Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hvad er hårdest?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 23:51
Hvilket bid af det hårdeste? Todelt, eller tredelt? Jeg har hele tiden troet det todelte var blidest, men går ind i en rideudstyrsforretning og får det modsatte af vide ?:-) Hvad siger I?
Vickie


Nu med Zheena {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg siger...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 00:37
at 3delt er det hårdeste.
Hilsen Nanna og Klaus
Jeg har pink humor

Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
:)
0
0
Svar på denne tråd
 
 der er bare det
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 00:38
at forskellen på de to ikke er ret stor
Hilsen Nanna og Klaus
Jeg har pink humor

Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
:)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror det kommer
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 00:44
an på hvordan hestens mund er "formet" og hvordan bidet passer i dens mund hvilket der er hårdest.
Hilsen Signe

Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min erfaring siger mig...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 08:31
... at det 3-delte er det hårdeste. Jeg ser da også rundt omkring, at det bliver brugt på de heste der ikker reagerer "nok" på det 2-delte. Hilsen Sif


0
0
Svar på denne tråd
 
 Både og...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 08:58
Fordelen ved det 3-delte er at det ikke kan ramme hestens gane. Hestens gane er et meget følsomt sted, så derfor kan et 2-delt virke meget hårdt. Et korrekt tilpasset 2-delt burde ikke gøre det, men alligevel... Det er også afhængigt af hvordan det 3-delte ser ud. Nogle har en lille kugle på det midterste led, andre en plade. Pladen er mest af alt beregnet til at skære ned i hestens tunge, når der tages i tøjlerne. Tungen er også et følsomt sted, så selvfølgelig vil dette bid være meget hårdt. Det er ikke alle heste der synes det er lige fedt at få lagt pres på tungen, men heller ikke alle der synes at presset i laderne fra det to-delte er sjovt, så om det ene eller andet er hårdt eller mindre hårdt må være op til den enkelte hest. Og selvfølgelig som altid, de hænder der fører det. Signe

www.vindskovgaard.dk

NYT: Kursus i rytterpsykologi ved Heidi Møller. Se her.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det blødeste
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 09:53
for min hest er det 3 delte KK Sprenger bid han har nu. Da jeg købte ham gik han med 2 delt, men det synes jeg ikke fungerede, virkede alt for hårdt på ham. Så jeg købte det 3 delte, fordi jeg havde læst mig til, og hørt fra mange, at det var blødere end det 2 delte. Jeg tænkte så, at man da ligeså godt kunne prøve. Ja det er så det han fungerer bedst med! Man skal dog huske på om man selv er blød/hård i hånden, det har jo også en del at sige.


{> Sasser og Gigant {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 nu er bid
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 10:08
jo ikke hårdere end den hånd der holder tøjlen. her i vores business rider vi med todelt - og bruger kun tredelt hvis vi får en hest med problemer ind.


I wonder how much it would take to buy a soap-bubble,
if there was only one in the world.

Mark Twain
0
0
Svar på denne tråd
 
 Todelt...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 11:06
Jeg rider med et todelt bid på Sankt-Hans - da han fungerer bedst på det. Jeg har prøvet nogle forskellige tredelte, men dem vil han ikke rigtigt suge på. Maine derimod fungerer bedst på et tredelt med en kugle i midten. Jeg tror det bedste man kan gøre, er at prøve sig lidt frem. Som en af de andre skriver kommer det jo helt an på formen af hestens mund, og ja - et bid er jo aldrig hårdere end de hænder der holder i den anden ende af tøjlen... Mette
Sankt-Hans
Elmevangs Maine


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 12:23
Alle vores heste går med tredelt også ungheste i tilridning, netop fordi det skulle være mere skånsomt mod hestens mund.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd
 
 3-delt...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 14:08
ja, jeg har også altid hørt - og har erfaret, at 3-delt er det blideste. jeg har ikke prøvet dem med plade, men bruger kk ultra til mine...
mange hilsner fra mette :-D



masser af lækker kvalitetsudstyr til salg. se liste på præsentation :-) billeder mailes.
0
0
Svar på denne tråd
 
 3-delt blidest..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 18:12
Jeg tror at 3-delt er blidest.

Vh Line og hypperne.
♥Darling♥-♥Queen♥´
Min arto
LineQueenDarling@hotmail.com <-MSN, bare tilføj.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Delte meninger... hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 16:56
Jeg blev anbefalet et tredelt af en prof, da min unghest skulle rides til. Det bruger jeg stadig. Jeg kan huske at han gav mig et tredelt bid i hånden, og hev så i begge bidringene, jeg kunne holde det ret længe selvom han lagde meget vægt bag. Så fik jeg et todelt bid i hånden, og kunne ikke holde om det ret længe da det nev mine fingre. "Sådan vil bidet også føles i hestens mund" sagde han - og så var jeg ikke i tvivl om hvad jeg skulle vælge! Det skal lige siges at mit tredelte bid er "almindelig" rundt i midten, der er hverken plade eller kugle, dem kender jeg ikke. Det er et auriganbid.
Med venlig hilsen Rikke.
0
0
Svar på denne tråd
 
 vicky..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 22:29
todelt er efter manges opfattelse blidere da de ikke kan "klemme" ligesemeget "rundt" om heste På den anden side er todelt ikke så ergonomisk som tredelt derfor mener mange det modsatte.. HVAD man helder til er efter min mening et spørgsmål om tro da der mig bekendt ikek er lavet noget videnskabeligt studie og da heste jo reagerer forskelligt og rytetre rider forskelligt er det svært at vurdere invirkningen helt gennerelt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 22:41
det kommer jo osse an på tykkelsen.. rider selv min unghest med en lidt tyndt tredelt - og det går han rigtig fint med.. bruger aldrig todelt..

[Sandra Louise Elfort]
nu med ishesten Timon fra Korshøje <3
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 16:17
Halløj... Jeg Har altid fået af vide at et 3-delt bid er det blideste og også derfor kaldes et uddannelse´s bid. derfor kommer det lidt som et chok for mig at nogen mener at det skulle være et hårdt eller skarbt bid? Min lille plet med tendens til huller i munden har ikke engang haft rødme siden jeg skiftede til 3-delt hvorimod hvis jeg red med 2-delt kunne jeg være forvisset om røde og ømme mundvige bagefter. men hver sin smag :-D' KnuZ Fra Nickie
Knabstrupperen - en race i fremgang
Hugo Boss
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo hestens smag...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 23:14
Der afgører om det er det ene eller andet! Ikke min, din eller alle de andres. ;-) Nok også derfor erfaringerne er så forskellige. Det er hestens mund der afgører det, det har jeg vist også skrevet lidt om tidligere. De er designet en lille smule forskelligt de heste... Så det bedste råd må være at vælge det bid hesten synes bedst om! Det er jo egentlig meget simpelt. :-) Jeg vil så også lige sige at de hårde 3-delte med pladen i midten ser man ikke mange af i Danmark, og det er nok også godt nok. Fin Plet ham Hugo i øvrigt! Pletter styrer! :-) Signe (Der meget upartisk også har en Plet!)

www.vindskovgaard.dk

NYT: Kursus i rytterpsykologi ved Heidi Møller. Se her.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 17:37
Tak for de pæne ord om Hugo-dyret ;-D
Knabstrupperen - en race i fremgang
Hugo Boss
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at søge efter 23...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 22:09
...Det har været diskuteret millioner af gange og vi bliver aldrig enige. Jeg rider med 3 delt (KK ultra) på hoppen, fordi det virker som om hun bedst kan lide det - det ligger bedre i hendes mund end det 2 delte. Vallaken har jeg redet til på et 3-delt 'uddannelsesbid' af en meget blød og tyk type (KK) - han blev træt af det og jeg synes ikke det fungerede mere efter et års tid og så fik han et helt alm. todelt massivt trensebid. Det har så virket et par år, men jeg synes jeg er begyndt at fornemme at han ømmer sig ved det og har prøvet hoppens tredelte et par gange og det føles som om han er mere stabil på det - så jeg skal nok ud og købe ham et tilsvarende...


Voksne er børn, der glemmer at lege
Defineret Ponyrytter · Mere MeLLa - MeLLa.dk · Heste.dk - helt gratis!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tilslutter mig Cherokee
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 19:43
i denne sag. Nemlig at det er hestens mund og hvad hesten går bedst på der bestemmer hvad der er skarpest i munden på netop den hest. Min unghest kommer nok aldrig nogensinde til at gå med 3-delt bid. Ikke om så 1000 mennesker fortalte mig at det var det bedste man kan gøre for sin unghest. Ene og alene fordi Monty klart viser mig at han fungerer bedre med et 2-delt. De 3-delte forsøger han simpelthen at suge op i munden - og bruger dermed energien på det i stedet for på at høre efter. I øvrigt - den lille mule går ikke bare med 2-delt bid - men endda med et bid så smalt som 14mm :-@ - men det er hvad der kan være i munden på hesten. Og så er det bare sådan - så må jeg ride med blødere hånd :) /Trine T=)
What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min 3 års...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 16:41
har kun brugt et 3 delt massivt bid. Jeg har altid hørt at et tredelt bid ligger bedre i hestens mund end et todelt, men hvis man som rytter er hård i hånden er det tredelte bid det hårdeste af de to. Om det er rigtigt eller ej, så fungerer det 3delte bid ret godt til Mondea i hvert fald lige nu. Et tredelt massivt bid har desuden den fordel at hesten bliver opfordret til at suge mere på bidet end ved et todelt.
Karin


Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan


Medlem af SAK (snobbe-aspiranternes klub)
0
0
Svar på denne tråd
 
 det 3-delte bid er det
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 14:30
hårdeste, selvom det ikke altid virker bedre end et 2-delt på nogle heste .. :)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider