|
|
| Vil I kommentere et billede? |
|
|
Hej HN folk
Jeg har efterhånden redet i mange år, men har i det sidste lange stykke tid ikke modtaget undervisning. Jeg får ind imellem min kæreste til at tage en masse billeder af mig, det synes jeg man lærer meget af.
Det eneste der er svært er selv at bedømme om det man ser er ok, og hvad der skal gøres bedre. Jeg synes egentlig nok jeg kan se om en hest går ok og bruger sig rigtigt, men det er straks sværere når det er ens egen hest og en selv man skal bedømme.
Jeg ved godt at et still billede er svært at se så meget ud fra, men alligevel kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om det:
Er hun langt nok inde under sig?
Hvad med min opstilling?
Kom endelig med jeres kommentarer.
Personligt syntes jeg hun bærer sig flot på billedet, og jeg synes hun står perfekt foran. Hun er meget let og blød på biddet, men med et godt sug hvilket jeg godt kan lide.
Her er vi så, det er i foråret billedet er taget.
Med venlig hilsen
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ser jo |
|
|
smukt ud, så vidt jeg kan se  og flot hest.
Det eneste jeg overhovedet kan komme på, er at det ser ud som om at du har hænderne en smule lavt, men det er måske pga der er mørkt omkring dine hænder det ser sådan ud.
Bare min hyps ville gå sådan 
Hilsen Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| finisen det .. |
|
|
er jo ikke noget ved,når der ikke er noget man kan give hug for*G*
måske kan du rette ryggen lidt,skulderen tilbage og brystet frem,hælene ned så dine ben bliver lange,og hænderne en anelse op.
det var det,men hesten står godt,det ser godt ud*S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mere mås ;-) |
|
|
Hej Winnie!
Hvis man kun ser på hestens front, så ligner det en høj samling, men hvis man kikker på bagparten, så er den ikke helt med... d.v.s. at der ikke er sammenhæng med "enderne", hvis du spørger mig. Der er stadig for meget fat på underhalsmuskulaturen og for lidt løftet ryg.
Det kan du kun få med lidt mere drift (fx. med pisken)... som får hesten til at trække måsen til sig uden at sætte tempoet op.
M.h.t. din opstilling: Skuldrene 10 cm. tilbage (mere end du tror når du sidder deroppe), hænderne op på højkant (en klaverhånd er en hård hånd), hælene tilbage i den lodrette linie (skulder, hofte, hæl du ved) og så i øvrigt ned med dem.
Flot med dine lave hænder pluds at hesten ikke går bag lodret med næseryggen, som man desværre ser alt for tit.
Hende hestenørden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, som KB |
|
|
Rimelig enig med KB. Mere mås  Skuldrene meget mere tilbage, du kommer til at se lidt slatten ud - du skal ligne en million (sagde min gamle ridelærer altid  ) og hænderne på højkant. Jeg ville måske løfte dem en anelse, men det er svært at sige, når du får dem på højkant kan det være det udligner sig?!
Og hælene ned!
Ellers synes jeg at det ser vældigt fint ud. Nakken er højeste punkt og næsen er i lod. Munden er lukket (hestens) og der er en smule skum. Der mangler lidt samling bagfra, men hvis du får rettet dig ordenligt op, tror jeg egentligt at det meste kommer meget naturligt deraf.
Køn hest!
Mange venlige hilsnerPia 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TAK for alle kommentarerne - men.. |
|
|
Hej med jer
Tusind tak fordi I gad at kigge og kommentere mit billede, det er rart lige at få andre øjne på.
Jeg kan godt se at hvis man ser hestens forpart så ser den ret samlet ud, mens bagparten ikke er nær så samlet.
Jeg vil bestemt huske udtrykket MERE MÅS, den er god!
Det jeg vil frem til med mit men i overskriften, ja jeg synes egentlig det er lidt pinligt, for det kan hurtigt komme til at lyde som om jeg ikke kan tåle den kritik jeg selv har bedt om - men det kan jeg altså godt.
Det eneste jeg ikke vil have hængende på mig er at jeg ikke har hænderne på højkant, at jeg har en hård klaverhånd, for det ved jeg at jeg ikke har, min tøjleføring har altid været det jeg har været bedst til, meget rolige, lave og bløde hænder - på højkant.
Det er mere resten af kroppen som skal strammes op.
På billedet ser det måske ud til at jeg ikke har hænderne på højkant, ærgeligt at det er så utydeligt. Det eneste jeg så kan gøre er at vise et andet billede, og sådan sidder jeg altid med mine hænder.
Ej, hvor åndssvagt at jeg sidder her og forsvarer mig, men jeg har bare tænkt på det hele dagen.
Håber I bærer over med mig, og igen tak for svarene.
Her kommer vi tæt på, hvor hænderne skal bemærkes.
Et lille drilsk tillægsspørgsmål hvis nogen gider - hvor høj tror I hun er? Jeg er selv 176 cm.
Mange hilsner
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hun er nok omkring |
| Forfatter:  |
Sanne & Liva |
| Dato:  |
10-11-2003 17:39 |
|
de 168-170 ?????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du støtter....... |
|
|
Hænderne på låret. lidt op med dem og så på højkandt ellers ser det meegt fint ud men er enig med de andre.
Den er 170. Meget flot hest.
Nutid Datid Surprise du er min for altid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billederne |
|
|
igen - bare større og lysere. Så må misforståelserne vel undgåes?

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg siger |
|
|
også omkring 170 i stg,en god ting næste gang der skal tages billeder så tag de hvide handsker på så kan dine hænder ses.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flot billede |
|
|
Jeg synes måske også, du skal rette dig lidt mere op og lidt dybere ned i sadlen. Hænderne lidt højere op og på højkant. Ellers ser det godt ud!!
Jeg vil tro, at hesten er 172-175. Hvad er den rigtige størrelse??
Knus
MariaHelena & Primmer
"The greatest thing you'll ever learn Is just to love and be loved in returned."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelsen kommer her |
|
|
Hej igen
Først tak til PiaR som har forsøgt at kaste lys over sagen.....
Og Berit, næste gang må jeg simpelthen tage de selvlysende handsker på....:0)
Kan godt se at mine hænder er lave, dem må jeg ha lidt op, men mine hænder ER altså på højkant...
Og nu til størrelsen på min lille hest, ja jeg vidste hun ville snyde, alle der ser hende, også in real life får et chok når jeg fortæller dem at hun er, og er blevet målt til
160 cm!!!
Jo, hun fylder sine få cm godt ud, hun er virkelig et lille fund, fandt hende nærmest tilfældigt ved en avler da hun var 6 år og kun let tilredet som 3 års, ellers havde hun gået med føl.
Jeg så hende på en frossen mark sammen med sit hingsteføl og tog hende med hjem for 7000 kr - sådan et fund kommer jeg aldrig til at gøre mere.
Hun er nu 11 år så der er heldigvis mange gode år i hende endnu.
Mange hilsner og tak for interessen
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| winnie jeg vil |
|
|
godt give dig lidt mere for hende,hun er sørme lækker,og jeg tror hun er mere lækker in real life,jeg har nemlig en svaghed for heste på 160 med fylde*S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville have gættet |
|
|
Jeg ville have gættet på 162 cm - men det er jo lidt sent nu.
Jeg synes ikke hun ligner en på 170 cm 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berit.. |
|
|
Sorry hun er ikke og bliver aldrig til salg, men du har det ligesom mig så, det der med heste der fylder, er lidt kompakte - ja tak.
Og mange tak for de pæne ord, det er altid dejligt når andre kan lide ens kære, ja hun er virkelig kær, en helt unik hest.
Mange venlige hilsner
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville havet gættet på.. |
|
|
ca. 160 - 163..
Men den er rigtig fin
-Alle de ting du skal gøre, for at komme til at sidde endnu bedre, er sagt! - Jeg kan ikke ride bedre
//Line
-Og de søde ponser, Darling og Queen!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kb har ret |
|
|
kb har ret.
halvdelene passer ikke sammen.
det er en god ide det med at få taget billeder af sig selv når man rider. det gør det nemt at se ens fejl.
du skal stile imod at hendes baghov rammer jorden under din mås -altså bærer dig med bagparten. nogle versader/traversader i skridst skulle løsgøre hende nok til at dette vil ske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommentar til nyt billede |
|
|
Tja, når nu du putter et til billede ind, så må jeg jo lige kommentere det også.
Ja, der er hænderne selvføjgelig mere på højkant, men du skal have MEGET mere afstand imellem dem. Faktisk vil jeg gå så langt som at sige: lige så meget afstand som mellem dine albuer... Der skal jo være plads til hesten og plads til at din hjælp ikke bliver til noget fnidder fnadder...:-)
KB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ½123456789 |
|
|
kærsten til at tage billeder, hvad siger Per til det???  )
hilsen bitten
ps hils Per (Manden)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hæ hæ Bitten |
|
|
Hey, du er sgu da vågen, det havde jeg slet ikke tænkt på....
Min undskyldning er at da billederne blev taget da var han jo "kun" min kæreste - og jo det var stadig Per som jo så i dag er min mand - er den undskyldning godtaget...??
Ej altså at jeg ku "glemme" at skrive min mand...ind imellem går jeg også helt amok fordi jeg ikke kan finde min vielsesring, for så pludselig at opdage at den sidder på venstre hånd, som den jo gjorde inden vi blev gift.... Virkelig flot! Vi blev forlovet for 3 år siden, og vi beholdt den samme ring da vi blev gift.
Men altså - godt set Bitten....vi snakkes
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Berit.. |
|
|
Du skal da ikke undskylde at du spørger, det er helt ok.
Nej Per, som er min mand, er ikke Bittens bror, de er gamle bekendte, jeg ved ikke helt hvordan det er det hænger sammen, men de kender hinanden fra før i tiden.
Det var tilfældigt en dag jeg sad og kiggede på præsentationer at jeg faldt over Bittens smukke Logan og så at hun boede i Bjergby, ikke langt fra Bindslev hvor vi bor. Per sad ved siden af ved hans computer og så skulle han jo lige se den her hest, og fik så øje på navnet Bitten, og så var det altså en han kendte.
At Bitten så er så kvik at opdage at jeg har skrevet kæreste i det første indlæg i stedet for mand, ja det har så ført det her med sig, ih altså Bitten:0)
Med venlig hilsen
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nååh okay |
|
|
jeg syntes godt nok også at det var gået stærkt med bittens bror så  ,for det var ikke noget jeg hørte til sidst jeg var i bjergby*G*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er i fine.... |
|
|
Jeg syntes det ser ganske fornuftigt ud, men... *S*
...Umiddelbart vil jeg mene du skal ligge sadlen en smule mere tilbage, så den ikke ligger så meget ude på skuldrene og kan hæmme hestens bevægelse. Så skal hænderne måske en smule op, og (ved ikke om det er vestens skyld) men det ser lidt ud somom du krummer i ryggen, så du skal nok lige rette dig lidt mere op.
Men som sagt, jeg syntes i er fine, og det er dejligt at se en hest der ikke knækker det forkerte sted i nakken, men runder sig rigtigt.
Mvh...
Rikke Lhesteterapeuten.dk"At turde er at miste sig selv for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid" Søren KierkegaardSe de nye billeder i min præs fra mit seneste fotojob
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk... |
Catwalk |
16-11-2003 20:33 |
|
Husk albuerne ind til siden hænderne op ret ryggen en lille smule også ser det flot ud... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tttjjjjjjaaaa |
Mette1991 |
18-11-2003 19:37 |
|
tja..du kunne nok godt rette