Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvor langt tid efter dårlig ryg
Forfatter: 
Dato:  02-12-2004 01:49
Hvis en hest har fået ondt i ryggen pga forkert sadel, hvor langt tid går der så før den kan rides igen når den er kommet i behandling med massage osv ?
Skal bruge det til en historie jeg skriver på.
Hilsen Signe

Læs min heste historie her :-)
0
0
Svar på denne tråd

det kommer
Forfatter: 
Dato:  02-12-2004 08:27
an på hvor slemt hesten har det ...

Hvis den får massage tager man den i reglen i longe eller går en tur med den bagefter så den kan få affaldsstofferne ud af blodet.

Genoptræningen består i reglen i en masse longering og grundtræning fra jorden af og så snart hesten ikke er øm i ryggen mere - 2-4 uger alt efter skade -så kan du ride.

men forsigtigt i starten...

og derefter følger en masse kavaletties træning og bakke træning og andre øvelser og øvelserne fra jorden af fortsætter som før man kunne ride

June

Lækker velholdt Stübben Tristan 17" sælges

:-D chokolade er for kvinder hvad bøffer er for mænd :-D

0
0
Svar på denne tråd

Fridage er for rytteren
Forfatter: 
Dato:  02-12-2004 13:11
Du spørger om holdning til fridage: ja, jeg mener så at de er til for at lette rytterens samvittighed over ikke at få redet den dag.

Jeg kender ingen heste som ikke gerne vil rides ca. 1 time ud af døgnets 24 (tænkt sig, hvis vi kun skulle arbejde i ca 1 time - så ville jeg sgu gerne arbejde 7 dage i ugen).

Dermed ikke sagt, at jeg ikke går ind for afveksling. En lang skridttur er alletiders, longearbejde og løsspringning er også afveklende arbejde. Men "afveksling" i form af fridag er efter min mening ikke i hestens interesse

At vi ryttere så er nød til at ligge en eller flere fridage ind pr. uge for at få hverdagen til at hænge sammen, det er en anden sag.

Dog mener jeg at 2-3 ugers sommerferie på græs kan være fornuftigt for de fleste heste, ligesom heste i voksealderen har behov for "fridage" til at vokse.

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Hov????
Forfatter: 
Dato:  02-12-2004 14:58
Hvordan kom mit indlæg ind i denne tråd?? Indlægget var skrevet til tråden om "hvor længe rider du".

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Anbefalde af dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  02-12-2004 16:42
hej

min gamle pony havde oz ondt i ryggen pga sin sadle.. For at hun skulle komme sig helt fik hun en uges pause og så begyndte vi at genoptræne..
Den føreste uge longserede vi med en bom på jorden
Anden uge longsedere vi med to bomme.
Tredje uge longserede vi med 3 bomme..
Fjerde uge longserede vi med 4 bomme..

dette var et trænings program vi fik anbefaldet af dyrelægen.

og bagefter var hun i tip top form og havde igen smerter
Kram Pernille...

Elsker bare Pintoer.. har selv et lille følle bølle..
0
0
Svar på denne tråd

i marts 04
Forfatter: 
Dato:  02-12-2004 21:31
fik jeg min hoppe hjem. Hun havde kanon ondt i ryggen, og sparkede og bed bare man ville klappe hende der. Hun var blevet redet med 2 for små sadler i lidt over 1/2 år. en billig western "el paso" og en rigtig mølædt dressur sadel.

Da jeg fik hende vidste jeg intet om det med hendes ryg, men da jeg skulle strigle hende de første par gange, spassede hun komplet ud, bare jeg nærmede mig ryggen med børsten. Jeg havde massør på 4-5 gange og masserede selv tit. Jeg strak ud og longerede hende i et godt stykke tid, og ind imellem skridtede jeg hende uden sadel hvilket hun nød.

Men signe, masser, longer og skridt lidt uden sadel... det har taget næsten 10 mdr, at få min hests ryg god igen, og hun er stadig lidt mopset når sadlen bliver lagt på.
Og som der tidligere er blevet sagt, så er det forskelligt fra hvor ondt i ryggen den har...

Held og lykke
Kh Lousie
Hvis du kun ser på noget som det er, opnår du måske aldrig det, det kunne blive...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider