Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Er vi blevet bedre ?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 11:56
Jeg lagde nogle nye dressur billeder ind igår, da jeg gerne ville vise vores fremgang og bad selvfølgelig om kritik, men synes bare nogle gange at folk forlanger perfekt og selv om det alt sammen var komstruktive råd, så bliver man da lidt ked af det når man nu lige syntes det gik så meget bedre :-(
Men så var det jeg tænkte, de kan jo nok ikke huske hvordan vi så ud før og de kender heller ikke til de problemer vi har kæmpet med, derfor ville jeg lave en sammenligning.
Det skal lige siges at jeg har skæv ryg og bækken, for korte sener foran på brystet (trækker mine skuldre sammen fortil) og for korte senere i benene, så kæmper en del med min opstilling.
Jeg har aldrig rigtig fået undervisning ud over det sidste år, og indtil vi holdt pause pga vinteren arbejdede vi meget med fremdriften, så havde min underviser desværre ikke tid mere og jeg har fundet en ny, som underviser lidt anderledes, det skal vi jo også lige vænne os til :-)
Nå men til billederne.

Sådan her så vi ud sidste sommer, i et af de heldigste øjeblikke.

Og så billederne fra igår :-)

Jeg ved godt han stadig ikke går perfekt, han mangler stadig lidt fremdrift og han vil gerne hænge på bidet, men vi arbejder med det :-)
Vi fik ikke undervisning igår, red bare alene og synes det går bedre når ens underviser er der, nok fordi man bliver holdt i ørene :-)
Men hvad synes vi ?
Går det fremad eller er det bare noget jeg tror ?
Håber i gider svare
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

ret dig lidt mere op
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 12:44
ret dig en lille smule mere op når du rider, du skal selvfølgelige ikke sidde fremover, men hvis du sidder mere op kan du bedre drive med sædet...

synes da at det går fremad...

* La'Chalina *
0
0
Svar på denne tråd

Det var godt nok
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 23:27
ikke mange svar, men tak yiip :-)
Desværre har jeg skæv ryg, så det er meget svært for mig at sidde ret, men arbejder på det.
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

Fremgang!
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 23:39
Hej Signe.
Jeg synes bestemt det ser bedre ud eller mere "rigtigt" på de sidste 2 billeder.
Det ser ud som om, hesten søger bedre frem til bidet og du har fået vendt dine tæer lidt mere frem i stedet for lige ud til siderne! Du skal (hvis du kan med senerne)vende hele benet, så du får knæene mere ind ved puderne og derved får vendt fødderne parellet med hesten.
...men det ser ud til, at de er på vej den rigtige vej og hesten lige så, så kæmp endelig videre ;-D
KT
0
0
Svar på denne tråd

Hephey...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 08:28
... jeg synes også det ser fint ud.... din hest er kommet mere til bidet...

Det med din skæve ryg, har du prøvet at få en fysioterapeut til at se dig når du rider? det er en god idé, har en veninde der også har skæv ryg og hun fik en til at se sig ride og hun kom simpelthen til at sidde så flot.

Elsk din hest uanset stamtavle og race..... den er den bedste alligevel... {>

Mango og Surprise uanset hvad der sker vil i altid være nogle vindere for mig..... Elsker jer ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Som jeg før har
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 13:44
skrevet synes jeg det er utrolig svært at bedømme ud fra stillbilleder.

Måske han ser knap så tung ud på de nederste nye billeder...

Men helheden kan jo aldrig vurderes ud fra still.

En ide for dig kunne måske være at blive video optaget, på den måde kan du bedre selv følge dine fremskridt og se hvilke fejl der hænger ved og som du skal arbejde på at eliminere.

Her i starten med din nye underviser kunne det måske være en ide at få undervisning 2-3 gange om ugen for virkelig at få sat skub i tingene...

Plus måske din underviser kan give dig lektier for fra gang til gang så du har noget specifikt at øve dig på.

Stadig tror jeg det vigtigste for dig at du er meget konsekvent med hensyn til at han SKAL reagere for din fremaddrivende hjælp, bedre med et ordenligt dask bagi end små nag nag nag med benene hele tiden.

For fremaddriften skal jo være på plads før du kan komme igang med de halve parader og få mere løft. Personligt ville jeg nok også få ham til at bje sig/give lidt efter på tøjlen så han kommer mere på plads fortil, da det også er nemmere at få de andre ting til at virke når ikke han hænger ude fortil.

God arbejdslyst.

Og husk det med videoen, på den måde kan man se fremskridtene som måske er sværere at få med på stillbilleder...

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-
- Nu i SAK -

0
0
Svar på denne tråd

KT, Surprice og Matilde
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 17:31
KT: Tak :-) har gjordt mine bøjler et hul længere i håb om at det hjælper, men desværre kan jeg jo nok aldrig få dem helt perfekt.

Surprice: Tak for dit svar :-) Jeg har gået til fysio i langt tid og hun var også obs på at jeg red, men så mig dog ikke ride. Min ryg fungere fint nu og jeg har ikke længere smerter konstant, men når jeg rider og skal konsentrere mig om så meget andet også så er det svært at holde ryggen på plads.

Matilde: Du har helt ret i at det er nemmere med video, men mit kamera optager ikke så godt video og kan ikke finde ud af at ligge det her ind.
Vi arbejder hård med reaktions evnen :-) og idag synes jeg faktisk har var lidt hurtigere i optrækket, så måske der er håb :-)
Desværre er min økonomi ikke til 3 timer om ugen,selv om jeg gerne ville, men har overvejet 2 gange om ugen, eller i hvert fald 1½ (altså 2 hver anden uge.)
Tak for dit svar forresten :-)
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

>> Signe
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 20:08
Du behøver jo heller ikke fast at ride 3* ugentlig, men måske bare lige 14 dage her i starten... så kan du jo altid ride 1* om ugen igen bagefter... eller 1½ ;-)

Jeg synes bare tit det er rart med lidt ekstra input i starten, især hvis man har noget der skal rettes op på som man har lidt problemer med...

Det med video var nu ikke udelukkende for vores skyld, men hvis du kender en som har et almindeligt ikke digitalt videokamera er det min erfaring at man får utrolig meget ud af at skulle sidde og se sådan en undervisningstime igennem... puha man kan blive opmærksom på sine fejl...

MVH
-Matilde og Shalu :-D-
- Nu i SAK -

0
0
Svar på denne tråd

Hej Matilde
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 23:09
Jeg har lige bestilt en ekstra time i denne her uge :-)
Kender desværre ikke lige nogen der har et kamera, men det er rigtigt at det kan være en god hjælp :-)
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider