Den lyder godtnok som en spændende pony
personligt ville jeg Aldrig lade hesten rulle sig på en ridetur! Vil gerne indrømme at hvis den lagde an til at lægge sig, og jeg ikke kunne drive den fremad med benene, ville den altså få ÈN i røven (ja nu får jeg nok nogen hms ér på nakken

) men det ville jeg altså ikke acceptere.
Kan I ikke evt starte med nogle små udfordringer så du den vej kan få nogle små successer? kan nemlig godt forstå hvis det er træls når det hele går i hårdknude og man ikke engang kan skridte en tur uden der skal "kæmpes".
Dvs hvis bare du får nogle små fremskridt må du huske at rose, så den ikke føler du er sur lige meget hvad den gør. så ved den jo aldrig hvor den har dig.
Og samtidig være meget opmærksom på de små signaler den sender, fx på banen når I rider dressur...
begynder den at slå med hovedet, være tvær og lign er den måske ved at være træt?? og hvis du overhører dette,og blot fortsætter kan det være sidste udvej for den simpelthen at slå bremserne i. Tilsidst er den så led og ked af dressuren, at allerede når I starter er den frustreret.
Håber at din underviser snart kan komme igen for det er jo det optimale, men indtil da kunne I måske variere det I laver lidt? få lidt leg og hygge ind i det men samtidig få opbygget lidt gensidig respekt..
Regner selvfølgelig med at hesten er tjekket for fysiske "skavanker" der kunne få den til at reagere som du skriver..
held og lykke mvh Robsen