Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

galop for- trav bag!!
Forfatter: 
Dato:  09-06-2003 22:10
Hej!
Jeg har været ude at se på / prøve en hest, den travede på bagbenene når den skulle galopere-hvilket den altså gjorde på forparten..
Hvad kan det betyde?
Hesten var noget stiv/utrænet meen.. Den foretrak forøvrigt at trave i turbotempo fremfor at galopere..
Der var også stor forskel på højre og venstre diagonal i traven(i letridning)
Mvh.
Ditte
0
0
Svar på denne tråd

Tölt eller traver?
Forfatter: 
Dato:  09-06-2003 22:16
Jeg mener at have hørt, at hvis en hest er pasgænger, så er det en handelsfejl - mon det også gælder tølt?

Jeg kender en traverhoppe i sin bedste alder, som også har det bedst i turbotrav, og man skal have øjnene godt med sig, for at se om den traver eller galopperer. Nogengange ser det vitterligt ud som om den tølter!

At den ene volte er bedre end den anden er vist også et typisk traverproblem - ligesåvel som højre og venstergalop for galopheste. De trænes ofte kun på den ene volte og bøjes derfor kun til den ene side. Jeg ved ikke, om der er hold i det - det er kun den meget begrænsede viden om emnet jeg har.

Hilsen Camilla & Felur

En af fordelene ved at være rodet,
er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser.
- Peter Plys -

0
0
Svar på denne tråd

noget tyder på...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2003 22:22
...at hesten er lidt skæv i det.

Hvis hesten føles mærkelig i den ene diagonal og ikke i den anden, så er det ofte tegn på at den går lidt forskudt med bagparten. En hest kan vælge at gøre det fordi den traver så hurtigt at den hele tiden træder sig selv og derfor afhjælper den situationen således, men det kan også være at den forsøger at afhjælpe et ryg/led/muskel-problem... det er jo op til dyrlægen at finde ud af!

Et godt galop anspring skal helst starte bagfra. Altså på bagparten, så hesten har helt klart et problem. Nu har jeg jo ikke set hesten, men umiddelbart er den slags jo til at afhjælpe med træning og lidt opløsning på div muskler!

Spørgsmålet er jo om du er klar til at lægge så meget arbejde i en hest og om du er klar til at tage de nedture der kommer med sådan et arbejde? For det er jo helt klart nemmere og måske også billigere at købe en problemfri hest!
-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror du har kigget
Forfatter: 
Dato:  09-06-2003 22:24
på en travhest eller en halv travhest,og det er som også godt nok,hvis de har husket at fortælle dig det.

hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd

Tyder på du....
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 05:40
...har været ude og kigge på en travhest, det er ganske naturligt for dem.

Mvh...

Rikke L
hesteterapeuten.dk

"At turde er at miste sig selv for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid"

Søren Kierkegaard
0
0
Svar på denne tråd

Kender en connemara pony...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 08:44
...der gør det samme. Den kommer aldrig til at gå en samlet galop, men kan dog galopere ordentligt hvis den altså bliver drevet tilstrækkeligt meget frem bagfra.

Anna
0
0
Svar på denne tråd

Min gjorde det også engang
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 09:51
Hej

Skipper gjorde det også på et tidspunkt men man skulle bare huske at drive på ham. han gjorde det fordi han ikke fik nok hjælp fra min side til at komme ordenligt frem men han gør det ikke mere men det var ikke så slemt. Man skulle bare sørge for at man drev nok med sædet så han kom bedre på bagparten.

KnuZz *Milla&Skipper*

Behandl andre som du selv vil behandles
0
0
Svar på denne tråd

Rid hesten bagfra!!!!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 12:00
.... Ikke for at lyde ond, snobbet eller andet men et typisk problem.

Når man rider hesten på forparten, kan den i og for sig gå på bagparten som det passer den.

Derimod hvis den bliver redet på bagparten, altså bagfra, er den nød til at samle sig og gå korrekt.

RIGTIG hvad mange skrive, fremad drift er nøgleordet. Den behøver ikke gå stærkt men energien skal komme bagfra.

Håber at dette kunne hjælpe.

Hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider