|
|
| Haflinger og Dressur??? |
| Forfatter:  |
Anita Kücken |
| Dato:  |
20-05-2005 15:33 |
|
Hejsa.
Ville høre om der er nogen der kan give mig positive eller negative inlæg om en haflinger kan bruges som dressurhest!? Det drejer sig ikke om høje klasser, men almen dressur!!
Det er jo en dejlig hest`!!!
På forhånd tak..
Anita
P.s Hvis du ligger inde med nogle gode billeder af dette må du meget gerne smide dem på.. smil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle heste... |
JulieTaylor |
20-05-2005 16:30 |
|
... kan dresseres til deres egen og rytterens fordel. Så hvis du ikke har ambitioner om OL, synes jeg bare du skal vælge den race, du brænder for.
Prøv at søge på 'haflinger dressur' på google og klik på billeder. Så kommer der et par stykker op, men det bedste af dem kan man ikke se som stort, for siden er slettet... derfor kan jeg heller ikke linke til det.
Mvh
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annuschka |
|
|
Hun er da dejlig, ikke  ? Du kan se flere billeder på min præsentation. Det er min svogers haflinger.
Hun er fantastisk til at gå samlet  - men hun har ikke været trænet så meget pga af føl - og på billedet er det før min svoger købte hende.
 fra Nina Præsentation - nu med 2 føl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig! |
|
|
Selvfølgelig kan haflingere gå dressur:

Merlin fra Kiefferhof (www.kiefferhof.de)
Men vær forberedt på at en haflinger er koldblods og ikke varm/fuldblods ikke i den forstand at de har sværere ved at forstå hvad du vil, men i den forstand at de er tungere og de tager lang tid at gøre dem smidige nok til de svære øvelser. Og så kræver det også nogle gode låmuskler fra din side
Mange hilsner fra SineHestepige by natureHaflinger-ejer by choise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annuschka er nu |
|
|
meget fremadgående  og hun er også helt vildt let at sidde på, som en lyserød sky  så der behøver man ikke de store lårmuskler.
Til gengæld skal man lige have på plads, hvem det er der bestemmer  , den lyserøde sky kan dog godt finde på at gøre noget andet end det planlagte  Det er nok koldbloden i hende
Hun er meget smidig, mere end de fleste andre heste - hun har meget let ved sidebevægelser
 fra Nina Præsentation - nu med 2 føl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Sine |
|
|
Sine skriver: "Men vær forberedt på at en haflinger er koldblods og ikke varm/fuldblods ikke i den forstand at de har sværere ved at forstå hvad du vil, men i den forstand at de er tungere og de tager lang tid at gøre dem smidige nok til de svære øvelser. Og så kræver det også nogle gode låmuskler fra din side".
Hvor i alverden har du den idé fra???? Callie er da også en koldblod og nemmere hest har jeg ALDRIG reddet på.
Lykken er at eje en Highland pony!Har du lyst til at se evt. ride en highland pony, så send mig en mail.tiset@jensen.mail.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Koldblods |
|
|
Jeg har ideen fra de koldblods jeg har redet
Jeg siger ikke at de ikke er fremadgående (for det har de haflingere jeg har haft ihvertfald også været!), men jeg synes at de er sværere at samle end så mange andre heste, fordi de har så meget krop.
Jeg har brugt mine lårmuskler på at lave halve parader for at samle hesten - og på at holde mig fast på nogle koldblodsheste som jeg synes havde rimeligt meget rygsving.
Mange hilsner fra SineHestepige by natureHaflinger-ejer by choise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haflinger |
Ida |
21-05-2005 22:49 |
|
Jeg red en 4 årig haflinger en periode da den skulle sælges. Den var faktisk rigtig fin til dressur, og meget samarbejdsvillig. Derudover havde den ganske udmærkede gangarter, selvom den var over mod "den tunge model". Den havde et fint sving i traven, og den både skridtede og galopperede stort.
Mvh. Ida It's alright to be down your rollercoster will soon be upward bound It's OK you should now Tomorrow will be there for you even thoughCitat: TimCSe billeder af dressurhesten her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| om de kan?? |
natalie H |
24-05-2005 21:04 |
|
øøhm det tror jeg da BESTEMT de kan!!
denne her er godt nok ikke en haffer men tag lige et kig her ... ingen skal sige at tunge heste ikke kan danse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig... |
|
|
Selvfølgelig kan de gå dressur. Ham jeg er ved at ride til, skal da klart være min kommende dressurhest  Og ja, han er en haflinger
Bettina - Nu med part 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sagtens |
|
|
Jeg red en haflinger hingst som spadserede ganske udemærket, og forsøgte at gøre sit arbejde bedst muligt og gik fint frem, og som flyttede fusserne godt, på nær når der var haflingerpiger i farvandet, så flyttede han på noget andet:)
Bent Branderup skulle ifølge ejeren have været ret vild med ham, på trods af han ikke var uddannet klassisk, så noget må de haffere kunne alligevel:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haffier |
Heidi(Lea) |
28-05-2005 01:59 |
|
Jeg synes - efter at have redet to haflingere, en der gik LB og en jeg tilred - forresten også en tur på Sines Linea  - må jeg sige at jeg synes haflingere er noget af det bedste til dressur.
Og de kan! Hold da op. Oven i har de også den flotte farve, og smarte bygning. De skal bare ikke "krølles sammen", men rides lidt foran det lodrette plan, som bill. nr. 2...
- Heidi&LeaDe gyldne heste: Flika, Lisa, Lea, Tea, Luna, Mette, Susi, Rikke, Helene, Heidi - nu også med Fenja, og endnu 2 føl ventes! ♥Hvil i fred du smukke dyr♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haflinger |
|
|
Hejsa på den rideskole jeg arbejder har vi en super sød haflinger der både går la klasser i dressur og spring hun er god da hun har et fantastisk temperment god fornuftig lære pony og fremad søgende konkurence pony. Hun er dog ikke den tunge model men mere "slimline". held og lykke Mvh. mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke hvad de har været |
|
|
Du kan sagtens finde dig en god haffer til dressur, nok er det nok lidt sværere at klare sig i de høje klasser, men det skriver du jo heller ikke du vil.
Haflingerne er ikke nær så tunge som de har været, der findes mange sporty haflingere i dag, som er avlet til ridning og ikke som trækdyr eller ridedyr i bjergene som før
Mvh. Anna
Det sværeste i verden er at elske og acceptere alt det uperfekte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Haflingere er verdens bedste! |
|
|
Jeg har haft en haflinger i over 10 år. Hun var pragtfuld og kunne sagent gå enkelte middel svære dressur øvelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|