Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp....
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 08:12
Har fået lidt problemer med min ellers så omgængelig Stasia... Hun er begyndt at stå imod på venstre tøjle og hvis man tager igennem/presser hende lidt, små stejler hun.
Min ridelærer ( berider ) red hende i tirsdags og sagde det evt. skyldes at musklerne i venstre side af halsen er kortere (mindre udviklede) end dem i højre side, så det gør lidt ondt på hende. Han pressede hende virkeligt hårdt og hun stejlede flere gange. Det var hårdt at se på.
Igår da jeg var i skoven gjorde hun det så også med mig (lå og bøjede hende lidt til begge sider, da min ridelærer har sagt det er vigtigt). Kun en enkelt gang, men det var ubehageligt.
Da hun lige har fået raspet tænder for 1 måneds tid siden kan det vel næppe være det, der er problemet?

Hvad gør man? Jeg skal have undervisning idag og håber det går ok, men vil altså ikke ligge og slås med hende, da hverken hun eller jeg får noget ud af det.

Kan det være en form for "oprør"?? Hun er lige blevet 5 år...

Håber der er nogen der har tid til at give et godt råd.

P.F.T

Anastasia og Tina
0
0
Svar på denne tråd

hej....
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 08:27
Ligger sadlen helt korrekt?
Kan hun have ondt i ryggen?
Er i begyndt at forlange mere af den her på det sidste?
Kan det evt være at hesten vokser?
Hilsen.
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Sadlen
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 08:48
ligger helt fint og det virker ikke som om det er ryggen...Har prøvet at trykke og hun giver sig ikke.

Hun har været redet meget dybt inden jeg købte hende, for dybt iflg min ridelærer og han vil nu have at jeg rider hende mere opad... Ja, der forlanges nok lidt mere af hende nu end for blot et par uger siden...

Anastasia og Tina
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 10:59
få en kiropraktor ud og se på hende.
Han/hun vil kunne se om der er skævhed.

Ellers har hesten godt af at blive masseret jævnligt.

Min han bliver 1 gang om måneden. Han er skæv i ventre side.
Er også blevet rettet et par gange og skal igen i næste måned.

Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Hun er næsten...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 11:22
lige blevet handelsundersøgt (i forbindelse med at jeg købte hende) af en fra KVL der gennemgik hende fra h**** til r**. Ville en evt. skævhed ikke være blevet opdaget der? Og kan en sådan opstå i løbet af 2 uger??
Spørger måske dumt.

Når man sidder på hende kan man se at musklerne i venstre side af halsen ligesom "starter" 15-20 cm længere nede af halsen end på højre side, hvor de starter helt oppe bagved ørene... De muskler mangler ligesom på venstre side. Min ridelærer er exam. berider og har redet/undervist i over 40 år, men synes bare han er lidt hård ved hende..

Manglende muskler skal vel bygges langsomt op og det nutter vel ikke at tvinge hende, hvis det føles ubehageligt for hende??
Anastasia og Tina
0
0
Svar på denne tråd

Handelsundersøgelsen
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 11:28
Opdagede de det med den muskel i handelsundersøgelsen?

Hvis ikke er det heller ikke sikkert at de opdager en skævhed.

De fandt heller ikke noget ved min handelsundersøgelse, men jeg opdagede det ved at hans haleføring var skæv. Fik det lige tjekket og gnske rigtigt. Han var skæv.

Sadelmageren var ude og se ham en dag. Han gik lige hen og lagde en finder på hver sin side af hesten og der var 5 cm foreskel på hans skuldre.
Det er meget.

Der skal nogle virkelig dygtige fagfolk til at kunne se de ting åbenbart.
Men jeg synes de er pengene værd.

Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Nej....
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 12:35
det gjorde de selvfølgelig heller ikke... Men hun var ikke redet ret meget og man ser faktisk først forskellen under ridning, når hun går til bidet...

Jeg takker for rådene og får nok en ud og se på hende...

Anastasia og Tina
0
0
Svar på denne tråd

Håber det kommer til at gå godt
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 12:42
Under alle omstændigheder må du have held og lykke.

Tillykke med hende.

Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 12:46
:-)
Anastasia og Tina
0
0
Svar på denne tråd

sorry...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2004 09:46
undskyld men jeg kan ikke lade være med at gentage mig selv... Jeg oplevede i mange år ridemæssige problemer, og har først fornylig kontaktet en rigtig tandlæge, og jeg er ikke det mindste i tvivl om, at det er tænderne, der har skabt ALLE problemerne. Homestyle har fået raspet tænder mindst 1 gang om året i de 12 år jeg har haft ham, men efter at tandlægen var her er jeg ikke i tvivl om at dyrlægen bare ikke ved nok om hestetænder, og jer har nok haft 6-7 forskellige dyrlæger til at raspe tænder på ham.

Læs disse links og du vil kunne forstå, hvad jeg mener.

Homestyles liv

Tandlægebesøget

Jeg har endnu ikke redet på Homestyle efter at tandlægen har været der, da jeg pga. tænderne skulle vente 3 uger. Det er ikke sikkert, at Homestyle nogensinde bliver dressurhest igen, da alt dette har været meget traumatisk for ham, men nu har jeg da i det mindte god samvittighed.

Hilsen Marianne

-Er uddannet dyreadfærdsterapeut, er villig til at hjælpe med din hund...
0
0
Svar på denne tråd

En god ide..
Forfatter: 
Dato:  01-05-2004 23:33
ville måske være at lave nogle strækøvelser når i er færdige med at ride..

Tag en gulerod, (eller noget andet godt) og før den om mod hendes skulder.. Huska at gøre det til begge sider.. Hun vil så strække halsen for at få fat i den.. Før den også ned imellem forbenene, så hesten også strækker nakken og ryggen.. Men hvis hun ikke kan komme så langt, tager du det bare i mindre trin.. Hvis du forstår hvad jeg mener..
På den måde vil du få strukket hendes muskler ud.. Og på den måde gøre dem længere..

Det er også et alternativ til hvis ens hest er halt.. For at den ikke skal stå og blive stiv i kroppen..

Held og lykke med det.. For det lyder da lidt træls..

Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,
- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,
men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger..
0
0
Svar på denne tråd

Vi vil helt sikkert...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 16:43
prøve med nogle strækøvelser.. Jeg fik undervisning fredag og hun var meget bedre/sødere end forleden... Jeg pressede hende heller ikke så meget at hun begyndte at stejle og vi fik begge en positiv oplevelse. Desuden masserer jeg hendes hals efter ridning og man kan se at hun virkelig nyder det...

Tak tak :-)
Anastasia og Tina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider