Så kom der lige et spørgsmål mere...
Jeg er nu endelig kommet igang med min hoppe igen efter foling, og vil stadig gerne nå at have hende klar til Ungheste Championatet, gangartsklassen.
Men.. da man ikke må starte hoppen før 4 mdr efter foling vil vi først være istand til at starte kvalifikation midt i august, og vil lige høre om der var nogen der evt. vidste hvornår der går kvalifikation sådan omkring distrikt 9 da hoppen jo ikke må være væk fra føllet mere end 2 timer, og føllet ikke må medbringes.. suk..
Håber på lidt hjælp.. på forhånd tak.
Mener du Ungheste championat, altså DV's championat som afholdes i Herning i forbindelse med kåringen eller mener du DSA, hvortil der bliver afholdt kvalifikationer i løbet af året?
For Unghestechampionatet i Herning bliver man UDTAGET til -man bliver "spottet" i løbet af året, som regel til DSA kvalifikationerne/finalen for 4-års og bliver så inviteret med til Herning det år hesten er 5.
I dis. 9 er kvalifikationen til DSA de sidste par år blevet afholdt af KÅR, men jeg kan klart anbefale dig at tage til Aabenraa og ride dernede også, det er et rigtig lækkert sted med en i mine øjne mindre stresset stemning end i KÅR.
Det der bliver holdt i Herning i forbindelsen med kåringen er ik noget man bare blir spottet til så vidt jeg ved af!! Det kvalificerer man sig til via deltagelse i Egnethedstesterne rundt omkring.
Som Eilersen så rigtigt skriver, så er det ikke noget man bliver spottet til. Den bedste dressur og den bedste springhest fra hver regions egnethedstest for DV går videre. Derudover udtages de, der derefter ligger med højeste point på landsplan.
Der afvikles som Pernille skriver DSA (championater) de tre steder. Men kan forestille mig, at det eneste sted du kan komme til at starte er i Billund. Der plejer der altid at være rigtig mange starter.
Det er muligt, at der stadig vil være nogle kvalifikationer andre steder. Du kan starte for din egen klub uanset hvor kvalifikationen finder sted. Dvs. DSA kræver ikke medlemsskab i det enkelte distrikt.
Men vil du starte andre klasser til det samme stævne, så skal du jo have et medlemsskab i en af de klubber, som stævnet er åbne for.