Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Índspringning i det fri..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2005 20:09
Hejsa med jer allesammen! Vil lige starte med at fortælle jer, at jeg idag var i skoven med java.. Det var ikk helt meningen, men det endte altså med at vi sprang over ALT hvad der var at springe over, i lav højde, samt nogle små grøfter.. Og det gik rigtig godt!! Java gik helt i spåner og bukkede som en vild efter hvert hop - hun var simpelthen så glad! Jeg kunne slet ikk stoppe hende... :-D 8-) Så jeg tænkte på.. Hvad er jeres erfaringer med at indspringe en hest i naturen? Har i nogle dårlige/gode oplevelser med dette?
Med venlig hilsen
Sheila Maria Schade

Lækkert rideudstyr sælges
0
0
Svar på denne tråd

Havde ikke muligheden...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2005 20:53
... men ville helt klart have valgt at gøre det i naturen da hesten har et bedre og langt mere naturligt træk på narturlige forhindringer.

Ny side 1

Heidi S

0
0
Svar på denne tråd

NEJ!!...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2005 21:12
Ville aldrig indspringe min hest i naturen. Når hesten skal lære at springe skal den have mulighed for at rage ned. Og derefter lære af det! Jeg synes næsten det er synd for hesten når den skal have en go oplevelse ved at springe, at når den så rammer, så slår den sig gevaldigt. Dette kan også medføre styrt! Jeg synes det virker uansvarligt ! Det ville jeg aldrig gøre på en urutineret hest/pony, den ved jo ikke hvor den har sine ben henne.

To I'er ponyer tilsalg + en III'er pony. Se HP!
Stald Egeskov Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

Jamen hvem siger...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 16:05
... at naturlige spring ikke kan rives ned? Og de små grøfter jeg ved der er i Scheilas skov er altså ikke noget der dræber. Sprang selv en del derovre på min pony da han skulle springes ind. Småbunker af kviste, pinde på tværs osv.

Ny side 1

Heidi S

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 19:20
Jeg syns det er alletiders at indspringe en hest i naturen, min "gamle" hoppe var enormt dårlig/bange for at springe på bane. Men efter jeg flyttede hende til et sted li ved siden af skoven, hvor vi ofte fandt små ting at springe over blev hun helt glad for at det hoppen også på banen... Så (y) fra mig.
0
0
Svar på denne tråd

jeg siger ja
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 20:02
det er super, at vænne en hest til at springe i naturen. Desuden ville den jo også blive nød til at springe hvis den levede i fri tilværelse. Bruger det selv meget, og hestene er helt vilde med det, og de kan sagtents skælne mellem spring i naturen og banespring.
Hilsen Lucky og Katja
0
0
Svar på denne tråd

jeg gør det ikke
Forfatter: 
Dato:  16-10-2005 23:15
mine heste springer aldrig i skoven. den brune kan jeg slet ikke ride ud alene, så det giver lidt sig selv. den skimle springer helt elendigt hvis jeg endelig får den til det derude. jeg har kun forsøgt to gange, begge gange var det enten hen over eller lang tur tilbage. den ene gang var det en å, der måtte jeg af og trække, for det ville han overhovedet ikke, det var ugen op til landsstævne så da vi kom hjem røg vi jo lige hen over den store vandgrav uden problemer... den anden gang var en stamme på ca 80 cm, han gjorde alt hvad han kunne for at slippe, og da han så endeligt kom derhen og satte af var det et meget dårligt spring. Mange heste bliver uforsigtige af at blive sprunget for meget i tærrenet. De fleste springheste er for forsigtige til at springe rigtigt godt på faste forhindringer. det er jo også derfor at man ser mange militaryheste lave rigtigt mange fejl på banen. Men hvis man ikke ønsker sig en springehest til landsplan som både nina og jeg gør det, så er det da sikkert en udemærket løsning for mange heste. jeg turde ikke, men mest fordi de heste jeg har sprunget ind, ikke bare har sprunget pænt hen over de første par gange, men helst har fundet det nødvendigt med 1m luft til spring på 40 cm.

Med venstre hånd
Line og Calano

Dressur/skovturshest udlånes

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

hæhæ mit føl indspringer sig selv
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 02:39
Jeg har et 6 måneder gammelt føl og hun springer alt. Skygger blade pinde en gammel rod...ja alt hun kan finde på...håber hun vil fortsætte med samme iver. Personligt syntes jeg det lyder som en god ide at springe i naturen SÅFREMT man har sikret sig at forhindringerne kan refuseres uden skade på hesten.
0
0
Svar på denne tråd

Og underlag...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 12:28
Jeg bliver lige nødt til at sige i forlængelse af Krogsbolls indlæg at det også er ret vigtigt at vide hvordan underlaget er både foran og især bag forhindringen. Det bør man tjekke inden man springer over... Det er ærgeligt, og dumt, først at finde ud af at der er håbløst glat, bundløst mudder eller andet bag forhindringen efter man har sat af... Signe
0
0
Svar på denne tråd

Indspringning i skoven...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 10:58
Hesten er da mere glad i skoven og lærer det mere naturligt... Så det syntes jeg er en RIGTIG god idé...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider