Hesten er indfodet og derfor slynger den benene. Min hoppe er selv en smule indfodet, og lige da jeg fik hende slyngede hun efter min mening temlig meget! Hun gik dog igennem dyrlægekontrol uden anmærkninger på benene, og flere beridere har udtalt at det intet betyder i hendes tilfælde.
Sidst hun fik lavet dyrlæge kontrol (pga. forsikring) kunne dyrlægen heller ikke se der var noget før hesten travede. Først der opdagede hun den var en anelse indfodet.
Med tiden er det blevet meget bedre, men nu har hun også fået en del flere muskler end da jeg fik hende, men dengang var hun også kun lige tilredet.
Det har ikke haft nogen betydning for hendes gang, og hun er kåret i DH. Det er kun hvis man står lige foran det kan ses, også ser det da lidt sjovt ud, men alle heste har jo fejl lige meget hvad de har kostet.
Jeg får nogen gange nogen dumme kommentare pga. hun slynger lidt, men hesten har altså opnået et 8 tal for sin trav til DV kåring, og vundet flere placeringer til c-stævne, selvom den kun er 6 år. Så for min skyld kan folk sige hvad de vil, ved min hest betyder dens benstilling "ikke en ski'" - som en berider så pænt udtrykt det engang