Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvor hurtigt går du frem?
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 20:16
Jeg er begyndt at tilride min unghest, og har været oppe at ligge på ham for første gang i dag. (5 gange af 3 sek;) ) Han startede med sadel træningen i foråret, men har så stået stille indtil nu pga vokseværk og sygdom. jeg lagde så min lammeskindspad på ham i mandags og har haft ham ude hver dag i denne uge og løbe rundt med den på og leget lidt med ham. Og det synes han jo er mægtigt. Nu er planen at jeg skal op og hænge igen i morgen, og så holder han weekend fri.(tænkepause) Jeg går normalt ikke så "hurtigt" frem, men hvor hurtigt går du frem? jeg får nemlig altid at vide at jeg er en krig om at tilride mine heste
0
0
Svar på denne tråd

Da jeg tilred min...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 22:56
... Mener jeg, at jeg var oppe på ham hver dag, indtil det blev en "vane". Nogle dage longerede jeg forinden, og andre dage gik jeg bare en tur, inden min veninde stod klar, og hjalp mig op på ham. De første 3 gange lå jeg hen over ham, men 4. gang kravlede jeg helt op, og min veninde trak ham så 3 skridt frem, og det var nok for den dag. Dagen efter trak hun ham mens jeg sad deroppe, 1 20 meter volte, dagen efter 1 hel runde, ja, og så gik det bare slag i slag derfra. Så længe at hesten er rolig og accepterer de ting du "byder" den, så tror jeg modsat heller ikke man skal være for længe om "at komme videre". Du kan også styre-træne ham fra jorden, samt lære ham at stå/stoppe på kommando (hvis han ikke allerede kan det) -Disse ting kommer 10-foldigt igen når du endelig sidder helt oppe på ham, og skal have ham til at forstå dine signaler. Pøj-pøj, der er lang vej, men det er sjovt!
Mange hilsner
Linda R

\!/
(@ @)
-----oOO-(_)-OOo------
0
0
Svar på denne tråd

En krig...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 12:53
Jamen jeg er vist også "en af dem"! En af de langsomme altså... :-) Jeg er stadig ikke nået længere end at vi kun skridter, og for det meste i snor. Men det gør ikke så meget. Jeg træner hende fra jorden også, så hun kender øvelserne inden jeg forsøger dem fra ryggen. Den strategi går fint. Hun skal bare lige vænne sig til at hjælperne er flyttet om på ryggen af hende. Jeg rider egentlig ikke særlig meget. Det er stadig mest arbejde fra jorden, men vi har da lavet lidt versader da jeg red (i skridt vel at mærke, vi er jo ikke nået længere... :-)). Det gør mig ikke så meget at det går langsomt med ridningen, for hun viser store fremskridt i arbejdet fra jorden, så det har vi fokuseret mest på. Men omk. tiden kan jeg da afsløre at det snart er ½ år siden jeg sad på hende første gang... Hun har så til gengæld ikke haft rigtige pauser hvor hun ikke lavede noget. Jeg startede arbejdet fra jorden da hun var 3. Hun fik rytter på første gang lige inden hun fyldte 4. Der har ikke været grund til at pause hende, så det har vi ikke gjort. Signe (den langsomme...)
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 18:49
Jeg gik vist meget hurtigt frem.. Han blev longeret allerede som 2-2½ års.. Da han så blev 3½ købte jeg en sadel og smed den på.. Det sagde han ingenting til så jeg satte mig op.. Det tog han helt pænt.. Dagen efter fik jeg min mor til at trække mig rundt ude på folden.. Og så travede jeg oz lidt på ham.. Ugen efter smed jeg sadel på igen og blev longeret på ridebanen, i skridt, trav og galop... Ugen efter igen red jeg selv på ridebanen i alle gangarter.. Han blev kun redet en gang omugen i 2 måneder og derefter stod han til efterår hvor han fyldte 4½.. Der blev han redet 2 gange ugentligt i 2-3 måneder.. Han blev regelmæssigt longeret, kom med som håndhest og kom på gåture i skoven..

Dårlig smag er oz en smag..
0
0
Svar på denne tråd

Jeg var vist
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 19:59
En af de hurtige... Billy fik smidt en sadel på ryggen, ganske som om at det var helt naturligt. Han var ligeglad... Så trak en veninde mig rundt på ham, sad op fra starten. Det gjorde jeg to gange. En dag havde jeg givet ham alt udstyret på og trak en lang tur i skoven. Da vi skulle til at vende næsen hjemad, satte jeg mig op og red ham . Der har aldrig været problemer med det. Jeg har altid været af den opfattelse, at hvis man selv gør tingene på en naturlig måde, så virker det også naturligt for hesten. Det med først at vise den tingene på en forsigtig måde, tror jeg godt kan virke lidt "pas på agtigt" for hesten. Der er selvfølgelig meget stor forskel på heste og deres temperament og psyke og dette skal jo tages i betragtning, men alt i alt har jeg haft det bedst med bare at gøre tingene som om, at sådan har det da altid været... Håber ikke det var alt for forvirrende ;-D
En rigtig hest, er en PINTO

Knus fra Christina
0
0
Svar på denne tråd

gik rimeligt hurtigt
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 08:31
Jeg gjorde min rytter vandt i foråret, den blev longeret først med gjord så sadel da hun var to år, så det var hun helt tryk ved, så lå jeg på maven to gange og da hun var helt rolig ved det satte jeg mig op, først uden bøjler på sadlen, men ret hurtigt kunne jeg trave rundt i longe og ret hurtigt alene, og galop kom også ret hurtigt hun sprang rigtigt an den første gang vi prøvede og der har faktisk ikke været nogle problemmer, lidt med venstregalop men det er mest mig som får lænet mig for langt frem, hvis jeg sidder rigtigt er der ikke noget, hun har harft pause i tre måneder, og er nu kommet igang igen.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider