Tak for jeres gode svar !
Her følger lige en opdatering :
Humøret er steget lidt de sidste par dage. Jeg har taget ham væk fra førerhoppe, og han går nu kun sammen med den laveste i hierakiet, så der er ingen der truer hans plads i flokken og ingen der bestemmer over ham. Den nye hest går med førerhoppen, og det har de fundet ud af her efter et par dage. "Den gamle sure" er kasteret sent, så det kan måske også have lidt at sige, at der er kommet et nyt "handyr" til gården.
Han er blever set grundigt efter både i den ene og den anden ende, og han har faktisk aldrig set så fin ud som han gør nu. Efter have have læst jeres gode svar og analyseret lidt mere på situationen selv, er der måske også mere der spiller ind. Førhen trænede jeg med ham hver anden dag, og det var altid kun ham det drejede sig om, men nu hvor han er blevet pensionist, og han endelig skulle have fri og bare have det godt, tror jeg måske "kruttet " er steget ham til hovedet. jeg tror, jeg tager havren fra ham, og giver ham roepiller igen. Det har han fået før, og trives fint med det. Jeg tror ikke jeg får drømmen om min store flok der levede lykkeligt sammen til deres dages ende opfyldt, men hvis det virker ved at skille dem ad, så må det være det der skal til. Jeg håber dog, at han tager lidt bedre imod de to nye følbasser der kommer til jul !