Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Gør det mon ondt på ham?
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 07:44
Jeg har lært min lille araberdreng at neje og "strække" sig (jeg peger på flanken og siger "stræk" og så strækker han halsen og "dutter" sig selv på flanken,er i med:-)? Han er kun 2 år og 8 mdr så jeg kræver ikke så meget af ham endnu.

Er lige begyndt at lære ham at flytte sif for et "dut/berøring" med en pisk...altså forben, bagben, rykke til siden og så videre.

Jeg sørger for at han er varm og strukket igennem inden jeg beder ham om at neje.

Han nejer rigtig godt første gang men derefter er det som om han tøver......tror i det er fordi det gør ondt på ham?

Det forben der er længst fremme, altså det som ikke bliver bukket, det bukker han alligevel på en underlig måde.

Hvordan får jeg ham til at lægge sig ned på det ene knæ uden at jeg lokker ham derned så mulen er under maven?

0
0
Svar på denne tråd

strækøvelser
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 09:38
Jeg tror det er rimelig hårdt for dem både at strække benet så langt frem og samtidig støtte på det, dels at finde balancen.

Jeg har lært at først strække det ene ben frem sammen med hesten, hvor man holder under hoven og lærer den at det er ok at støtte på hoven. Men du skal være 112% sikker på du ikke taber den.

Når man vil have dem ned på knæ, støtter man også med hænderne under knæ og kode og lokker dem til at støtte på dig og trækker dem kun så langt ned som de er klar til. Igen, du må IKKE tabe knæet på gulvet med et knald hvis du ikke kan holde den, så er du gået for langt. Det er vigtigt hesten kan stole på dig.

Det kan godt tage noget tid for hesten at finde balancen og STOLE på den er der.

:Pia
0
0
Svar på denne tråd

wtrhewthj5j
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 10:10
Jeg har fat i benet på ham og taber ham ikke :-)

Han gør det næsten perfekt 1.gang og derefter tøver han....jeg må lave nogle flere strækøvelser og være 100% sikker på at han er smidig nok for, som du siger så er der jo langt ned :-D
0
0
Svar på denne tråd

BOG........
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 21:57
Der er en bog der lige er udkommet..."Stræk med din hest"......Du kan evt låne den på biblioteket..det har jeg gjort...Der står en masse råd og foskellige stræk...
Mvh Ditte
0
0
Svar på denne tråd

øplekrjhoæith
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 19:19
Takker, den vil jeg hurtigst muligt ile ned efter. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Bogen forfatter osv..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 19:58
Fandt den lige frem så du ku få det fulde forfatter navn osv...Kan også købes...120-150 kr tror jeg...Den kan købes på hendes hjemmeside..Evt søg efter hendes navn...Ka nemli ik huske linket..Men kommer nok på google hvis du søger navn eller titel:
"Stræk med din hest" Skrevet af : Anja Kjeldbjerg.
Forlag: Forlaget Tro-fast ApS.
Der er stræk til både alm brug og problemer m ryg, halthed osv...:-)
Mvh Ditte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider