Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ideer til træning af 2-års!!!
Forfatter: 
Dato:  30-11-2004 19:04
hej alle-sammen!

Jeg har en 2 1/2 års hoppe, som jeg har haft i knap 3 måneder.
Vi har trænet meget fra jorden og nu er jeg løbet tør for ideer!

Vi har trænet med at hun skal gå pænt, stoppe, bakke, dreje rundt o.s.v.
Alle de ting klarer hun til topkarakter og så er det så, at jeg mangler ideer!

Så hvis I har nogle gode ideer, så kom endelig med dem!!!

-Stina

:-D Stina :-D

0
0
Svar på denne tråd

hjælp til hesteejer
Forfatter: 
Dato:  30-11-2004 19:40
hej stina...

jeg ville foreslå at du prøver med horsmanship, det give et tæt bånd mellem dig og din hest hvilket også ville gøre tilridningen nemmere. du kan finde mere om det hvis du går ind på www.google.dk og skriver gitte naldal.. håber du får nye ideer

knuzzz ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2004 21:06
Gå på biblioteket, og lån Klaus Hempflings bøger. ;)

Der kan du få meget inspiration. ;)

Det er den eneste bog jeg har læst ang. horsemanship, så jeg kan ikke rigtig anbefale andre. :P

Men der skulle være mange gode folk!

Kig dig lidt omkring.

Ellers, så gå ind på denne side. Den er super god!

Jorden er vor mor,
vi er Jordens børn..
0
0
Svar på denne tråd

man kan feks
Forfatter: 
Dato:  01-12-2004 08:08
Lave nogle ting på ridebanen, jeg har en 2½ år gammel plag

vi er startet ud med at lære det mest nødvendige, som at stå bakke, dreje osv.

vi har derefter taget hul på at lege med nogle ting som spring, bomme, slalom, løbe ved siden, i skridt, og trav, følge-efter-leg.

Han har ofte fået love at komme med ved siden af mor når vi rider, så han få lov at galoppere lidt (det er svært med menneske mor*g*)

Derudover har jeg prøvet at cykle med ham, hvilket men lige skal stole lidt på hesten ;-D

Mit projekt her i løbet af vinteren, vil være at få ham til at trække kælk, hvis der kommer sne*s*

- men held og lykke med det - husk at bruge din fantasi!

rikke
0
0
Svar på denne tråd

Træk en tur
Forfatter: 
Dato:  01-12-2004 10:51
Da jeg gik og ventede på at tilride mig gamle hest (Nordbakker), gik jeg tit en tur med ham ved vejen. Det gjorde at han blev van til trafikken. Hvis han virkede lidt nervøs når der kom lastbiler, så kunne jeg stå og berolige ham, det er svart når du sidder oppe på hesten. Det har gjort at han aldrig har været bange i trafikken. Hvis det er meningen, at du vil til stævner, er det også en ide at øve at gå i trailer.
0
0
Svar på denne tråd

sadel og trense
Forfatter: 
Dato:  01-12-2004 22:48
Hej Stina

Du kan også sagtens tilvænne hende til sadel og trense, samt dækken, gamacher, bandager m.m, hvis du ikke allerede har gjort det.

Du kan også så småt begynde at tilvænne hende til longering. Her mener jeg IKKE at du skal longere hende "rigtigt". Bare lære hende at gå rundt på volten, mens du står på midten, og herefter adlyde at gå i trav og senere gallop. Det er vigtigt at du ikke "terper", men måske max gør det en gang om ugen i 5-10 min på en STOR volte.

Jo mere du kan vænne hesten til inden den skal gøres ryttervant, jo nemmere bliver det- og er (efter min overbevisning) mindre stressende for hesten.

Lad være med at aktivere hesten hver dag- den har brug for at sunde sig- også selvom aktiveringen "kun" består af 10 min træning eller en gå tur i terrænnet.

Løsspringning er også en god aktivitet 1-2 gange om måneden.

Held og lykke med det.

Mie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider