Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvordan træner i til distance?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2004 15:37

Hej med jer

Som overskriften lyder, hvordan træner i så til at ride distance? Det jeg mener er nok mere hvor henne træner i? Det er jo ikke alle steder man kan trave i siderne af vejen, og slet ikke galopere, da man jo ikke lige kan se hvor grøften i det høje græs er, eller om der ligger en knust ølflaske eller lignende. Det med intervaller, kan også gå hen og blive et problem, da man jo ikke kan interval træne alle steder. Har i en stor skov i rider i, eller andet??? I den skov der ligger her hvor jeg bor, må man ikke galopere. :-( Nogen gode råd til hvad jeg skal gøre?

Hilsen Anja
:-)

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst, for da behøver jeg det mest.
Glem ikke, at dem, der elsker dig mest, også er dem, du kan såre dybest.
Sandberg
gør det lettere ...
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm.....
Forfatter: 
Dato:  14-09-2004 15:48
Ja det kan godt blive lidt svært....

Du har ikke andre områder du kan træne ??

Galop kan også trænes på banen, men det giver selvfølgelig ikke helt det samme.

Jeg træner langs vejen, skridter de steder hvor jeg ikke kan ride i rabbatten eller se hvad der kommer længere henne : flasker osv.

Traver, hvor jeg kan se og i skoven.

Er lige startet på galloppen, men også det vil foregå i skoven eller på markerne, nu hvor der er stubmarker og der hvor jeg har fået lov til at ride....

Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Team Sedoj
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  15-09-2004 09:39
skoven i rimelig afstand fra stalden (3 km) og så er vi så heldige at have en travbane på 1 km der går rundt om nogle af foldene. Det er jo ret praktisk i forhold til intervalttræning og tidstagning.

Jeg ved der er en del distanceryttere der svømmetræner deres heste. Men det kræver jo at man har en svømmehal indenfor rimelig rækkevidde.

Dorte
0
0
Svar på denne tråd

distance
Forfatter: 
Dato:  15-09-2004 10:32
hej
jeg rider i gludsted plantage.Vi er så heldige at bo 400 meter fra plantagen så det er jo et oplagt sted.desværre er der temmelig flat , så jeg tager min hest med til Silkeborg og træner dem der ind imellem.Jeg rider det antal kilometer om ugen som jeg har planer om at starte til stævne.Det vil sige 40- 50 km.En gang om ugen træner jeg motions ridning på bane for at få løsnet musklerne op.
Når jeg rider i terræn er jeg meget obs på at veksle mellem højre og venstre galop.
Jeg kan godt se dit problem, men syntes du skal prøve at søge en ride makker på Distanceridning.dk.Måske er der en i nærheden med en trailer der vil have selskab?
mvh.
Marianne Olesen
0
0
Svar på denne tråd

Står et sted med ridemuligheder......
Forfatter: 
Dato:  15-09-2004 18:52
Hvor jeg kan træne distance under gode forhold - nemlig med skove hvor der er ridestier, og en trav-/galopbane til intervaltræning lige i nærheden.

Men det gør også at jeg har knap 20 km. fra hvor jeg bor, til hvor Medoc er opstaldet.

Men men men - man kan nå langt uden de store skove og galopbaner. Hanne Birkegaard herinde fra HN har trænet sin hest via ridning i en lille skov, dressurridning og ture langs veje. Og før hun flyttede ud til det sted, hvor vi begge er opstaldet, ja der red hun løb på 80 km med succes.

Men ellers er det som Marianne foreslår en kanon ide, at være flere om at træne. Det er jo hyggeligt at ride sammen til hverdag, og at tage sammen til stævner. Og hvis I så kunne køre hen og træne nogle steder, hvor der feks. er kuperet og skovrigt, ja så ville det være optimalt.

Prøv evt. at se på dette link, om der er nogle steder i nærheden af dig, hvor der er lavet rideruter :
Rideruter i Danmark

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider