|
|
| Første gang med dækken - hvordan ? |
|
|
Vores plag på 1 1/2 skal nu til at have dækken på. Normalt er jeg meget mod at give ungheste dækken på, men ham her har bare ikke noget pels og sidste vinter frøs han konstant. Mit spørgsmål er så nu hvordan jeg bedst gør det ?? Han har stået 2 gangei sin boks med det løst over sig, og det tager han fint. Han synes selvfølgelig at det var farligt, men ellers ok. Jeg er lidt bange for at når han kommer på fold med det, og det så begynder at flagre når han bevæger sig, at han skal bliver skrækslagen og løbe for livet = løbe gennem hegnet. Hvordan har i andre gjort med jeres heste ?? Tager i den i longe de første par gange de har det på eller hvordan ?? En anden ting: Jeg så forleden dag en 2-års med trense på. Er det bare mig som er sart eller er det ikke meget tidligt at give dem det på ??
Vrinsk fra Sille 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækken |
|
|
Vi plejer at give vores dækken på om aftenen, så de står med det hele natten i boksen. Så plejer de at have vænnet sig til det når de kommer ud næste dag. Mht. trense, så må man fx. ikke fremvise 2-års heste på dyrskue uden trense, mens ponyer vist godt må. Så der er masser af 2-års der vænnes til trense hvert forår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Varm stald |
|
|
Vores heste står ikke med dækken i stalden om natten, for der er simpelthen så varmt derovre. Så det med at give ham det på om natten, det er nok ikke en god idé. Andre metoder ??
Vrinsk fra Sille 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækken |
|
|
jeg har haft min i longe den første gang så han kunne vænne sig til at have det på når han var i bevægelse, sådet ville jeg gøre hvis jeg var dig, men det kræver jo selvfølgelig at du kan longere ham, ellers slip ham løs hvis i har et ridehus. mvh vickie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet