|
|
| hvordan?? |
|
|
hvad kræver det før ens hest må starte stævner???
skal den have pas?? hvordan får man evt det og hvad koster det ca.???
andet??
BILLIGE SADLER TIL SALG SE BILLEDER PÅ MIN PRÆS.hvem kender Bonnies fortid??.. se billeder på min præs
se hjemme side
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommer an på stævnetype |
|
|
Hvis du skal starte klubstævner (D) er det nok, at din hest er vaccineret. Fra distriktsstævner (C) og opefter skal hesten også have konkurrencepas og du selv rytterlicens.
Passet søger du om hos Landskontoret for heste og det ligger vist i omegnen af 5-600 kr. Oveni beløbet skal du lægge penge, som en dyrlæge/besigtigelsesmand skal have for at lave en dokumentation af hestens eksteriør.
Licens skal man have hos Dansk Rideforbund og hvis det er første gang, skal du have bestået ridemærkeprøve 1-2 samt en rytterlicensprøve (mener at du muligvis ikke skal have den sidste, hvis du ellers opfylder nogle bestemte betingelser). En førstegangslicens står i 625,-
Både landskontoret og rideforbundet beder om 14 dage til at behandle sagen - men jeg har nu oplevet, at det går noget hurtigere. Du kan finde blanketter til at søge om tingene på de to organisationers hjemmesider.
God fornøjelse
Nana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet