Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Når hest kun må skridte
Forfatter: 
Dato:  23-11-2019 17:09

er der nogle der har nogle gode ideer til hvad man kan lave med en hest der har astma og derfor ikke må lave for meget?

 

nogle sjove ideer til tricks eller øvelser man kan lave osv

 

på forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er noget galt?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2019 08:34
Der er noget galt.
Jeg håber virkelig, at jeg har misforstået?
Rider I på en hest, som pga astma ikke kan tåle trav, galop eller lignende??

Jeg er menneskelæge, og ikke dyrlæge.

Men, hvis et menneske kun kan gå pga astma til hverdag er der to muligheder.
Enten er der et problem med manglende behandling. Behandling tages ikke, eller tages forkert. Astma og KOL ("rygerlunger") kan holdes rimelig godt i ro hos mennesker, og jeg forestiller mig at det er det samme hos dyr.
Individet er svært, svært syg. Mennesker har normalt forladt arbejdsmarkedet,

Hvis hesten fx hoster, og ikke er udbredt, så se at tal med dyrlægen om relevant udredning.
Hvis dyret er relevant udbredt, så sørg for at det får relevant behandling.

Hvis I er sikker på, at det er astma, dyret får korrekt behandling og dyret alligevel ikke kan tåle trav, så står du med et svært sygt dyr.
Du skal ikke ride på et dyr med svær astma!
Dyr med svær astma har en elendig livskvalitet, og bør nok aflives.

Jeg håber, at jeg har misforstået oplægget.

3
1
Svar på denne tråd
 
 Med behandling
Forfatter: 
Dato:  24-11-2019 08:38
Jeg håber, at du taler om en hest, der kun lige har fået diagnose og behandling..

Grunden til, at jeg er så kategorisk med at jeg anbefaler behandling er, at dyr og mennesker har det markant bedre når astma kombineres med korrekt behandling.
Hvis behandlingen kun lige er startet, så giv hesten pause indtil der er effekt.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Klikkertræning
Forfatter: 
Dato:  24-11-2019 12:14