Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Idéer til tilvænningsstævner?
Forfatter: 
Dato:  10-12-2019 00:22

Hej!

 

Jeg er den stolte ejer af en lækker frieser-blanding, som er 15 år og vallak. Han har altid været lidt varm i hovedet, men de senere år er han blevet meget roligere.

Jeg har aldrig haft interesse i stævner og konkurrencer, og derfor har han nærmest aldrig været "Ude af huset", så og sige, med undtagelse for nogle få gange, da han var helt ung eller når vi har flyttet stald, hvilket har været sjældent. Derfor er han ikke specielt trailervant og er ikke begejstret for at køre alene.

 

Jeg vil dog meget gerne begynde, at tage ham med til nogle kurser eller småstævner (agility, horsemanship og sådanne lidt alternative ting ;)), men ved ikke, hvordan jeg skal gribe det an. Han er ikke bange for at være i traileren, men at køre i den og høre biler passere traileren. Så det er mit første spørgsmål - hvordan ville I træne det?

Mit andet spørgsmål er, om I kender til nogle førnævnte lidt alternative småstævner, hvor man kan have en helt grøn hest med som er nervøs? Eller steder hvor man kan finde sådanne kurser eller stævner?

 

Glæder mig til at høre fra jer :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailer kørsel
Forfatter: 
Dato:  10-12-2019 23:03

Jeg ville sikre mig at han har lyst til at spise i traileren - evt wrap/hø - så det er et rart sted at være.

Næste step er at lære ham at man kommer "hjem igen" når traileren bevæger sig - så start bilen sluk bilen og ud igen - køre kort evt bare på grunden og så læsse af igen - forlænge turene men stadig komme hjem igen. evt køre ud til et sted han kender at ride - og så hjem igen...

Så må du bygge små oplevelser på. F.eks. min startede jeg små stævner - droppede opvarmningen i starten men gik ind og red bom på jord eller en LD - bare for oplevelsen og så hjem igen - så lagde jeg opvarmingsbanen på når vi havde været inde og senere før vi var på banen.

Og så er det vigtigt at gøre det hyppigt så det ikke kun er noget der sker med måneders mellemrum.

 

små bidder så skal det nok gå :)


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 i midtjylland
Forfatter: 
Dato:  30-12-2019 20:28

er der en del arrangementer som du efterspørger.
Tzaloniki Arabians (hjemmeside og på facebook) holder både kurser og stævner i agility, adfærd mm.

 

Det afholdes i 8840 Rødkærsbro.


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider