Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

gode råd søges
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 19:57
jeg får snart mis islænderbl hjem ,han er 18md, medhensyn til træning hvad kan jeg så lave med ham. kan jeg venne ham til trense nu evt en lille let sadel og gå ture med ham med det på el er det for tidligt? evt andre gode ting jeg kan gøre med ham. han er hingst endnu ved i hvad en kastering koster ps jeg bruger sneslev dyreklinig. mhv mig
0
0
Svar på denne tråd

Hej dig
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 20:10
Du kan sagten begynde at ligge en trense på ham nu, bare tag det stille og roligt og lad ham vende sig til biddet inden du spænder næsebåndet. Da min hoppe var omkring et år, fik hun et sadelunderlag på med en elastikgjord på. Det har hun på engang imellem, når vi er ude på tur. Har gået mange ture med hende i naturen og trafikken...det er utroligt så farligt en sten eller træstup kan være :-D Det er bare med at få ham ud og få nogle gode oplevelser. Løslongering på en indhegnet bane eller i ridehus er også en mulighed. Hilsen Christina
0
0
Svar på denne tråd

o det lyder godt
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 20:31
men det med longering syntes jeg skal vente til ca 2et halvt år og så op til han skal tilrides??? kan jeg have ret i det?
0
0
Svar på denne tråd

parelli
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 20:37
har du hørt om parelli natural horsemanship?? Det er ideelt til unge heste for alt starter fra jorden, og der er masser til de næste mange år, alt efter hvor langt du vil gå med det. Systemet indeholder alt lige fra hentning af din hest på folden til saddelpålægning, træning fra jorden, ridning, forberedelse til ridning, ridning med grime, uden noget og med bid... og det bedste af det hele er at man går frem i nøjagtigt det tempo der passer til en selv og ens hest... altså man bliver ikke bedt om at give hesten hovedrøj og bis på før den er parat. Derudover er der forklaringer på alt hvad man bliver bedt om at gøre. Der er altså en grund bag alle øvelser... nå men du kan jo se og læse om det på http://www.patparelli.dk
If you allways do what you allways did, you'll allways get what you've allways got
0
0
Svar på denne tråd

Start med at lære ham...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 22:40
..Alt det du med sikkerhed for brug for senere! :-) At blive håndteret generelt, stå stille, blive striglet, få løftet ben osv. Og lær ham hvad der ikke er farligt: Blafrende plastik, underlige lyde, pludselige bevægelser, gå over ting, gå under ting ... Nu er et godt tidspunkt at starte, for så er det på plads. Sørg for at han får oplevet en masse, men ikke for meget af gangen, han skal lige have tid til at "fordøje" verden. Jeg ville personligt vente lang tid endnu med bid. Hans mund er under krafig udvikling nu, han er ved at skifte tænder, og vokser selvfølgelig også en del. Du risikerer at give ham en dårlig oplevelse med bid, hvis det bliver smertefuldt for ham, og det sker nemt mens de skifter tænder. Men du kan sagtens lære ham at blive håndteret uden bid. Så bare i gang, men sørg for at i får det godt med det. I har masser af tid, så tag det stille og roligt. Det skal være sjovt for jer begge! Signe

www.vindskovgaard.dk

NYT: Kursus i rytterpsykologi ved Heidi Møller. Se her.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider