Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Sjove øvelser
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 10:44
Hejsa

Jeg har en hest der står stille pga. ondt i ryggen.

Er der nogle der har idder til hvad jeg kan lave med hende? hun må longeres uden indspændinger, men det synes hun efterhånden er ret kedeligt.

Jeg trækker også ture med hende, men hun savner nogle udfordringer.

Kan man lære hende nogle tricks, eller noget andet. Helst noget hvor hun skal tænke lidt.

Kunne man prøve lidt horsemanship?

Håber der er nogle der har lidt ideer, da jeg selv er helt tømt for dem.

Knus Katrine
0
0
Svar på denne tråd

horsemanship
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 11:36
kunne du da godt prøve..

prøv at søge 7 games..

du skal nok bare ikke lege "cirkling game", da det bliver nogen meget små volter, ved ikke hvor godt det er til en dårlig ryg...

Mvh. Ariann
0
0
Svar på denne tråd

ting du kan lave
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 14:38
du kunne også lave nogle øvelse med at gå over plastik, forbi farlige ting (sække, paraplyer, o.l) du kan også tage en sæk og bytte nogle dåser i og gå ved siden af hesten med denne .. så hesten kan finde ud af at forskellige ting ikke er farlige.. det vil også hjælpe dig senere hvis du møder nogle af disse ting i naturen eller til et stævne... nu ved jeg ikke hvilken distrikt du ridder i men i distrikt 9 holder vi nogle konkurencer i dette
:-D
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa Luzie
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 17:14
Hejsa Luzie

Jeg rider i distrikt 4, men det er da nogle sjove ting. Det vil jeg prøve. Det kunne da være sjovt hvis de også fandt på at lave stævner i det, i de andre distrikter.

Knus Katrine
0
0
Svar på denne tråd

trail...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 22:45
vi western mennesker har en desciplin der hedder trail og som er en form for øvelser som Luzie beskriver.

Hesten skal bakke gennem nogle bomme der er formet som et L. Den må ikke røre bommene når den går igennem.
Den skal kunne dreje rundt på hhv forpart og bagpart mens den står i en firkant lavet af bomme.
Den skal bakke zigzag gennem kegler og trave gennem kegler
Den skal gå over en bro og kunne gå på plastic osv osv..

Der er mange øvelser og de kræver stor koncentration fra hestens side af. Det er noget der holder dem på tæerne.

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

TranTran
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 20:14
hey TranTran ...
de konkurrencer vi holder i distrikt 9 kommer fra tyskland.. det er min mor der har fået gang i det i dette distrik og vi vist også nogle af tingene fra tyskland til landsfinalerne i ponygames i Odense.. så folk fra de forskellige distrikter har set dem,.. så nu mangler der bare at der er nogen der gider holde nogle stævner i det...
0
0
Svar på denne tråd

Pretty Fancy
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 20:22
hey

kender godt trail.. har selv prøvet på at ride lidt western på min dv vallak.. og har set western stævner i tyskland.. det er utrolig flot hvad rytterene kan få deres heste til....
0
0
Svar på denne tråd

Øvelser over bomme
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 11:26
Hej TranTran,

I de seneste numre af det engelske heste magasin Your Horse har der været nogle rigtig gode artikler om øvelser over bomme man kan lave for at få hesten til at koncentrere sig mere over hvor den sætter fødderne...

I den første artikel drejer det sig udelukkende om at få hesten til at gå over en enkelt bom.. f.eks. at få den til at sætte et ben over vente lidt inden den får lov at bevæge sig videre... bakke over etc.

I den anden artikel skal man lægge en stjerne ud... starter med at ligge dem helt på jorden, men kan senere løfte midten af stjernen op således at hesten skal løfte benene mere hvis den kommer tættere på midten...
Man kan også variere afstanden mellem bommene for at skærpe hestens fokus..
Igen gælder det om at få hesten til at fokusere på sine futter.. evt standse den mellem hvert skridt...

Hvis det kan have interesse for dig kan jeg prøve at skanne artiklerne og sende dem til dig..

Hilsen Matilde.

Passer søges SE HER!
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg er også....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 21:13
...dybt fascineret, og ville helt vildt gerne ride det, men må erkende at min hest vist ikke lige egner sig til det formål sådan lige her og nu. Måske når den er 20 og er ved at falde i søvn *gg*

Men ikke desto mindre er mange af øvelserne virkelig gode og det kan lade sig gøre at udføre dem med mindre rutinerede heste. Det ser bare ikke så smart ud jo *g*
-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider