Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Shetlandspony alder?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2004 14:18
Hej.

Hvor gammel må en shetlandspony begynde at trække en lille vogn?

Hilsen Waccimus

Rigtige mødre kører lastbiler med anhængere {>
Rigtige ponyer er shetlandsponyer

Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

hmm.....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2004 14:24
jeg vil sige 4 år.... dens knogler skal også lige vokse sådan noglelunde inden man sætte læs på hesten vil jeg i såfald sige..
godt nok er det en robust pony.. men ville være syndt hvis den er meget yngre..

0
0
Svar på denne tråd

Som 2 års
Forfatter: 
Dato:  20-09-2004 14:59
Du kan begynde at køre en shetlandspony til som 2 års, det er i hvert fald det svar du får når du spørger avlerne, men lad alligevel være med at give den fuld læs på før den bliver lidt ældre!

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Så en 2 årig hoppe køre
Forfatter: 
Dato:  20-09-2004 18:11
med en vogn igår (søndag) under føl/plagskuet, hoppen var kun 2 år. Derfor ville jeg lige høre, hvad I mener. Men jeg har snakket med en avler, hun siger, at de må gerne starte tidlig - altså stille og rolig. Jeg har 4 shetlandsponyer, den ene er gravid og skulle lære, men jeg venter med hende (hun er 7 år) og har 2 ponyer på 1 år, de kan lære at trække en 2 hjul til de blir 2 år.

Hilsen Waccimus

Rigtige mødre kører lastbiler med anhængere {>
Rigtige ponyer er shetlandsponyer

Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2004 12:37
Jeg vil mene at det er bedre at starte med en pony når den er 2 som når den er 7.
Den på 2 har nemmere ved at lære, en den på 7, jeg ved det af erfaring.

Vi havde en 7års vallak vi prøvede at køre til, men vi måtte opgive til sidst. Vi fik ham for vognen et par gange, men nu kan vi slet ikke få ham for den fordi han er bange for den. vi tog det ellers meget stille og roligt den gang.
Dermed ikke sagt at du ikke kan køre din hoppe til!

Min anbefaling med de to på 1 år, er at du vænner dem stille og roligt til seletøj og lange liner, samt at du lære dem at lystre dine kommandoer, og at du venter med at lade dem trække noget som helst til det år de bliver to.
Men alting skal stadig foregå stille og roligt, går du for hurtig frem med en unghest kan du ricikerer at ødelægge den både fysisk og psykisk.

Det er bare min mening, dermed ikke sagt at det er det rigtige!

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2004 14:52
hvor finder man seletøj til sådan nogle små størrelser?

Har selv en shetlandspony som jeg godt kunne tænke mig at køre til om et år eller to (hun er åring nu), men hun er jo så lille og alt det seletøj jeg har kigget på er altså ALT for stort *s*

Det skal lige siges at jeg IKKE vil give en formue for seletøj, da det bare er fornøjelsensskyld vi skal ud og køre *s*

- Trine

Husk at kigge på denne side DSP.
0
0
Svar på denne tråd

Seletøj
Forfatter: 
Dato:  21-09-2004 18:43
Jeg ved at du kan købe noget hos Hööks rideudstyr (www.hooks.dk) både størrelse shetland og størrelse minishetland til omkring 1.100 kr.

Puk bruger størrelse shetland, og hun er knap 90 cm høj og spinkel af type. Jeg kan dog ikke helt huske hvor det er fra, vi købte det hos en foderstof i Ikast som bestilte det hjem fra sverige.

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Ok så vil
Forfatter: 
Dato:  21-09-2004 19:22
jeg da lige ind og se hvad de har.

Hende her er ca. 80 cm i stg og vokser ikke ret meget meget iflg. avleren.
Og hun er heller ikke et stort skrummel - der er billeder af hende på min præsentation.

Uh hvor jeg glæder mig til hun er gammel nok, de er nu søde de små *s*

- Trine

0
0
Svar på denne tråd

Pas på
Forfatter: 
Dato:  21-09-2004 19:33
hvis du køber seletøj allerede nu, må det endelig ikke være for småt. Jeg købte Puks for et år siden, og hun må altså ikke vokse alt for meget mere så bliver det for småt.

Jeg var lige inde og kigge på din lille pony, hun er rigtig fin af bygning, det er lige før hun kan gå ind under miniature hvis ikke hun vokser mere.

Men du skal ikke vide dig for sikker på det med at hun ikke vokser mere. Hvor store er hendes forældre?
Jeg kender en 1 års shetlænder på 80 cm, og den bliver nok omkring en meter.

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Labaniet
Forfatter: 
Dato:  21-09-2004 20:19
Hendes forældre er vist ikke så store. Det var avleren der sagde at han ikke mente hun blev ret meget større. Helsøsteren er heller ikke særlig stor.

Men hun må da gerne blive en meter, så kan de små ride lidt på hende engang imellem når hun bliver 4-5 år ;-)

Jeg vil ikke købe nu, for hun bliver sikkert også bredere end hun allerede er, men hvis man allerede næste år skal til at vænne hende til det, så skal vi jo have fat i seletøj der.

- Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider