Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

DSA...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 10:05
Jeg har gået og tænkt på at tage til DSA med min unghest.
Men det er jo ikke helt billigt og så tænkte jeg på hvordan jeres erfaringer er med det.

Nu har jeg kun set et DSA stævne, men det var dem med et navn de kom højt op på skammlen. De har da også fine heste, men alligevel syntes jeg at spore en tendens til at dem med et fint stutteri bagved lige fik et par point mere.

Nu har jeg jo en renstammet oldenborger og jeg tænker lidt på om man så eneligt overhovedet får et ben til jorden. Han er jo en stor(172) og kraftig herre og til sommer vil han havde sat endnu flere muskler.

Jeg gider ikke bruge så mange penge på det hvis min hests race allerede gør at jeg roder rundt nede i bunden.

Er jeg paranoid og lidt dum at høre på? Hvad er jeres erfaringer, hvad for nogle hestetyper får flest point?
Jeg er godt klar over at vi ikke har en chance for at blande os i toppen. Men mit spørgsmål går mere på om han kan risikere at blive dømt ned fordi han er en basse.

lige et lille billede fra igår med min ridelærer på ryggen af ham.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Du har ret...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 11:53
Hejsa!
Desværre er min overbevisning også at det er dem med et "navn" der går videre. Jeg har dog været "heldig" at klare mig godt nogle gange.
Det er nu ikke så dyrt at starte kvalifikationerne, 125,- for en klasse mener jeg, dyrere end andre klasser, men vel til at overkomme?
Jeg synes bestemt du skal prøve. Det er sjovt at være med og måle sig med "de fine"!!!
Tine
0
0
Svar på denne tråd

hvor er....
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 12:28
kravene til hestens kundskab til DSA ?

Altså hvad der kræves i dressur/spring... for 6 og 6 års..
***Team Smølf***
*Monica & Moonlight* {>

0
0
Svar på denne tråd

DSA championater
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 13:11
Det er nok ikke helt forkert, at "navnet" somme tider giver lidt mere. Men i andre tilfælde er det også fordi, dem med et "navn" ved hvad de har med at gøre og ved vel også ofte, hvad dommerne gerne vil se!

Som udgangspunkt skal dommerne jo dømme udfra nogle fastsatte kriterier (alt afhængig af hvilken klasse vi taler om, 4- 5- eller 6-års). En 4-års hest bliver bedømt i en gangartsklasse, hvor der gives karakter (1-10) for hver gangart, ridelighed & kapacitet. Så uanset om man ikke har et navn, burde man få en nogenlunde retfærdig bedømmelse af sin hest og det er da meget sjovt at være med.

Du kan finde mere info. samt en udførlig beskrivelse af hele vejen fra kvalifikation til finale på Dansk Ride Forbunds hjemmeside (her findes også info om krav / bedømmelseskriterier).

Held & lykke med det!
0
0
Svar på denne tråd

Ikke altid sandt!
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 17:51
Jeg red personligt DSA på en Stutteri Ask hest, og de gav sgu ikke ved dørene. Faktisk var det for 5-års hos os en amatørrytter som vandt kvalifikationen, hvis jeg husker rigtigt. Eller fik i hvert fald placering.

Anna
0
0
Svar på denne tråd

er jeg dum? - måske...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 13:43
hvad er dsa? undskyld min uvidenhed - kommer fra als *lol*

;-D Karina82 ;-D

>o< Skyd ikke med elastik når du har badehætte på. og spring aldrig over hvor gærdet er lavest, det er oftest der grøften er dybest >o<
0
0
Svar på denne tråd

Dansk Sports- og Avlschampionat
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 13:54
Det kan vel egentlig kort forklares som et slags Danmarksmesterskab for unge heste. Det løber i hhv. 4-, 5- og 6-års heste i hhv. spring og dressur. Man starter nogen kvalifikationer, er måske heldig at ryge videre til semifinalen som bliver afholdt i øst og vest dvs. Sjælland og Jylland og til sidst er der finale på Vilhelmsborg.

Anna
0
0
Svar på denne tråd

ville selv gerne
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 14:06
starte 6 års championat på min.

men har det lige som dig, kan han klare det??

Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)

Vinder af krikkepokalen 2003
0
0
Svar på denne tråd

Om ikke andet...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 14:30
...så er det sjovt at være med. Jeg vidste sgu godt da jeg startede, at vi nok ikke ville gå hen at vinde, men det er nu meget sjovt, for der er lidt en specielt stemning over det. Og så er det nu også lidt skægt at starte imod heste, som alle har den samme alder.

Ville bare idag ønske, at jeg havde sagt ja da der kom en mand og tilbød mig en allerhelvedes masse penge for min hest!

Anna
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 17:12
jeg har også en oldenborg som jeg regner med jeg skal have med til dsa, jeg gør det også mest for at få ham ud og kigge lidt og så er det jo meget sjovt at få bedømt gangarterne.jeg ved også jeg ikke har nogen chancer da han ikke har udviklet sine gangarter helt endnu, men vi tar chancen.

Vickie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider