Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hvilken str bid?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2019 19:22

Hej.

Jeg skal til at finde et bid til min hes. Hvordan ved jeg hvilken str. jeg skal have fat i?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bidstørrelse
Forfatter: 
Dato:  10-09-2019 11:04

Har den et bid i forvejen, så måler du bare det (eller medbringer det i butikken). Du kan også bede den gabe over en tommestok, eller noget andet som du kan måle efterfølgende.

 

Og hvis du slet ikke kan finde ud af det, så kan man nogle steder leje en bidmåler i rideudstyrsbutikken.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Prøv dig frem
Forfatter: 
Dato:  10-09-2019 13:51


Ved visse bidmærker kan man låne bid med hjem og afprøve. Det gælder fx. Sprengers bid og vist også Myler-bid :-).

Et bid skal passe. Det skal ikke være så langt, at du let trækker det frem og tilbage i munden, og ikke så kort, at det niver i mundvigene.

Lige akkurat langt nok til, at det ikke niver - men når det er passende langt, så ligger det stille i munden, og dermed er det nemmest at få en rolig hest med en rolig mund.

Personligt er jeg stor fan af Myler-bid - men vigtigst af alt er, hvad den enkelte hest trives bedst med :-).


 

Separationsangst, nervøsitet, uridelighed, frygt, stress, stereoptypier - få kvalificeret hjælp.

 

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider