Hejsa! Jeg er kommet til at tænke på, at der vist engang blev udskrevet hele stævner for "småheste", men det er da godt nok mange år siden, jeg har hørt noget til dette begreb. Findes det stadig? Og hvad var/er egentlig højdekriteriet for at være dækket ind under kategorien?? Mvh Mia
Jeg ved faktisk ikke hvor høje hestene højest må være og hvor lave de må være. Der har i hvertfald lige været et stævne for "små heste". Det blev holdt i Jylland et sted. Der var det for "små heste" fra 149-155 mener jeg
♥Vi har lov at sige vores mening, men sig det pænt! Lad vær at kritisere♥
Småhesteklasserne under DRF var for 1'er ponyer og heste op til 158/159 cm, mener jeg. 1'er ponyerne måtte kun rides af folk over ponyalderen, så hut jeg visker...
... er dødt. Antageligt fordi der ikke var småhesteryttere nok til at holde det i live. DRF har dog taget et nyt initiativ i år, nemlig voksenpony-klasser. Man må, ved D-stævner, udskrive voksenponyklasser for ryttere over 16 år. Det for os ponyryttere interessante i denne sammenhæng er, at man i disse klasser følger ponyreglementet - hvilket især er smart når det gælder springning. I øvrigt må hesten stadig bruges som pony - ergo kan storesøster og lillesøster, eller mor og barn, deles om hesten og starte stævner på samme hest. Hilsen Sif
DRF har dog taget et nyt initiativ i år, nemlig voksenpony-klasser. Man må, ved D-stævner, udskrive voksenponyklasser for ryttere over 16 år. Gælder det så for alle kategorier. Er d-stævner det som tidligere hed klubstævner eller distriksstævner.
... for kat. 1 ponyer. Du kan selv læse om det, hvis du på http://www.rideforbund går ind under reglementer og kigger på reglementsrettelserne for 2005. D-stævner er klubstævner, udvidede klubstævner, venskabsstævner og showstævner. Hilsen Sif