Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ride alene
Forfatter: 
Dato:  15-09-2019 20:13

Jeg har en pinto hoppe som ikke lige er den bedste til at ride alene....:-)

Altså hun vil ikke gå og hun stejler hele tiden.

Jeg har prøvet at gå ture med hende og der vil hun gerne gå, men så snart jeg hoppet op laver hun sit stejleshow igen.

nogle der hved hvad jeg kan gøre???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Små opgaver, timing og undervisning
Forfatter: 
Dato:  17-09-2019 12:03

Du skal dele opgaven op i så små bidder at du får succes med at få hesten til at gå, der hvor du ønsker det. Det betyder at du kun skal bede den om det, som du ved vil lykkes. Og så skal du efterhånden bede den om en ganske lille smule mere, men helst så lidt at du igen er sikker på at det lykkes.

Og så skal du have rigtig godt styr på hvornår du skal presse med schenklerne og hvornår du skal løsne presset, så du er sikker på at du belønner den for at gå frem og ikke for at stejle.

Det kan være rigtig svært at klare på egen hånd, så min anbefaling er at du får fat på en dygtig underviser som har styr på læringsteorien - fx en BBH-basisinstruktør.

Det er rigtig godt at du trækker ture med hesten. Bliv endelig ved med det.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  19-09-2019 08:49
Når nu hun gerne vil følge dig på en gåtur, ville jeg starte her. Gå den samme tur med hende gentagne gange, når hun er helt tryg ved denne tur ville jeg sætte mig op og ride de sidste 5 minutter. Går dette fint ville jeg udvide den tid jeg rider ligeså stille. Masser af ros og kun skridt, gerne med løs tøjle hvilket lægger op til at hun bør slappe af og strække hals og ryg. Hvis du selv er anspændt så øv dig i at slappe af. Træk vejret, syng lidt el.lign.
Går det godt kan der bygges videre derfra.
Hvis hun vrinsker el.lign så forsøg at "stå det igennem". Det går over. Ja, hun bliver måske kortvarigt stresset, men det sker der ikke noget ved. Vedvarende stress er noget helt andet...
Held og lykke
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider