Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træning....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 15:17
Hejsa derude :-D

Jeg købte en dejlig 5 år gammel DH hoppe for 2 mdr. siden.
Nu har jeg redet hende siden jeg købte hende, og ved bare inderst inde at jeg skal træne hende på en anden måde.

Så er der nogen af jer som kan anbefale en meget god horsemanship bog. Jeg er også åben for anden træning...

Mit problem er at hun er dejlig at gå med i hånden iført grime og longetov, og hun er helt rolig og stoler på mig 200%. Vi kan gå på træbroer, i trafik m.m.
MEN.....
Når jeg rider på hende så er hun helt anderledes...Hun er meget bange, hidser sig voldsomt op, vender rundt og løber ad h... til. Jeg er nødt til at ride med pisk så jeg kan tjatte til hende, når hun stopper helt op og næger at gå videre...Og jeg tjatter kun til hende, jeg er meget imod at tæve heste.....Og jeg forlanger intet af hende og hun fejler intet.
Men nu er jeg holdt op med at ride på hende og istedet for gå jeg så lange ture med hende.

Er der nogen som kan give mig et par tips til, hvordan jeg forbedre mit forhold til min dejlige smukke hoppe.

Tak på forhånd
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Du skal melde
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 15:34
dig på et kursus med Ute Lehmann.

www.horseinharmony.dk

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 17:20

Er du sikker på, at hun ikke har smerter?

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Saddelproblem?
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 22:50

Har du overvejet om sadlen generer?
Klemmer den fordi den er for smal?
Er den for bred, så den ligger for tæt på ryggen?
Ligger den for langt fremme eller tilbage?
Er der frihed til at skulderen kan bevæges uden den generer?
Er gjorden for løs eller for stram?

Hvis du får en der har forstand på det, til at se på disse ting, kan det måske hjælpe dig.
Der er ikke noget der kan gøre en hest så umedgørlig, som en saddel der generer.

Det næste er om biddet har den rigtige størrelse.

Når man har problemer med sin hest under ridning, bør man altid først gøre sig disse overvejelser, før man går videre. Der er alt for mange heste der går rundt med ondt i ryggen på grund af uvidenhed om saddeltilpasning. Det er utroligt hvad en opstopning kan gøre for en hest.

Susan
0
0
Svar på denne tråd

Træning
Forfatter: 
Dato:  04-08-2005 08:51
Jeg har fået tjekket sadel, bid, tænder og endda prøvet et par andre blide bid.
Men nu er jeg gået igang med at få hende til at strække sig igennem ved at få hende til at spise en gulerod oppe fra hoften, så hun nærmest bøjer kroppen som en banan. Og hun skal også spise en gulerod som er placeret mellem hendes forben, sådan så hun kommer til at krumme ryg. Det kan være at det vil hjælpe..Om ikke andet så bliver hun strukket igennem hver dag.

Men fortsæt med at dele jeres tanker og erfaring med mig, jeg håber på at finde den rigtige løsning

Tak
0
0
Svar på denne tråd

Køb bogen
Forfatter: 
Dato:  04-08-2005 09:57
Af Klaus Ferdinand Hempfling "At danse med heste"
Den har virkelig hjulpet mig.

På denne side er der også gode øvelser fra jorden:
www.naturhest.dk

held og lykke...

>o< Velkommen Angel >o<

0
0
Svar på denne tråd

Med chance for at lyde sindssyg...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2005 22:40
..Vil jeg blot tilføje at det der hjalp på min, med ca. samme problem, var at smide både sadel og bid, og starte helt forfra. Noget trykker din hest, det kan der ikke være tvivl om, men om det er på kroppen eller inde i hovedet kan tage rum tid at finde ud af.
Efter at have prøvet en del med min egen, smed jeg biddet, for uanset modellen arbejdede han imod det. Også sadlen røg af i et desperat forsøg på at fjerne alt der kunne bringe dårlige minder frem i hesten.
Med en stor klump is i maven var det op på krikken, og skridtarbejde på banen. Det har vi brugt lang tid på nu, til gengæld laver han ikke problemer i skridt mere. Trav er stadig en udfordring, men det tager vi stille og roligt.
Det er ikke sikkert det kan hjælpe dig, men jeg nyder en skridttur i det grønne med rebgrimen. Det troede jeg aldrig vi skulle finde ud af for 2 år siden...
Men en ting er sikkert, han får aldrig bid i miunden igen! :-)

Signe
0
0
Svar på denne tråd

træning
Forfatter: 
Dato:  08-08-2005 13:01
Jeg har også smidt både sadel og hovedtøj. Men regner med at når jeg skal til at skridt på hende uden sadel, så bliver det med hackamoore på...- det er mere så hu stopper når jeg gerne vil...Og hun har heller ikke noget imod hackamoore...heldigvis..

:-D
0
0
Svar på denne tråd

Træning
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 11:46
Jeg har faktisk tænkt på at sælge min Kieffer Wien dressursadel og så i stedet for købe en Christ pelssadel med knæpuder....Den er jo bomløs og det er faktisk ridning a la bare-back...
Er der nogen derude som har erfaring med den slags sadler???
Er det penge givet godt ud eller noget møg???

0
0
Svar på denne tråd

Min sadelmager siger....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 12:56
..At man skal passe på med bomløse sadler. Fordi at der ikke er nogen bom til at kompensere for rytterens dårlige balance, skævheder etc.
Man skal altså være ret sikker på sit eget sæde for ikke at risikere at ride hesten skæv eller øm.
Jeg overvejdede også selv en, men droppede det igen da krikken har meget dårlig balance og derfor behøver mere konsekvent støtte end jeg er sikker på jeg kan give ham. Indtil jeg finder den rigtige sadel rider jeg uden, eller med barebackpad, men det foregår også kun i skridt...
Jeg håber du kan bruge det. Men ellers vil jeg anbefale at få en sadelmager ud og kigge på hesten og evt. anbefale en type sadel inden man køber en.

Signe

P.s. Freddy: Herlig hund! :-)
0
0
Svar på denne tråd

træning
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 11:26
Ok...god idé Signe :-)

Man skal måske passe på ikke at blive fristet af de mange tilbud m.h.t. de forskellige sadler...
jeg må ride lidt uden og så se ad....

Tak, Freddy er en rigtig bamse...Elsker børn og holder meget af at dele gulerødder med Rubina!
0
0
Svar på denne tråd

Hackamore...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 12:34
Hej igen.
Jeg kan anbefale en udemærket sadelmager i Århus-området! ;-) Men det kan du nok ikke bruge til så meget...
Jeg også lige tilføje at omk. hackamore, at det brugte jeg det på min anden hest. Mest fordi kan pga. skævheden i nakken ikke brød sig om bid, og fordi mine nerver ikke brød sig om ikke noget. Nu er han jo eks-væddeløber, så jeg turde ikke helt stole at han ville blive i nærheden, hvis vi bare skidtede ture i grime... Hackamore fungerede fint, men nu er han skiftet til rebgrimen. Min passer kan bedre li' den frem for hackamore, og han går lige fint på begge dele. (Og han bliver hvor han skal! :-))
Det er så ikke alle heste der synes den er sjov. min lille krikke, som jeg henviste til tidligere, forsøgte jeg også med hackamore, men det kunne jeg hurtigt glemme alt om, han gik simpelthen i panik bare jeg tog 1 cm i tøjlen...
Men hvis hesten kan acceptere den, og den sidder ordentligt på dyret synes jeg det er et glimrende værktøj.
Held og lykke med det, jeg håber at i finder ud af det. Mit bedste råd må bare være at tålmodighed er en dyd! :-)
Men nu har du jo heller ikke haft hende så længe så mon ikke også det bliver bedre jo mere i lærer hinanden at kende?

Signe

P.s. Send lige lidt mavekæl i Freddys retning. Manner jeg må snart få mig en hund... :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider