|
|
| Må have luft!!! |
| Forfatter:  |
Stald Skærlund Janne |
| Dato:  |
24-10-2005 17:42 |
|
Hold da op X er den værste snyder i verden! Vi er simpelthen blevet røvrendt noget så grusomt af X og ja..det er ufatteligt at ellers proffesionelle mennesker kan opføre sig sådan! Vores hest var i springtræning og vi havde ikke set ham i 3 uger, da vi en søndag aften tog ud til X for at se hvordan hesten havde det. For det første var Pingo meget nervøs og havde en hvid kant rundt om begge øjne, han gemte sig i boksen og ville ikke med ud. Ude på staldgangen stod han som en sæk lopper! Han havde væske i et bagben (hvilket staldpigen ikke kunne se!!, underligt eftersom man ingen sener kunne se), knopper i pelsen(Som vores dyrlæge sagde var varme knopper), manglede pels steder(Som vores dyrlæge mente var let allergisk reaktion på for meget vask i shampoo), hans underhals var en kæmpe hård muskel og hans hals var utrolig øm. Hvordan kan dette ske i en professionel springstald?? Da jeg dagen efter talte med en af ejerne, nægtede X pure at Pingos ben var hævet, men igen kunne vores dyrlæge give os ret i at benet var fyldt med væske(dyrlægen ordinerede ro en uge..).De havde video af Pingo hvor han sprang til træning og det nægter de at sende... Alt dette har jeg betalt temmelig mange penge for... Det er simpelthen så uhyggeligt! Så hvis du overvejer at sætte din hest i træning, ridning eller tilridning, så vær MEGET opmærksom!!! Det kan meget nemt gå galt, som det desværre gjorde for os 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er |
|
|
ikke så meget ved, at du skrive X, når navnet på måde stedet og træneren står på din præsentation... Men ellers en træls oplevelse... Mvh. Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lyder grimt |
Klat Mølle Perle |
25-10-2005 09:23 |
|
måske skulle du have kikket ind til din hest et par gange om ugen. men det lyder ikke som proffesionel springtræning
HilsenClara, CiciogKlat Mølle PerleHvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!haflinger og friesere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjae... |
|
|
Jeg ved jo så hvor du havde ham. Jeg kunne sagtens havde fortalt dig at dette ville ske, da de behandler alle deres heste såen ! Sørgeligt . Og så lige Pingo, sådan en speciel hest med så stort spring talent, en skam . Mener faktisk jeg sagde det til dig, ellers fandt du i hvert fald selv ud af det .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okey... |
Stald Skærlund Janne |
25-10-2005 15:11 |
|
det var så ikke lige sådanne indlæg jeg havde regnet med at få! Min hest er blevet misrøgtet og jeg bliver svinet... Gitte: havde ikke lige regnet med at folk gik ind på vores præsentation. men ja, nu går alle ihvertifald ind og kikker. Men fair nok, Martin Schougaard ved udmærket godt hvad jeg mener om deres behandling af Pingo. Xét var mest pga at man i tråde ikke må svine folk til, så det var bare for at forsøge at gøre det rigtige. Klat Mølle Perle: Der er over en time ud og en hjem til der hvor han stod, og ja, vi har et temmelig travlt liv og eftersom det skulle være et proffesionelt sted hvor beriderens far jo er dyrlæge. Jae..måske er jeg dum, men vi tænkte ikke over at sådan noget kunne ske! Nina: Eftersom vi skiltes negativt, har du ikke fortalt noget om stedet hvor Pingo skulle hen. Hans talent er ikke spilt, da han, efter at være blevet rettet op igen..., er nået op på LA. Så mht springtræningen klager jeg ikke helt vildt, men vil påpege at trods alle hans placeringer på distriks plan, havde han sår i mundvigerne, stor underhals og øm i hele overlinien. Hvilket ikke er acceptabelt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå det var der den blev sendt hen |
|
|
så tror da pokker... Så blev du så klog nå men nu er der da så en mere der ved hvad det er for en foretning der drives - det er godt nok. jeg rører ikke den salgsstald eller dyrlæge praksis med en ildtang. Mage til mangel på moral..
I wonder how much it would take to buy a soap-bubble, if there was only one in the world. Mark Twain
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa! |
Stald Skærlund Janne |
25-10-2005 15:20 |
|
Linse: Det varmer med lidt medfølelse! Jeg skal lige love for at vi blev meget klogere. Hvis vi havde haft billeder af Pingo med alt det der var galt, så havde vi nok overvejet at gå længere med det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trist ... |
|
|
synes det er trist sådan noget foregår et sted der burde være professionelt. Stakkels hyps  Håber han kommer sig hurtigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jeg har heller ik sagt noget om at hans talent er spildt. Jeg synes det er en skam at der skete det der skete, når han nu har sådan et spring talent ! Intet negativt der. Det jo klart at han har gået til stævner, turde han andet ? Ved jo hvor speciel den hest er, og synes det er synd at de gjorde det imod ham, da hans psyke jo slet ik er til det !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janne.. |
|
|
Rigtig trist oplevelse.. Og til Klat Mølle: Det burde IKKE være nødvendigt at skulle checke sin hest flere gange om ugen, når man betaler i dyre domme for, at professionelle varetager hestens træning og trivsel!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2133434 |
Stald Skærlund Janne |
26-10-2005 14:50 |
|
Det er rart at der endelig er nogen der viser lidt medfølelse  Det har været meget hårdt at komme igennem, specielt som Susan Kjærgård skriver, når man går og tror at ens hest bliver passet på bedste vis når det er professionelle der varetager træning/pasning. Pingo er heldigvis ved at være helt "normal", har dog stadig pelsprobelmerne og de ridemæssige problemer. I morgen kommer der en rigtig sød dame og ser ham. Så det er lidt spændende om han endelig kan komme et godt sted hen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sørgeligt |
Jimmy (Steffen) |
27-10-2005 12:52 |
|
Det var dog en trist historie...jeg sender min dybeste medfølelse. Jeg håber at Pingo og dig får det godt snarest muligt. Mvh. Jimmy 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rigtig surt |
|
|
Stor medfølelse herfra  Jeg kan dog ikke forstå hvor du mener at du bliver svinet til 
Venlig hilsen Jaquire  Barn af JHN Chatten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej,.! Svineri |
|
|
takkels hest, tør ikke tænke på hvad der er sket når ingen andre så på . Jamen jeg forstår ikke hvordan man kan kalde sådan et sted for proff? Men hvad med de andre heste derude? var det kun din egen der var sådan mishandlet ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synd men mon ikke |
TK |
02-11-2005 10:33 |
|
du har været end alm. uheldig? Har selv haft hest i tilridning hos Martin, og den var lige så sød og dejlig da den kom hjem som da vi sendte den afsted. Den var afsted i 1½ mdr, og der var ikke en finger at sætte på hverken tilridningen eller hans pasning/foderstand mv. da vi hentede ham igen. Ville ikke betænke mig på at sende hest derop igen. Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Præsentation |
Tullermus |
02-11-2005 11:39 |
|
I dit første indlæg skriver du: "For det første var Pingo meget nervøs og havde en hvid kant rundt om begge øjne, han gemte sig i boksen og ville ikke med ud." I din præsentation skriver du: "Vi savner ham meget, men han nyder træningen der oppe" Hvilket udsagn er så det rigtige? For de stemmer jo på ingen måde overens. Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 234234243 |
Stald Skærlund Janne |
02-11-2005 20:22 |
|
Anna: Som du kan se på præsentationen er det du citere mig for skrevet i samme uge som han kom der op. Hvis du kikker på hvad dato vi har nu, kan du se at der er en tidsforskel og eftersom ting kan forandre sig, ja, så passer begge udsagn... Jeg blev klogere med tiden og Pingo mere bange.. Mette: Du har godt nok været meget heldig! Det skal du være rigtig rigtig taknemelig for... Kalle-3600: Tag der op og kik og døm selv hvordan du syntes at hestene ser ud psygisk og fysisk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For fanden.. |
Jennifer |
02-11-2005 23:22 |
|
.. det er bare sådan noget der IKKE må ske! Når man betaler andre for træning af ens hest, går man jo udfra at de gør det bedste for ens hest! Af samme grund burde det jo heller ikke være nødvendigt at rende og tjekke. Jeg håber Pingo kommer sig og andre tænker en ekstra gang inden de overvejer at sende deres hest op til den stald!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føler med dig |
|
|
Her selv prøvet det, ikke samme sted. men min datters pony skulle også i ridning hos en troede jeg anerkendt stald. Vi kom der en gang om ugen og jeg så da godt at ponyen virkede lidt trist den første gang vi var der, men slog det lidt hen med flytning og ingen kan jo passe ens guldklump som man selv kan. Anden gang var det lidt bedre, og ridning mæssig var der da også sket lidt men ikke så meget som jeg havde håbet. Han skulle så ringe om tidspunkt vi skulle komme igen ugen efter, da han var ret ophængt denne uge. Han ringede ikke og vi kunne ikke få kontakt til ham han tog ikke telefonen og svarede ikke på beskeder, vi kørte så der op og fandt ponyen i en noget ringe tilstand, og hendes medbragte sadel som han også brugte, var stigbøjlerne stadig i samme hul som min datter på 8 bruger, og det var over en uge siden hun havde været der og ride, jeg spurgte nogen af stald pigerne om de havde set ham eller vidste hvornår han kom, men fik af vide at han ikke havde været der hele ugen.. Så hvad lærte jeg så af det ... aldrig betale på forskud og lade være med at udsætte min datter for at hun skal undvære hendes pony igen. Skal lige tilføje at vi selvfølelig tog ponyen med hjem med det samme.. puha det blev langt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|