Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Min hest "napper" når vi løber sammen?
Forfatter: 
Dato:  23-07-2018 19:00
Ofte når jeg løber ved siden af min kære part Peter Plys, begynder han at "nappe" ud efter en, jeg har ingen idé om hvorfor, Har i?

Han er normalt mehet kærlig, men han napper og ryster hele nakken når vi løber side om side.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dominans
Forfatter: 
Dato:  24-07-2018 08:37

Min første tanke er dominans, han vil fortælle dig at du skal holde dig bagved ham. Det er noget du skal arbejde med, han skal forstå at det er dig der bestemmer og skal være forrest.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Mange tak!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2018 17:16
Mange tak, det var en stor hjælp
0
0
Svar på denne tråd
 
 Legesyg
Forfatter: 
Dato:  10-08-2018 14:20

Det er helt naturlig adfærd for en legesyg vallak.

 

Hvis du løber sammen med ham, når han er løs på banen eller på folden vil jeg anbefale dig at stoppe med det. Der er ingen grund til at træne ham i denne adfærd.

 

Hvis det er når du trækker med ham ville jeg stoppe og bakke ham et par skridt, hver gang han lægger an til at bide.

 

Hvis du er vant til at bruge godbidder i din træning og kan bruge dem uden at hesten begynder at tigge og prøve at 'tage selv', kan du også indlære at hesten skal dreje hovedet lidt væk fra dig før godbidden kommer - når den har lært det, kan den ikke bide samtidig. Men hvis du ikke er dygtig til at træne med godbidder, skal du nok lade være.

 

Jeg tror ikke på teorier om dominans og er ikke tilhænger af at træne heste ved at dominere dem.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  10-08-2018 23:20
Jeg bruger ingen godbidder under "træning" og forstår ikke hvorfor du mener jeg skal stoppe med det?🙂
0
0
Svar på denne tråd
 
 Spring afsnit om godbidder over
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 13:54

Jeg vidste ikke om du brugte godbidder og skrev ikke at du skulle stoppe med dem - snarere modsat: at hvis du var vant til at bruge godbidder kunne du også bruge dem til at træne hesten til ikke at bide.

Men når du ikke er vant til at bruge godbidder kan du bare springe det afnsit over og nøjes med at læse resten.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange Tak!
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 14:06
Tak, men mente nu at jeg ikke forstod du mente jeg skulle stoppe med at løbe med ham?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Løs eller i snor?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 14:50

Løber du med ham, når han er løs, eller når du har ham i snor?


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 14:52
Jeg gør begge dele
0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning i stedet for leg
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 16:34

Jeg vil anbefale at du stopper med at løbe med den, når den er løs, da den sandsynligvis tror at I skal lege. Vallakker, der leger, øver sig på at bide legekammaraten uden selv at blive bidt alt for meget. De forsøger også gerne at vælte hinanden ved at skubbe mens de bidder den anden i forbenene så den falder på knæ og mister balancen.

 

Hvis du skal kunne løbe med den løs uden at du samtidig træner den i at bide efter dig uden selv at blive bidt skal du irettesætte den og være så hård ved den, at den ikke længere opfatter det som en leg - og hvor meget sjov er der så ved det?

 

Hvis du løber med den i tov, skal du sørge for at du træner den og ikke leger med den. Den skal lære at sætte igang, stoppe og dreje for ganske lette signaler og at holde afstand og ikke skubbe til dig.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tisind tak
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 16:39
Tusind tak dette var en stor hjælp!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider