Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Råd til trænning
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:07
Jeg har overvejet at sætte longering lidt på Standby. han kan tingene til UG, nemlig. Overgangene kommer flydende, og det samme gælder øgningerne.

Vi træner nu en del fra jorden. Han tøffer for det meste rundt efter mig(nogen gange mister han koncentrationen, og får øje på noget mere interessant). Det skal siges at det ikke er HMS vi bruger, men blot min egen intuition. Vi løber over bomme, bakker, møder "nye og farlige ting", ja det er svært at forklare.

Det gode er at jeg ved han ti gange bedre kan lide det, end at tøffe rundt i en longe 10-20 minutter.

Det hele lyder jo godt, men vi har et problem.

Da han var 1,5 år gammel, havde han longegjord på, og han stod og ventede på at jeg skulle tage den af på staldgangen. Jeg var ved at lægge nogen ting på plads, da der pludelig kom en løbende. Looksen bliver bange puster sig op, og panikker så, da der er noget der strammer om maven. Indtil da havde der ingen problemer været, men efter følgende har det næsten været et helvede at spænde en gjord om maven på ham.

Nu har han så haft sadel på det sidste halve års tid, og efter langsom tilvænning, er han helt rolg ved at få sadel på og der er ingen problemer når man strammer gjorden.

Men når jeg har ham på banen, med sadel på og lægger lidt vægt i en af bøjlerne, begynder han at bukke eller at løbe. Jeg kan sagtens hoppe rundt om ham, og klappe på sadlen.

Det skal siges at der ikke er noget hvis jeg står og holder ham, og en anden ligger vægt i bøjlen.

Lige nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Ikke andet en at blive ved med at prøve, og så håbe på at han til sidst vænner sig til det, eller er der noget andet jeg kan prøve?

Camilse- medlem af tanteklubben på HG

Don't horse around-get a welsh

En gulerod kan være mange farver, men Looksen spiser den alligevel

Ser mere camilse.dk
0
0
Svar på denne tråd

har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:12
uden sadel at sætte dig op, det gør jeg altid første gang jeg er oppe og sidde på dem og jeg rider dem også gerne uden de første mange gange, de er selvfølgelig vænnet til sadlen forinden, men jeg ved ikke jeg syntes det er skønnere at sidde uden på sadel på dem de først par gange og som regel har de intet problem med at når de så får sadel på at jeg også sætter mig i den.

en anden ting er at det er en mægtig god ide at få en til at give dig et ben der op i steet for at du benytter stigbøjlen!!

hilsen berit

vores hjemmeside

Medlem af :
Itchy Bitchy Whitch Klubben
Vi Danser Godt

0
0
Svar på denne tråd

Berit...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:24
Problemet er der lige så snart han mærke lidt vægt på ryggen. men nu du nævner det med uden sadel, så har jeg været opppe og ligge på ryggen af ham uden sadel. Måske det var værd at prøve igen...

Ser mere camilse.dk
0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes du
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:28
skal prøve det, han kender dig og har jo tillid til dig og ofte er de ikke bange for det som de har tillid til og han kan mærke dig på tæt hold frem for at er en sadel imellem jer!!

hilsen berit

vores hjemmeside

Medlem af :
Itchy Bitchy Whitch Klubben
Vi Danser Godt

0
0
Svar på denne tråd

man er nødt til at være to
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 13:29
til at ride til.

Det er det bedste.
Du er nødt til at finde en testrytter og selv holde ham - eller omvendt.
Jeg vil anbefale en lille lidt let rytter (ikke et barn) og du selv holder ham, for det er dig han har tillid til.

Det er vigtigt at han ikke får lov at løbe og bukke - det er pisse svært at få dem til at holde op igen.
Vi har selv en mega-gjordkrampe-bukker i tilridning - det har taget 4 måneder, men nu rider jeg løs på den (overvåget)
Den havde fået lov at bukke for sadlen. DÅRLIG IDE.

0
0
Svar på denne tråd

Mit råd..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 13:32
Hejsa.

Hvorfor ikke bare longere uden longegjord???

Hvorfor ikke bare longere Overtrædning ved tyngdepunktet i stedet for så du kan forbedre din (lyder til og være dejlige) hest på at bære ryttere senere hen, få flere muskler, slappe mere af, få bedre skridtgang, runde bedre osv osv osv??

Det burde du overveje i stedet for..
Bruger du når du longere ham indspædninger eller andet lignede "hjælpetøjler".?

Mvh Sandra :)

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

Øh...,mm
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 14:13
Nu har jeg ikke skrevet at jeg bruger longegjord når jeg eller at jeg hopper op på ham uden der er nogen der hjælper.

Sandra: Jeg ser ingen grund til at han skal gå med indspænding, når han ikke er ældre, og at han udelukkende skal kunne det grundlæggende. Desuden sår går han automatisk og suger på biddet, og har nakken som højeste punkt.

Nu var det udelukkende råd til at få ham vænnet til vægten på ryggen jeg søgte ;)

Ser mere camilse.dk
0
0
Svar på denne tråd

Til Camilla:
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 14:39
Hej

Er glad for du ikk bruger indspædninger MEGET det ødelægger mere end det gavner..

Hvis du vil forbedre ham på og bæger dig bedre på ryggen skal du prøve dét med og longere over tyndepunktet.

Det forbeder hesten på at bære rytter::

OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
0
0
Svar på denne tråd

Sandra...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 14:45
Er der mulighed for at du kan uddybe... ER ikke helt sikker på at jeg forstår ;)

Ser mere camilse.dk
0
0
Svar på denne tråd

Mit råd
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 18:52
.. ville være at du skal prøve og købe Bent Branderup nr 1 video.
Dér kan du se hvad det vil sige og lave det der longering ved tyngdepunktet som former hestens balance og bæring m.m.

Mvh Sandra

OBS: Det ALT For langt og forklare nemlig

0
0
Svar på denne tråd

Ok....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 18:58
det vil jeg da tage op til overvejelse ;)

Ser mere camilse.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 19:13
Jeg lover den er pengene værd... :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider