Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Godt træt..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 20:18
.. Af at jeg aldrig kan ride min hest, uyden der er kampe der skal vindes. Jeg får undervisning, men ikke for øjeblikket da min ridelærer læser. Men fx. i dag, var jeg ude og ride med en veninde i det dejlige vejr, (dog, koldt). Da min pony skulle tila t rulle sig. Jeg hoppede af, fordi jeg helst ikke ville ligge nederst;), men jeg kunne ikke komme op igen. Hun gik frem og tilbage, og travede rundt og gjorde de mest mærkelige ting..

Men, også når jeg rider på banen er der kampe. Også i skoven.

På banen stopper hun, og vil ikke gå, skyder skulder og løber fa mig. Men at hun stopper er det værste problem. Jeg kan ikke få hende i gang. og det er ret trælst..
I skoven løber hun bare fra mig, men det er nok bare af glæde. Eller, hun løber ikke fra mig, men vil ikke stoppes, og bliver vildt kpd, når hun ser åbne marker.

Skørre hest ..
håber i har bare et, eller måske flere gode råd!!..

Respekterer du hesten, respekterer den dig:P
0
0
Svar på denne tråd

respekt??
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 23:30
Den lyder godtnok som en spændende pony ;-)

personligt ville jeg Aldrig lade hesten rulle sig på en ridetur! Vil gerne indrømme at hvis den lagde an til at lægge sig, og jeg ikke kunne drive den fremad med benene, ville den altså få ÈN i røven (ja nu får jeg nok nogen hms ér på nakken :-P) men det ville jeg altså ikke acceptere.

Kan I ikke evt starte med nogle små udfordringer så du den vej kan få nogle små successer? kan nemlig godt forstå hvis det er træls når det hele går i hårdknude og man ikke engang kan skridte en tur uden der skal "kæmpes".

Dvs hvis bare du får nogle små fremskridt må du huske at rose, så den ikke føler du er sur lige meget hvad den gør. så ved den jo aldrig hvor den har dig.
Og samtidig være meget opmærksom på de små signaler den sender, fx på banen når I rider dressur...

begynder den at slå med hovedet, være tvær og lign er den måske ved at være træt?? og hvis du overhører dette,og blot fortsætter kan det være sidste udvej for den simpelthen at slå bremserne i. Tilsidst er den så led og ked af dressuren, at allerede når I starter er den frustreret.
Håber at din underviser snart kan komme igen for det er jo det optimale, men indtil da kunne I måske variere det I laver lidt? få lidt leg og hygge ind i det men samtidig få opbygget lidt gensidig respekt..

Regner selvfølgelig med at hesten er tjekket for fysiske "skavanker" der kunne få den til at reagere som du skriver..

held og lykke mvh Robsen
0
0
Svar på denne tråd

tjaaa.....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 11:55
.... det lyder lidt ligesom min hest.... Der plejer jeg at tage fat i ham og skælde lidt ud og nogle gange får han altså en i røven....

Du virker lidt for eftergiven.... Ligesom Robsen ville jeg aldrig nogensinde lade en hest rulle sig på en tur de havde også bare fået sådan en i røven..... mine heste må ikke engang klø sig op af mig.....

Og ja jeg er hård og modbydelig men hesten kan sgu være livsfarlig hvis den får lov til for meget.... Men tror mine heste har det bedre med den måde jeg behandler dem på de kommer ihvertfald når jeg kalder, vrinsker når jeg kommer ind af døren, putter deres hoveder ind til mig og jeg kan uden problemer fange dem selvom jeg lige har jaget lidt med dem i hallen.......
0
0
Svar på denne tråd

Lyt til din pony
Forfatter: 
Dato:  16-02-2005 18:54
Kunne det tænkes at din pony prøver at fortælle dig noget? Hvis det er rimeligt samme situationer den regere uvilligt i, kan den måske have ondt! Et fald på folden, en øm muskel eller andet kan være årsagen. Please lad være med at skælde den ud før du har fået den tjekket af dyrlægen! Den bruger garanteret ikke de 23 timer i døgnet hvor du ikke rider den på at tænke over hvordan den kan genere dig!

Min hest blev helt åndvag da jeg red og prøvede at smide mig af. Min nu X ridelære sagde at jeg bare skulle banke ham, men det ville jeg ikke! jeg snakkede med dyrlæge, massør og endte med at sende ham hen til GItte Naldal som fandt problemets kerne og nu er han den sødeste og gladeste hest jeg kender!

Så mit råd, få tjekket den af dyrlægen om den har en skade inden du bruger "vold" imod den.

held og lykke : )
0
0
Svar på denne tråd

man bør....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 22:18
..... aldrig disideret banke en hest... de må godt have så meget respekt for en at de ved den er gal når den er.....

Den hest jeg springer på var ved at klemme mig op af barrieren her den anden dag og han var ude mærket godt klar over at jeg var sur og han nok fik et par på hovedet.....
0
0
Svar på denne tråd

surprise - vågn op!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 22:37
sikke nogle gammeldagse holdninger!
skælde ud, tage fat, få en i røven, giv et par på hovedet.....altså her er det dig der kommer til kort i at uddanne din hest til at blive en god samarbejds partner og du losser løs på din hest - det er ikke vejen fram....>:-(

Hej Lutterlagkage (sjovt navn..!)
det lyder til at dig og din hest ikke rigtig har fundet vejen til at samarbejde.
Har du mulighed for at spare op til et horsemanship kursus hvor dig og din hest kan lære at "læse" og respektere hinanden?

mvh stina
0
0
Svar på denne tråd

Stina......
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 23:09
... Jeg synes måske bare det er pænt træls når hesten tager bidet og beslutter sig for at løbe stik modsat....
Jeg tager fat i min hest når jeg mener det er nødvendigt og kommer der den reaktion jeg vil have får han ros og fred...... Jeg har prøvet at være blid og træne lidt horsemanship med ham men det hjalp ikke.... kunne som sagt aldrig finde på at banke en hest.... jeg giver min hest en i røven når jeg mener det er på sin plads men rider generelt hverken med spore eller pisk...... Min hest nyder at kommer ind og gå og han elsker at arbejde med mig og han kender mine grænser og ved jeg bliver sur hvis han overskrider men vi er aldrig uvenner udenfor banen....
Men hvad ser du som problemet så kan jeg svare for mig!
0
0
Svar på denne tråd

Alle sammen..
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 16:05
.. JAh, men mine forældre siger bare sådan noget P*s med "Det hjælper ikke med dyrlæge og" blah blah, når jeg siger det, tror ikke lige de fatter det.

*Syyybt Suk*, ...

Har i ellers forslag til, hvordan man kan få hesten til at blive glad for en, respektere en, uden hms?, kan ikke alt det der.. Og kan ikke finde ud af det, har prøvet, og det giik ikke..

Respekterer du hesten, respekterer den dig:P
0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 16:43
...... jeg ved ikke hvad du disideret skal gøre for at få hesten til at respektere dig.... jeg har sat grænser og været konsekvent men samtidig når hesten gjorde som jeg ville have været blød og givet efter..... selvfølgelig skal de forkæles lidt men ikke over meget, selvfølgelig skal de have respekt men ikke være bange man skal finde balancen.... øve det og der skal være beønning når den gør det du vil have, ikke nødvendigvis en godbid(helst ikke) bare lidt fred og løs tøjle kort øjeblik....
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider