rygning, mobning og/eller alkohol?

Og hvordan lyder de?

Skal man overhovedet blande sig i sådan nogle ting i en rideklub?

Mange Venlige hilsner

Stine Skov Bjerregård

Bliv klædt på af dit Ride Forbund!!!

0
0
Svar på denne tråd

regler
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 18:56

Vi har i den klub, jeg er formand i, pt ingen regler for ovenstående. Men som samfundet udvikler sig, er det meget svært ikke at have regler for visse af tingene.

Vi arbejder pt på en rygepolitik i klubben, men mobning og alkohol er ikke på dagsordenen. Det er nok så fordi, det ikke er noget problem lige nu. Men skulle der opstå problemer i de retninger, ville vi nok vælge at lave regler derom. Alkoholen bliver selvfølgelig ikke serveret til børn under 18.

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd

vi har rygepolitik
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 13:54

der må ikke ryges indedørs når der er nogen under 18, og der gives ikke dispensation ved arrangementer.

Vi har ingen alkoholpolitik, det har ikke været nødvendigt, stort set alle har deres forældre med også i daglidagen, forældrene kan godt drikke øl, men ingen under 18. Tror heller ikke der er nogen som har spurgt efter en øl som har været under 18.

Mobning har vi heller ikke nogen politik, men ved vores gamle underviser selv "styrede" ungerne og hun var ikke bange for at sætte på plads, der har været nogle få episoder og dem har hun alle klaret evt med hjælp fra bestyrelse hvis forældrene skulle indrages.

Den nye underviser kende jeg jeg ikke så meget til, så det skal jeg ikke kunne sige, men håber da hun vil gøre det samme, efterhånden som hun lære deforskellige at kende.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.

0
0
Svar på denne tråd

rygning
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 07:51

Hos os er der men regl om at man ikke må ryge indenfor.

Det er for farligt (brandfare). Men nu har staldens ejer også en gang mistet en stald + en del heste, så derfor er hun meget forsigtig med sådan noget.

Der hvor jeg red før, var der også rygning forbudt i stalden. Der måtte ryges i rytterstuen (men det er også 10-15 år siden) og udenfor.

Til stævner mener jeg også at man måtte ryge på tilskuerpladserne (i ridehuste).

Mht. alkohol og mobning, så er der ikke nogle skrevne regler.

De voksne kan godt tage en øl efter rideturen, men jeg tror ikke ejeren af stalden vil se at nogle af de unge sidder og drikker!!

Hun er også meget god til at tage fat i dem der evt. måtte være der laver uro/ballade/mobber og få en snak om hvorfor det ikke er smart...

Men altså ingen skrevne regler for andet end rygning!

0
0
Svar på denne tråd

i forhold til andre foreninger
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 00:56

mht. mobning.

Det er jo noget af det jeg synes er det dejlige ved ridesporten. I andre foreninger, fodbold, håndbold, tennis, hvor man kommer og træner på sit hold 1-2 gange om ugen i en time af gangen, har man slet ikke den samme kultur som i en rideklub.

I rideklubben går man jo stort set op og ned af hinanden hele tiden, dette kan selvfølgelig tit være anledning til ekstra sladder og fnadder, men jeg synes også at man rundt omkring i klubberne ser nogle gode voksne ledere/trænere/ildsjæle som er gode til at tage fat i børn og unge hvis der er problemer.

mht. rygning og alkohol. Jeg har tidligere været i en klub hvor der var rygeforbud i stalde og rytterstue, ikke ridehal. Det var jo fint nok. Der var også en kultur om at at alkohol, det gemmer vi til rytterfesten. Men alligevel var der en gruppe 14-15 årige 2rødder" som røg og ved rytterfesten drak mere end hvad godt var.

Er det acceptabelt?

Mange Venlige hilsner

Stine Skov Bjerregård

Rygning, mobning og alkohol i klubben?

0
0
Svar på denne tråd

Nej det er ikke acceptabelt
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 07:50

Det synes jeg ikke det er.

Hvis der er problemer med en gruppe/enkelte bør det tages op.

I det her, hvor det er børn/unge mener jeg et en voksen (staldens ejer/berider/anden voksen) måske kunne "sætte dem på plads".

Hvis det ikke hjælper, eller i de tilfælde hvor det måske er en af de voksne (hvor det kan værer svært at spille "voksen og klog" overfor personen), må det tages op f.eks. i bestyrelsen om der skal være nogel (strammere?) regler.

Det kan f.eks. være at ingen under 18 (16?) år må indtage alkohol (også til festerne), forbud mod rygning (evt. med et "rygested" udenfor eller at sted hvor man normalt ikke gider sidde og hygge).

Hvis reglerne så bliver overtrådt må der være en form for "straf". Det kan være alt fra at feje gårdsplads, rengøre barriere, fjerne sten fra banerne osv. og til bortvisning fra stalden (evt. for en kortere periode).

Normalt mener jeg at jo mere man kan finde ud af at orden uden (for mange) regler, jo bedre er det! Desværre er der bare tilfælde hvor man er nød til at lave flere regler, bare fordi der er et par stykker der ikke kan finde ud af at opføre sig pænt. Det er synd, men det er mere synd hvis den gode stemning i stalden altid bliver ødelagt af et par stykker der/en gruppe.

Hvordan løste I problemet?

0
0
Svar på denne tråd

svært at løse med regler
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 15:45

mig...: Du har helt ret med det at der kan komme for mange regler, især det omtalte sted, det var en selvpasser stald, så der var i forvejen side op og side ned med hvad man måtte og ikke måtte.

Ja det var jo en gruppe det var et problem med, men den gruppe var "alle" de 14-15 årige til en rytterfest, og det var de børn jeg kalder "bestyrelsesbørn". Dvs. deres forældre sidder i bestyrelse, træner, sidder i udvalg eller er der bare hele tiden, du ved, dem hvor forældrene faktisk er dybt involveret i foreningen hvor deres barn er. På det tidspunkt synes jeg det var svært at skulle "gå imod" dem og kritisere deres børn, jeg ville nok have handlet anderledes nu.

Jeg synes ikke man ser det, ved de børn der bliver sat af på rideskolen hver dag og hentet igen 2 timer senere - det er måske en slags oprør, som andre børn tager derhjemme med deres forældre, men når man hele tiden er på rideskolen, må man tage oprøret der?

Men god idé den der med en "straf" i form af pligter, så levere de unge også noget tilbage til klubben.

Den er også god den med at ingen under 16 må indtage alkohol, heller ikke til fester. Sådan er det jo også "ude i samfundet", hvor man skal være 16 for at købe alkohol og tobak.

Mht. hvordan problemet blev løst. Den gruppe unger blev ældre, og er nu 16-17-18 år, og der er ikke kommet en ny gruppe 14-15 årige. Så det løste jo sig selv.

Mange Venlige hilsner

Stine Skov Bjerregård

0
0
Svar på denne tråd

ikke nemt
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 21:09

Ja jeg kan godt se at det bestem ikke bliver nemmere af at det er de "bestemmende voksne"s egne børn der er problemet -for som vi alle ved er det jo aldrig "folks egne børn" der laver noget forkert, men kun andres...

Jeg ville også have det svært med at skulle "gå imod" sådan nogle. Man kan jo frygte lidt for om det bare går ud over en selv/skaber dårlig stemning.

Det er jo fint nok at de vokser fra det -og det gør langt de fleste jo, men nogle gange kan man bare være så uheldig at den ene gruppe afløser den anden. Så er det jo man må til at finde på noget andet end tålmodighed

Glæder mig til at se om der ikke skulle være flere der har noget at sige/dele erfaringer her.

Det er nogle gode -og vigtige- spørgsmål du har stillet her!

0
0
Svar på denne tråd

Kind of...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 12:30
I vores klub, har vi forbud mod rygning i stald, og ridehal. Stalden er jo klart nok, men det i ridehallen er rimeligt nyt, fordi det faktisk kan genere andre der rider, hvis bare en har en smøg i kæften, når man lige rider ind i sådan en tåge... Derudover havde rygerne et problem med om ridehusbunden var askebæger eller hvad... Det er næsten en skam for folk der ikke tænker længere.
0
0
Svar på denne tråd

rygning i ridehallen
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 14:48

Rygning i stalden kan to tåber blive enige om - det er ikke smart, tror da heller ikke der kan findes et hestested i DK hvor man må ryge i stalden.

Michelle Sofia: God pointe den med røg i ridehallen. Især til stævner, man må jo heller ikke ryge i hallen til en håndbold-kamp...

mht. mobning, så ved jeg faktisk ikke hvor udbredt det er i DK's rideklubber. Er der nogen der har en fornemmelse af det?

Mange Venlige hilsner

Stine Skov Bjerregård

0
0
Svar på denne tråd

Rygning
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 16:14

I vores klub har vi rygeforbud i stalden (som altid), rytterstuen (kom for et par år siden) og når man er til hest. Man må godt ryge i ridehuset på tilskuerpladserne.

Folk er som regel flinke til at overholde forbuddene, men der er et par stykker, som er pænt ligeglade og ryger i rytterstuen alligevel, primært om vinteren, hvor det er for koldt at være udenfor. Så skal man som bestyrelsesmedlem spille "madamme" og være den, der fortæller dem, at "det må de ikke"! Det er ikke en rolle jeg bryder mig om at skulle have.

Vi har også et forbud mod løse hunde i stalden om eftermiddagen og i weekenden, fordi der var rigtig mange, og vi var bekymrede for om en hest kunne blive forskrækket eller sparke og ramme nogle andre. Alle hunde færdes desuden i stalden på eget ansvar. Det vil sige, at hvis hunden bliver sparket, så er det ikke hesteejerens problem.

Vi har ingen regler om alkohol og mobning, men det er heller ikke et problem hos os.

Kiiri
*Viden er stolt over at have lært så meget*
*Visdom er ydmyg over ikke at vide mere*
0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 14:02

Jeg mener absolut, at formanden for rideklubben, må skride ind. (Hvis du nu ikke er formand) Rygning er meget forbudt i stalde, det er ikke sundt for hestene. Mobningen, er det blandt ejere, passere og ryttere ? Mobning er ikke nogen god ting. Alkohol har vi slet ikke i min rideklub.

Jeg synes du/I bør sætte nogle grænser, som man er nød til at overholde. Man må bestemt ikke ryge eller drikke alkohol på min rideskole. Man kan vel ikke rigtig lave en regel for mobning, men man kan hjælpe med at løse det.

Frederikke

0
0
Svar på denne tråd

jbxgksdjbg
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 11:59

ude ved os er der en regel om at rygning kun er ude. INGEN holder den regel desværre så det bliver røget tæt i rytterstuen :(

alkohol - tja man må vel drikke hvis man har lyst? ved det faktisk ikke?

mobning - der bliver holdt øje med os små ponytøser men vi er skam artige ;D

Hilsen Nanna
Her stod der en gang noget klogt.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider