Det lader til, at jeg fik udtrykt mig forkert. Hesten har ikke haft nogen skade; han har bare stået stille i et halvt år, inden vi købte ham. Det kunne godt ses på kroppen og rutinen.
Det er derfor, vi er igang med at træne dressuren op igen.
Tine: Det var ikke noget salgsargument fra sælgers side, hvis det er det, du mener. Dette var en oplysning, jeg fik i marts, da Mokke fik sin årlige vaccination(købte ham i oktober). Sælger vidste også kun dette, fordi han tit er blevet rost for den flotte passage; men han har ikke været klar over, at det var det, Mokke gjorde.
Han har fået sin muskulatur tilbage - også i den grad! Vi har et par gange lavet galoppiruetter, så balancen fejler heller ikke noget.
Jeg forventer ikke, at han skal gøre det hele perfekt og på en gang, men som sagt synes jeg, det ville være synd at lade hans dressur gå til spilde.
"Undre mig dog lidt over de billeder du har af din middelsvære dressurhest inde på din præsentation - det er jo sjældent man ser en M-klasse hest fræse rundt i galop. Men det har den da sikkert syntes har været sjovt må jeg formode"
Hvad mener du med det? Bare fordi han kan dressur, skal han da alligevel galoppere!?!
Mokke synes altid, det er sjovt at blive brugt - nogle gange lidt for sjovt. Så bliver ridningen lidt, som på billederne her; som faktisk er de bedste, jeg har. Min mor er ikke just professionel fotograf.
Jeg får ikke undervisning, det er derfor, jeg prøver herinde. Har fået det, men jeg stoppede ret hurtigt, da jeg ikke kunne se meningen med at skulle betale 300 kr. om måneden for at blive ignoreret.
Tine: Kan du så evt. fortælle, hvordan fornemmelsen er, når du rider? Hvordan skal benene ligge, halve parader osv. Der må jo være en vis kommando, eftersom man kan lære hesten det.
Caroline